Branża moto chce działań ze strony KE | MOTOFAKTOR

Branża moto chce działań ze strony KE

Operatorzy europejskiego rynku usług motoryzacyjnych domagają się od KE konkretnych środków w celu zwalczania skutków ekonomicznych COVID-19.

Duża koalicja zrzeszająca operatorów rynku usług motoryzacyjnych w Europie, takich jak autoryzowane i niezależne warsztaty, warsztaty blacharskie, niezależni wydawcy danych, producenci wyposażenia warsztatowego i testowego, producenci smarów, niezależni dystrybutorzy części i komponentów motoryzacyjnych, a także europejska organizacja parasolowa MŚP skontaktowały się z komisarzem Thierry Bretonem w celu omówienia wpływu kryzysu COVID-19 na branżę i przygotowania się do okresu po nim. Działaniom na szczeblu unijnym patronuje FIGIEFA (International Federation of Automotive Distributors).

 

Przedstawiciele europejskiej branży automotive domagają się ze strony UE konkretnych działań wspierających małe i średnie przedsiębiorstwa, obejmujący ponad 4,5 miliona osób zatrudnionych w ponad 500 000 przedsiębiorstw.

 

Sektor ten jest ważny m.in. dla mobilności osobistej, dystrybucji towarów, obsługi przewoźników transportu publicznego, a także zapewnienia dalszego świadczenia podstawowych usług, takich jak usługi medyczne i organy ścigania.

 

Pierwsze badanie przeprowadzone przez kilka firm pokazało powagę kryzysu COVID-19, – m.in. dramatyczny spadek popytu lub zamówień. Wiele MŚP zgłosiło problemy z płynnością finansową, próbując utrzymać rodzinną firmę przy życiu i zatrzymać wszelkimi możliwymi środkami zatrudniony personel.

 

Koalicja pod patronetem FIGIEFA chciałaby omówić z Komisją Europejską niektóre propozycje, takie jak:

 

Ekonomicznie: wspieranie firm w krótkim, średnim i długim okresie

 

  • Brak płynności, szczególnie w przypadku MŚP, w krótkim i średnim okresie, ogranicza możliwości odzyskania straconych środków.
  • Konieczne są wzajemne informacje dotyczące działań podejmowanych w państwach członkowskich, a także unikanie mnożenia różnych środków i przeszkód administracyjnych.
  • Kluczowa jest silna koordynacja europejska w celu przywrócenia jednolitego rynku pracowników i towarów. Obejmuje to również unikanie zakłóceń jednolitego rynku, w tym zakazów i ograniczeń wywozowych, a także zaprzestanie zamykania granic dla przewozu towarów.

 

Politycznie: organizacja szczytu europejskiego łańcucha wartości w branży motoryzacyjnej

 

  • W holistyczny sposób dyskutować z instytucjami i zainteresowanymi stronami, co można zrobić, aby zapewnić trwałe ożywienie działalności gospodarczej, czemu powinny towarzyszyć środki na rzecz konkurencyjności całego sektora moto.
  • Należy podjąć pilne środki, które należy dokładnie omówić ze wszystkimi zainteresowanymi stronami zbiorowo, aby żaden z graczy nie mógł zostać osłabiony.

 

Strategicznie: przygotowanie na przyszłość

 

  • Obecny kryzys nie powinien zawężać różnych ambicji określonych przez Komisję Europejską, czy to w dziedzinie cyfryzacji, przyszłej mobilności czy ochrony środowiska.
  • Komisja Europejska i inne instytucje UE muszą przeznaczyć zasoby ludzkie, techniczne i finansowe, aby stworzyć silny ekosystem motoryzacyjny.

 

Źródło: FIGIEFA

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).