Bosch: rewolucyjna technologia dla Diesli | MOTOFAKTOR

Bosch: rewolucyjna technologia dla Diesli

Bosch opracował innowacyjną technologię zmniejszającą emisję tlenków azotu, która może być ratunkiem dla pojazdów z silnikami Diesla.

Jest przyszłość dla Diesli. Dzisiaj chcemy raz na zawsze zakończyć debatę na temat upadku technologii silników wysokoprężnych.

dyrektor generalny Bosch - dr Volkmar Denner

 

Takimi słowami dyrektor generalny Bosch, dr Volkmar Denner, przemawiając na dorocznej konferencji prasowej firmy, ogłosił przełom w technologii diesla. Nowe rozwiązania opracowane przez firmę Bosch mogłyby umożliwić producentom pojazdów zmniejszenie emisji tlenków azotu (NOx), tak drastycznie, że spełnią planowane, ostrzejsze normy emisji spalin. Nawet w testach RDE (rzeczywiste emisje drogowe) emisje z pojazdów wyposażonych w nowo zaprezentowaną technologię Diesla od Bosch są nie tylko znacznie niższe niż obecne limity, ale także niższe od tych, które mają wejść w życie od 2020 roku.

 

Inżynierowie Bosch osiągnęli te wyniki przez udoskonalenie istniejących technologii.

Bosch przesuwa granice tego, co jest technicznie możliwe. Wyposażone w najnowszą technologię Bosch, pojazdy z silnikami wysokoprężnymi zostaną sklasyfikowane jako pojazdy o niskiej emisji, a jednocześnie pozostaną niedrogie.

- dr Volkmar Denner

Rekordowe odczyty w rzeczywistych warunkach jazdy: 13 mg NOx/km

Od 2017 r. europejskie prawodawstwo wymaga, aby nowe modele samochodów osobowych badane w cyklach miejskich, pozamiejskich i autostradowych zgodnych z RDE emitowały nie więcej niż 168 mg NOx na km. Od 2020 r. limit ten zostanie zmniejszony do 120 mg. Ale nawet dzisiaj, pojazdy wyposażone w technologię Diesla od Bosch mogą osiągać zaledwie 13 mg NOx  w standardowych, zgodnych z prawem testach RDE. Jest to w przybliżeniu 1/10 zalecanego limitu, który będzie obowiązywał po 2020 roku.

 

Nawet podczas jazdy w szczególnie trudnych warunkach miejskich, średnia emisja spalin w testowanych samochodach Bosch wynosi zaledwie 40 mg/km. Inżynierowie Bosch osiągnęli taki efekt dzięki połączeniu zaawansowanej technologii wtrysku paliwa i innowacyjnego systemu zarządzania temperaturą spalin. Firma zapewnia, że dzięki nowemu systemowi poziom emisji NOx pozostaje poniżej prawnie dozwolonego poziomu we wszystkich sytuacjach drogowych, niezależnie od tego, czy pojazd jedzie dynamicznie, czy wolno, w warunkach mroźnych lub w letniej temperaturze, na autostradzie lub w zatłoczonym ruchu miejskim.

Sztuczna inteligencja może jeszcze bardziej zwiększyć wydajność silników spalinowych

Teraz Bosch zamierza wykorzystać sztuczną inteligencję, aby usprawnić swój najnowszy system. Będzie to kolejny krok w kierunku skonstruowania silnika spalinowego, który – z wyjątkiem CO2 – nie będzie miał negatywnego wpływu na środowisko.

Jesteśmy przekonani, że silnik wysokoprężny będzie nadal odgrywał ważną rolę. Dopóki elektromobilność nie stanie się powszechna, nadal będziemy potrzebować tych wysoce wydajnych silników spalinowych.

- dr Volkmar Denner

 

Ambitnym celem Dennera jest opracowanie nowej generacji silników wysokoprężnych i benzynowych, które nie generują znaczących emisji cząstek stałych lub NOx.

 

Nowy system Diesla firmy Bosch oparty jest na komponentach już dostępnych na rynku i w każdej chwili może być zastosowany w nowo produkowanych pojazdach.

 

Źródło: Bosch

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).