Skonsolidowane przychody netto Brembo Group wyniosły 1 323,8 mln euro w pierwszej połowie 2019 r., co stanowi spadek o 1,2% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Przy podobnym kursie wymiany dochody spadły o 0,7%.
Należy zauważyć, że od 30 czerwca 2019 r. Brembo postanowiło przerwać działalność w zakładzie w Buenos Aires. W rezultacie spółka Brembo Argentina S.A. zostanie postawiona w stan likwidacji. Brembo podjęło tę decyzję, ponieważ niemożliwe było wzmocnienie nowych projektów ze względu na gwałtowny trend spadkowy w argentyńskim sektorze motoryzacyjnym i dość zniechęcający rynek naprawczy.
W związku z tym wszyscy główni producenci lokalni postanowili nie kontynuować projektów przemysłowych i nie wprowadzać nowych modeli. Zgodnie z MSSF 5 przychody i koszty związane z argentyńską spółką za I półrocze 2019 r. zostały zatem przeklasyfikowane. Ujemny wynik operacji zwykłych spółki na dzień 30 czerwca 2019 r., jak również szacunkowe koszty związane z zaprzestaniem działalności zostały przeklasyfikowane do pozycji „Wynik z działalności zaniechanej” i wyniosły 6,8 mln euro.
Wszystkie segmenty rynku, w których działa Grupa, wzrosły, z wyjątkiem segmentu samochodowego, który spadł (-3,8%) ze względu na globalny gwałtowny spadek sprzedaży pojazdów (globalne rejestracje spadły o 6,6% w I półroczu 2019 r.). Aplikacje motocyklowe wzrosły o + 5,4%, aplikacje dla pojazdów użytkowych o + 8,7%, a aplikacje wyścigowe o 7,7% w porównaniu z pierwszą połową poprzedniego roku.
Na poziomie geograficznym sprzedaż spadła o 4,6% we Włoszech io 13,6% w Niemczech, natomiast wzrosła o 5,3% we Francji io 1,0% w Wielkiej Brytanii. W Azji Indie nadal rosły i odnotowały + 18,2%, podczas gdy Chiny pozostały zasadniczo niezmienione (-0,5%) pomimo gwałtownego spadku rynku referencyjnego. Japonia wykazała spadek o 7,6%.
Rynek północnoamerykański (USA, Meksyk i Kanada) odnotował wzrost o 6,7%, podczas gdy południowoamerykański (Brazylia i Argentyna) spadek o 26,8%, głównie w wyniku reklasyfikacji odnoszącej się do argentyńskiej spółki; na zasadzie konsolidacji typu „like-for-like” spadek wyniósł 7,1%.
EBITDA za pierwsze półrocze 2019 r. wyniosła 270,6 mln euro (marża EBITDA: 20,4%), co oznacza wzrost o 4,1% w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. Po uwzględnieniu efektu MSSF16 EBITDA wyniosła 259,7 mln euro (marża EBITDA: 19,6%).
EBIT wyniósł 174,5 mln euro (marża EBIT: 13,2%), co oznacza spadek o 6,3% w porównaniu do I półrocza 2018 r. Po uwzględnieniu wyżej wspomnianego wpływu MSSF16, EBIT wyniósł 173,2 mln euro (marża EBIT 13,1%).
Pomimo zdolności Spółki do stabilnego utrzymania udziałów w rynku na poziomie globalnym, a nawet do wzmocnienia pozycji w wielu krajach, wyniki Brembo za pierwsze półrocze 2019 r., zatwierdzone dzisiaj przez Radę Dyrektorów, potwierdzają trudną sytuację, która od pewnego czasu jest widoczna w sektorze motoryzacyjnym. Kiedy rynki zmagają się z trudnościami, to ciągła innowacyjność procesów i produktów, która dla Brembo zawsze miała największą wartość, odgrywa podstawową rolę w zapewnieniu sukcesu konkurencyjnego. W związku z tym Brembo zamierza nadal inwestować w technologie produkcyjne, jak również w badania i rozwój oraz polegać na najlepszych fachowcach, którzy pomogą wspierać nasz rozwój.
prezes Brembo - Alberto BombasseiMyślę, że bardzo ważne jest – szczególnie w okresie, gdy rynki pozostają w stagnacji, jak to ma miejsce obecnie - podkreślenie naszych stabilnych podstaw, a w szczególności naszego stałego poziomu rentowności gwarantowanego przez wyniki naszych zakładów produkcyjnych, nawet jeśli nie działają one jeszcze na pełnych obrotach. Wierzę, że Brembo może nadal rozwijać się w kierunku długoterminowego wzrostu, dzięki naszej ofercie nowoczesnych produktów, jak również strategii międzynarodowej dystrybucji napędzanej aktywną współpracą z naszymi klientami na całym świecie.
wiceprezes (Executive Deputy Chairman) Brembo - Matteo Tiraboschi
Źródło: Brembo