Skonsolidowane przychody netto spółki wyniosły 667,1 mln euro w I kw. 2019 r., co oznacza wzrost o 1,4% w porównaniu do I kw. 2018 r. (+ 0,1% na podstawie kursu walutowego w ujęciu „like-for-like”).
W obliczu bardzo trudnych warunków rynkowych sprzedaż Brembo w segmencie samochodów była praktycznie stabilna i wyniosła -0,3% w pierwszym kwartale 2019 r. Wszystkie pozostałe segmenty, w których działa Grupa, odnotowały dobre wyniki ogółem. Aplikacje do motocykli o 3,0%, pojazdów użytkowych o 7,1% i pojazdów wyścigowych o 12,6% w porównaniu do pierwszego kwartału 2018 roku.
Na poziomie geograficznym sprzedaż spadła o 9,9% w Niemczech, o 2,6% we Włoszech i o 0,7% w Wielkiej Brytanii, podczas gdy sprzedaż we Francji wzrosła o 26,7%.
Azja nadal odnotowywała wzrost: w Indiach wzrost wyniósł 20,2% (+ 21,6% na podstawie kursu wymiany „like-for-like”), a w Chinach 3,4% (+ 1,5% na podstawie kursu wymiany „like-for-like”).
Na rynku północnoamerykańskim (Stany Zjednoczone, Meksyk i Kanada) wzrost wyniósł 8,0% (+ 0,9% w ujęciu „like-for-like”). Zwiększyły się również przychody w Brazylii i Argentynie (+ 10,8% w ujęciu like-for-like), choć odnotowano spadek o 9,4% z powodu wpływu waluty.
W I kwartale 2019 r. Koszty sprzedaży i pozostałe koszty operacyjne netto wyniosły 417,3 mln euro, przy 62,5% stosunku do sprzedaży, czyli mniej w ujęciu procentowym w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku (I kw. 2018: 420,1 mln euro; 63,8% stosunku do sprzedaży).
EBITDA za I kwartał 2019 r. wyniosła 134,2 mln Eeuro (marża EBITDA: 20,1%), co stanowi wzrost o 6,0% w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. Po uwzględnieniu wpływu MSSF 16, EBITDA wyniosła 128,5 mln euro (19,3% sprzedaży).
EBIT wyniósł 87,0 mln euro (13,0% sprzedaży), spadek o 5,0% w porównaniu do I kwartału 2018 r .; po uwzględnieniu wpływu MSSF 16 EBIT wyniósł 85,8 mln euro (12,9% sprzedaży).
Zysk netto za I kwartał 2019 r. wyniósł 64,4 mln euro i był niższy o 5,5% w porównaniu do 68,2 mln euro w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Wyniki w pierwszej części bieżącego roku, zatwierdzone dzisiaj przez Radę Dyrektorów, potwierdzają, że Spółka dobrze radzi sobie z niepewnością panującą na światowym rynku motoryzacyjnym, głównie dzięki strategicznemu rozmieszczeniu produkcji przemysłowej Grupy oraz zróżnicowanemu i nowoczesnemu portfelowi produktów. W okresie dramatycznych przemian w sektorze automotive, Brembo pozostaje zaangażowane w innowacje w zakresie produkcji, technologii i organizacji.
prezes Brembo - Alberto BombasseiDane za pierwszy kwartał 2019 r. pokazują efekty konsekwentnych działań na rzecz osiągnięcia wzrostu, budowania solidnych podstaw i utrzymania stałej rentowności, a także planowania wyników w dłuższej perspektywie czasu. Po raz kolejny nasza strategia inwestycji, innowacji i pozycjonowania na rynku okazała się skuteczna i pozwala nam patrzeć w przyszłość z optymizmem.
wiceprezes Brembo - Matteo TiraboschiZgodnie z zapowiedzią z dnia 3 maja 2019 r., obowiązującą od 1 lipca 2019 r., Daniele Schillaci zostanie dokooptowany, a następnie mianowany dyrektorem generalnym Spółki, w miejsce Andrei Abbati Marescottiego, który postanowił zrezygnować ze swoich uprawnień i ze stanowiska w Radzie Nadzorczej do realizacji nowych projektów i działań.
Źródło: Brembo