Bosch wprowadza wyświetlacze 3D do pojazdów | MOTOFAKTOR

Bosch wprowadza wyświetlacze 3D do pojazdów

person Adrian Januszkiewicz 14/08/2019

Produkty te wykorzystują pasywną technologię 3D, aby wygenerować realistyczny trójwymiarowy efekt.

Większe, ładniejsze i bardziej kolorowe – wyświetlacze cyfrowe zawładnęły kokpitami samochodów. Ani kierowcy, ani pasażerowie nie chcą w aucie rezygnować z funkcji, które już znają z takich urządzeń, jak smartfony i telewizory. Ale jest coś więcej: w kokpitach przyszłości wyświetlacze cyfrowe będą odgrywać kluczową rolę w interakcji między kierowcą i pojazdem.

 

Bosch odpowiada na ten trend wprowadzając nowe produkty w postaci wyświetlaczy 3D. Produkty te wykorzystują pasywną technologię 3D, aby wygenerować realistyczny trójwymiarowy efekt, który pozwala na uchwycenie wizualnych informacji szybciej niż na tradycyjnych ekranach.

Wyświetlacze stają się coraz bardziej interaktywnymi systemami, które mogą lepiej przewidywać indywidualne potrzeby kierowców. Ma to ogromny potencjał ekonomiczny dla Bosch. dr Steffen Berns prezes Bosch Car Multimedia

 

Prognozy pokazują, że globalny rynek wyświetlaczy samochodowych podwoi się do 2025 roku z 15 miliardów dolarów (13,4 miliarda euro) do 30 miliardów dolarów (26,7 miliarda euro) (źródło: Global Market Insights).

Efekt 3D w kokpicie

Wyświetlacze 3D to najnowszy trend w zestawach wskaźników. W kinie efekt 3D służy przede zwiększeniu rozrywkowego charakteru filmu. Ale w samochodzie jest inaczej.

Działanie głębi wyświetlacza oznacza, że kierowcy mogą szybciej zrozumieć ważne informacje wizualne, niezależnie od tego, czy pochodzą one z systemu wspomagania, czy z komunikatu o korku na drodze. Ostrzeżenia, które wydają się wyskakiwać z wyświetlacza, lepiej rzucają się w oczy. dr Steffen Berns

 

Ponadto podczas parkowania obraz z kamery cofania jest bardziej realistyczny, umożliwiając wcześniejsze wykrycie przeszkód. Kierowcy mogą jeszcze lepiej ocenić, ile miejsca na przykład pozostało między tylnym zderzakiem a ścianą parkingu. Podczas poruszania się po ulicach między blokami w dużych miastach efekt 3D odgrywa również decydującą rolę – głębia przestrzenna mapy pokazuje od razu, za którym budynkiem znajduje się następny zakręt. W nowym wyświetlaczu Bosch wykorzystuje pasywną technologię 3D, która działa całkowicie bez dodatkowych rozwiązań technicznych, takich jak śledzenie wzroku lub okulary 3D.

Innowacyjny i interaktywny

Oczy odpowiadają za 90 procent całej ludzkiej percepcji zmysłowej. Jednak samo wyświetlanie informacji w zestawie wskaźników było wczoraj. W przyszłości ma powstać większa interakcja między użytkownikami, a wyświetlaczami. Dlatego Bosch ma w swojej ofercie wszystkie rodzaje produktów – od ekranów małych i płaskich, poprzez duże i zakrzywione, aż po ekrany o nietypowych kształtach, takich jak okrągłe lub z przyciętymi narożnikami. Co więcej, interakcja może przybierać formę sterowania głosem lub dotykiem – z lub bez reagowania ekranu na dotyk.

Bosch opracowuje system informacyjno-rozrywkowy dostosowany do klienta. dr Steffen Berns

 

Zwłaszcza, gdy kierowcy w przyszłości pozwolą swojemu autopilotowi prowadzić pojazd, interfejs człowiek-maszyna (HMI) będzie miał kluczowe znaczenie dla interakcji między samochodem, a kierowcą.

Liczy się to, co działa w ukryciu

Coraz większe, bardziej kolorowe i inteligentne wyświetlacze z funkcją sterowania głosowego i dotykowego potrzebują coraz większej mocy obliczeniowej. Może to oznaczać znacznie więcej sterowników. Już dzisiaj nawet 15 jednostek obliczeniowych steruje w tle systemami wyświetlania i obsługi. Bosch używa tylko jednego komputera pokładowego do koordynowania całego interfejsu HMI i przekazuje wszystkie funkcje sterowania do jednej centralnej jednostki obliczeniowej.

Wprowadzamy inteligencję do kokpitu. dr Steffen Berns

 

Mniejsza liczba sterowników oznacza również mniejszy ciężar, a czas projektowania pojazdów staje się krótszy. Ponadto dzięki bezprzewodowym aktualizacjom system audio-nawigacyjny może mieć najnowszą wersję oprogramowania, tak samo jak smartfon.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Wyświetlacze samochodowe podlegają rygorystycznym standardom bezpieczeństwa. Zwłaszcza jeśli chodzi o wahania temperatury i wibracje, wymagania są znacznie wyższe niż w przypadku elektroniki użytkowej. Na przykład wyświetlacze samochodowe muszą działać poprawnie niezależnie od tego, czy temperatura wynosi minus 40 czy plus 120 stopni Celsjusza, i to przez cały okres eksploatacji pojazdu. Nawet w przypadku częściowej awarii, do kierowcy muszą zawsze docierać nawet minimalne ilości istotnych informacji. Systemy operacyjne Bosch są dokładnie testowane pod kątem ich przydatności do użytku w pojazdach.

 

Od lat 80. firma wprowadzała przełomowe rozwiązania jeśli chodzi o zestawy wskaźników w samochodach, jak na przykład pierwszy na świecie cyfrowy wyświetlacz w Audi Quattro. To także rozwiązanie technologiczne Bosch umożliwiło wyposażenie Audi TT w pierwszy swobodnie programowalny wyświetlacz. Bosch stworzył także pierwszy na świecie zakrzywiony zestaw wskaźników w kokpicie Innovision najnowszego VW Touarega. Firma wprowadza swoje innowacje cyfrowe również do wskaźników w motocyklach i e-rowerach.

 

Źródło: Bosch

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).