Brembo z niedużym wzrostem przychodów w Q1 2019

person Adrian Januszkiewicz 10/05/2019

Wartość przychodów Brembo w I kwartale 2019 r. była o 1,4% wyższa niż w analogicznym okresie w 2018 r.

Skonsolidowane przychody netto spółki wyniosły 667,1 mln euro w I kw. 2019 r., co oznacza wzrost o 1,4% w porównaniu do I kw. 2018 r. (+ 0,1% na podstawie kursu walutowego w ujęciu “like-for-like”).

 

W obliczu bardzo trudnych warunków rynkowych sprzedaż Brembo w segmencie samochodów była praktycznie stabilna i wyniosła -0,3% w pierwszym kwartale 2019 r. Wszystkie pozostałe segmenty, w których działa Grupa, odnotowały dobre wyniki ogółem. Aplikacje do motocykli o 3,0%, pojazdów użytkowych o 7,1% i pojazdów wyścigowych o 12,6% w porównaniu do pierwszego kwartału 2018 roku.

 

Na poziomie geograficznym sprzedaż spadła o 9,9% w Niemczech, o 2,6% we Włoszech i o 0,7% w Wielkiej Brytanii, podczas gdy sprzedaż we Francji wzrosła o 26,7%.

 

Azja nadal odnotowywała wzrost: w Indiach wzrost wyniósł 20,2% (+ 21,6% na podstawie kursu wymiany “like-for-like”), a w Chinach 3,4% (+ 1,5% na podstawie kursu wymiany “like-for-like”).

 

Na rynku północnoamerykańskim (Stany Zjednoczone, Meksyk i Kanada) wzrost wyniósł 8,0% (+ 0,9% w ujęciu “like-for-like”). Zwiększyły się również przychody w Brazylii i Argentynie (+ 10,8% w ujęciu like-for-like), choć odnotowano spadek o 9,4% z powodu wpływu waluty.

 

W I kwartale 2019 r. Koszty sprzedaży i pozostałe koszty operacyjne netto wyniosły 417,3 mln euro, przy 62,5% stosunku do sprzedaży, czyli mniej w ujęciu procentowym w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku (I kw. 2018: 420,1 mln euro; 63,8% stosunku do sprzedaży).

 

EBITDA za I kwartał 2019 r. wyniosła 134,2 mln Eeuro (marża EBITDA: 20,1%), co stanowi wzrost o 6,0% w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. Po uwzględnieniu wpływu MSSF 16, EBITDA wyniosła 128,5 mln euro (19,3% sprzedaży).

 

EBIT wyniósł 87,0 mln euro (13,0% sprzedaży), spadek o 5,0% w porównaniu do I kwartału 2018 r .; po uwzględnieniu wpływu MSSF 16 EBIT wyniósł 85,8 mln euro (12,9% sprzedaży).

 

Zysk netto za I kwartał 2019 r. wyniósł 64,4 mln euro i był niższy o 5,5% w porównaniu do 68,2 mln euro w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Wyniki w pierwszej części bieżącego roku, zatwierdzone dzisiaj przez Radę Dyrektorów, potwierdzają, że Spółka dobrze radzi sobie z niepewnością panującą na światowym rynku motoryzacyjnym, głównie dzięki strategicznemu rozmieszczeniu produkcji przemysłowej Grupy oraz zróżnicowanemu i nowoczesnemu portfelowi produktów. W okresie dramatycznych przemian w sektorze automotive, Brembo pozostaje zaangażowane w innowacje w zakresie produkcji, technologii i organizacji. Alberto Bombassei prezes Brembo
Dane za pierwszy kwartał 2019 r. pokazują efekty konsekwentnych działań na rzecz osiągnięcia wzrostu, budowania solidnych podstaw i utrzymania stałej rentowności, a także planowania wyników w dłuższej perspektywie czasu. Po raz kolejny nasza strategia inwestycji, innowacji i pozycjonowania na rynku okazała się skuteczna i pozwala nam patrzeć w przyszłość z optymizmem. Matteo Tiraboschi wiceprezes Brembo

Nowy dyrektor generalny od 1 lipca 2019 r.

Zgodnie z zapowiedzią z dnia 3 maja 2019 r., obowiązującą od 1 lipca 2019 r., Daniele Schillaci zostanie dokooptowany, a następnie mianowany dyrektorem generalnym Spółki, w miejsce Andrei Abbati Marescottiego, który postanowił zrezygnować ze swoich uprawnień i ze stanowiska w Radzie Nadzorczej do realizacji nowych projektów i działań.

 

Źródło: Brembo

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl