Brembo radzi: Jak uniknąć przywarcia klocka hamulcowego do tarczy? | MOTOFAKTOR

Brembo radzi: Jak uniknąć przywarcia klocka hamulcowego do tarczy?

Brembo doradza jakie podjąć kroki, jeśli klocki hamulcowe po dłuższym postoju pojazdu zaczną przywierać do tarczy hamulcowej.

Z powodu pandemii wiele osób zostało zmuszonych do pracy w domu. W związku z tym, przez pewien czas ich samochody pozostaną na parkingach. Jeśli ktoś nie korzysta z garażu, to jego pojazd jest narażony na oddziaływanie warunków pogodowych. Niestety, może to prowadzić do problemów z hamulcami, które, długo nie używane, mogą nie działać efektywnie podczas jazdy.

 

Na powierzchni tarcz tworzy się rdzawy nalot, który przy normalnym użytkowaniu zostaje usunięty po uruchomieniu hamulców. Jeśli przez dłuższy czas nie korzysta się z samochodu, obszar pokryty rdzą może się rozszerzać. Rdza na powierzchni tarcz może powodować hałas podczas hamowania, ale – co jeszcze bardziej niepokojące – może wydłużyć drogę hamowania z powodu zmniejszonej wydajności układu hamulcowego.

 

Nie jest to jedyny problem, jeśli samochód został pozostawiony z zaciągniętym hamulcem postojowym, to klocki/szczęki hamulcowe zaciskały przez dłuższy czas tarczę/bęben hamulcowy. Wtedy tworząca się rdza może doprowadzić do przywarcia do siebie tych komponentów, co spowoduje blokadę kół i utrudni próbę ruszenia pojazdu.

 

Można uniknąć tych problemów, wykonując kilka prostych czynności:

 

  • Należy uruchomić silnik, zwolnić hamulec postojowy i powoli przejechać samochodem do przodu i do tyłu, delikatnie naciskając pedał hamulca;
  • W momencie zetknięcia klocków z tarczami rdzawy nalot zostanie usunięty z ich powierzchni, co pozwoli zapobiec dalszej korozji i ewentualnemu uszkodzeniu. Zaleca się powtarzać tę czynność raz w tygodniu;
  • Jeśli nie zostały zachowane zalecenia dotyczące konserwacji układu hamulcowego, to po dłuższym postoju należy być szczególnie ostrożnym podczas pierwszej jazdy samochodem. Koniecznie trzeba sprawdzić najpierw hamulce poprzez delikatnie naciśnięcie, aby upewnić się, że działają one prawidłowo. Przez kilka pierwszych kilometrów mogą pojawiać się nietypowe odgłosy podczas hamowania (piszczenie, zgrzyty, trzeszczenie) spowodowane nadmiernym nagromadzeniem rdzy;
  • Gdyby odgłosy te nie zniknęły, a do tego pojawiłby się inne problemy (drgania) lub, co gorsza, nie można było poruszyć pojazdu z powodu zablokowanych kół, to w takiej sytuacji należy niezwłocznie skontaktować się z ekspertem Brembo, który będzie w stanie pomóc przywrócić sprawność samochodu.

 

Źródło: Brembo

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).