Brembo podsumowało I półrocze 2021 | MOTOFAKTOR

Brembo podsumowało I półrocze 2021

Wartość przychodów Brembo w I półroczu 2021 r. wyniosła 1,360 mld euro, czyli była wyższa niż w analogicznym okresie w 2020 r. o 43,1%.

Po uwzględnieniu kursu like-for-like i konsolidacji, po włączeniu do zakresu konsolidacji duńskiej spółki SBS Friction, przejętej z dniem 1 stycznia 2021 r., wzrost wyniósł 45,5%.

 

W porównaniu do I półrocza 2019 r. — bardziej jednorodne porównanie w świetle skutków pandemii Covid-19 — przychody za I półrocze 2021 r. wzrosły o 2,8%.

 

W okresie sprawozdawczym bardzo pozytywne wyniki odnotowały wszystkie segmenty, w których działa Grupa: segment samochodowy wzrósł o 38,2%, zastosowania motocyklowe o 82,9% (+72,4% na bazie konsolidacji like-for-like), zastosowania do pojazdów użytkowych o 45,2%, a pojazdów wyścigowych o 35,8% w stosunku do I półrocza 2020 roku.

 

Na poziomie geograficznym sprzedaż wzrosła o 51,6% we Włoszech, 40,7% w Niemczech, 17,1% we Francji i 51,1% w Wielkiej Brytanii (+50,9% w przeliczeniu na kurs wymiany like-for-like).

 

W Indiach wzrosła o 74,4% (+88,6% po kursie like-for-like), w Chinach o 44,6% (+46,0% po kursie like-for-like), a w Japonii o 29,9% (+31,0% na podstawie kursu like-for-like). Rynek północnoamerykański (USA, Meksyk i Kanada) odnotował wzrost o 43,0% (+54,5% po kursie like-for-like), a rynek południowoamerykański (Brazylia i Argentyna) wzrost o 49,1% (+76,1% po kursie like-for-like).

 

W pierwszej połowie 2021 r. koszty sprzedaży i pozostałe koszty operacyjne netto wyniosły 843,9 mln EUR, przy 62,0-proc. stosunku do sprzedaży, co oznacza spadek w ujęciu procentowym w porównaniu do 63,9% w tym samym okresie poprzedniego roku (607,6 mln EUR).

 

EBITDA wyniosła 270,2 mln EUR (marża EBITDA: 19,9%), w porównaniu do 143,3 mln EUR (marża EBITDA: 15,1%) za I półrocze 2020 r.

 

EBIT wyniósł 165,8 mln euro (marża EBIT: 12,2%) w porównaniu do 38,8 mln euro (marża EBIT: 4,1%) za I półrocze 2020 r.

 

Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 168,2 mln euro w porównaniu do 24,7 mln euro w pierwszym półroczu 2020 roku.

 

W oparciu o stawki podatkowe obowiązujące zgodnie z przepisami podatkowymi w każdym kraju, szacunkowe podatki wyniosły 41,4 mln EUR (4,5 mln EUR w I półroczu 2020 r.), przy stawce podatkowej 24,6% w porównaniu do 18,2% w tym samym okresie poprzedniego rok.

Wyniki za pierwszą połowę 2021 roku, zatwierdzone dzisiaj przez Radę Dyrektorów, pokazują pozytywny trend, który rozpoczął się w czwartym kwartale ubiegłego roku. Pierwsze sześć miesięcy świadczy nie tylko o silnym i dynamicznym ożywieniu Brembo po trudnym 2020 roku, ale także o powrocie do tendencji wzrostowej Spółki, z przychodami i zyskiem netto wyższymi niż w analogicznym okresie 2019 roku. Wszystkie segmenty rynku i regiony, w których działa firma, odnotowały dwucyfrowy wzrost w porównaniu z pierwszą połową 2020 roku. Zgodnie z ogłoszoną wcześniej strategią, w okresie sprawozdawczym Grupa nabyła przedsiębiorstwa w sektorach innowacyjnych odzwierciedlających nowe trendy związane z motoryzacją. Chociaż sytuacja na rynku wciąż pozostaje niepewna, ze względu na czynniki zewnętrzne, dane za pierwsze półrocze pozwalają nam patrzeć pozytywnie na rok 2021 i planować dalsze inwestycje. W pierwszych miesiącach roku ogłosiliśmy zakup grupy J.Juan w Hiszpanii, lidera w sektorze motocyklowym, w celu rozszerzenia oferty rozwiązań. Zapowiedzieliśmy również otwarcie Brembo Inspiration Lab, pierwszego centrum kompetencji w Stanach Zjednoczonych, w Dolinie Krzemowej, co przyspieszy proces cyfryzacji Brembo. Transakcje te wzmacniają naszą skłonność do innowacji i poprowadzą nas w przyszłość.

prezes Brembo - Alberto Bombassei

 

Źródło: Brembo

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).