Brembo i Specialized łączą siły, aby opracować hamulce nowej generacji na wyścigi rowerów górskich.
Brembo, dostawca układów hamulcowych na zawody Formuły 1 i MotoGP, synonim doskonałości w dziedzinie hamulców, poszerza horyzonty, wprowadzając swoje rozwiązania do nowego segmentu pojazdów dwukołowych. Lider technologiczny w sportach motorowych, po raz pierwszy oficjalnie weźmie udział w zawodach kolarstwa górskiego, w Pucharze Świata w Downhillu, wraz z wyjątkowym partnerem: zespołem Gravity Team firmy Specialized Bicycles, jednym z najlepszych zespołów w świecie rowerowym.
Oficjalny debiut odbędzie się podczas wyścigu w Val di Sole, zaplanowanego na 20-22 czerwca w ramach kalendarza UCI MTB World Series 2025. W weekend 20-22 czerwca, kiedy ma miejsce również Brembo Moto Grand Prix Włoch, publiczność będzie mogła zobaczyć rower Specialized Gravity Team w padoku w Mugello. Współpraca między firmami Brembo i Specialized wynika z ich wspólnej wizji przekraczania granic technologii i osiągów, nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach. Obie firmy wyznają takie wartości, jak ciągła innowacyjność, dążenie do doskonałości i pasja do sportów wyczynowych.
„Oficjalne wejście na najwyższy poziom profesjonalnych wyścigów downhill to nowe wyzwanie dla firmy Brembo. Jesteśmy dumni, że możemy dokonać tego wraz z zespołem i marką, które podzielają naszą wizję dotyczącą zwiększania osiągów i wprowadzania innowacji. Nie jest to przypadek, że dzieje się to przy okazji 50-lecia udziału Brembo w zawodach motorowych. Dzisiaj możemy śmiało powiedzieć, że dzięki osiągnięciom Brembo technologia hamowanie weszła na wyższy poziom” – powiedział Andrea Paganessi, Brembo Motorcycle Global Chief Operating Officer.
„W Specialized zawsze wierzyliśmy, że wyścigi są najlepszym poligonem dla innowacji. Wobec naszych partnerów stosujemy te same wysokie standardy, które wyznaczyliśmy sobie sami, a dziedzictwo Brembo w zakresie inżynierii ukierunkowanej na przyszłość i sprawdzonej w wyścigach wydajności sprawiło, że wybór był oczywisty. Partnerstwo to stanowi strategiczną inwestycję w najnowocześniejszą technologię, zaprojektowaną z myślą o wspieraniu naszych sportowców. Wraz z ciągłym rozwojem zawodów downhill, ta współpraca gwarantuje, że będziemy dostarczać przełomowe rozwiązania, które pojawią się na podium i będą kształtować przyszłość tego sportu” – powiedział Armin Landgraf, CEO Specialized.
Aby jeszcze bardziej wzmocnić to partnerstwo, do projektu dołącza kolejny kluczowy gracz stawiający na postęp technologiczny: Öhlins. Öhlins, światowy lider w dziedzinie wysokowydajnych układów zawieszenia, wspiera Specialized i Gravity Team od 2013 roku w Pucharze Świata UCI i w Mistrzostwach Świata. Szwedzka firma, która na początku 2025 roku stała się częścią Grupy Brembo, jest ważnym elementem strategii Grupy mającej na celu rozszerzenie jej pozycji lidera technologicznego w sektorze pojazdów dwu- i czterokołowych.
Znana z dominacji w Formule 1, MotoGP i World Superbike, firma Brembo wnosi długoletnie doświadczenie zgromadzone podczas najbardziej renomowanych mistrzostw, z ponad 700 tytułami mistrza świata zdobytymi w sportach motorowych na przestrzeni 50 lat historii udziałów w wyścigach motorowych. W połączeniu z dziedzictwem firmy Specialized, charakteryzującym się takimi wartościami, jak dążenie do innowacyjności, zaawansowane badania w zakresie projektowania rowerów górskich i rozwój zorientowany na komfort rowerzystów, współpraca ta stanowi ważny krok naprzód w ewolucji wyścigów zjazdowych.
To strategiczne partnerstwo to dopiero początek drogi Brembo, której celem jest zrewolucjonizowanie w przyszłości standardów hamowania na najwyższym poziomie wyścigowym poprzez wprowadzanie wiedzy i technologii włoskiej firmy na nowe obszary.
Układ hamulcowy, zarówno przedni, jak i tylny, obejmuje osiowy cylinder hamulca z pływającą średnicą 9 mm oraz potrójną regulacją dźwigni (współczynnik dźwigni, zasięg dźwigni, skok swobodny), co pozwala rowerzystom dostosować czucie hamulców do własnych preferencji. Cylinder hamulca jest połączony z zaciskiem zamontowanym w systemie Post Mount, wyposażonym w cztery „izolowane” tłoki aluminiowe o średnicy 18 mm, które zapewniają wysoką siłę hamowania.
Cylinder hamulca i zacisk są połączone plecionym stalowym przewodem, zapewniającym stały i precyzyjny skok dźwigni. Układ uzupełnia tarcza hamulcowa, specjalnie zaprojektowana do zacisku, z powiększoną powierzchnią hamującą, która optymalizuje odprowadzanie ciepła podczas ekstremalnego użytkowania.
Źródło: Brembo
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google: