Bosch: rewolucyjna technologia dla Diesli

person Adrian Januszkiewicz 26/04/2018

Bosch opracował innowacyjną technologię zmniejszającą emisję tlenków azotu, która może być ratunkiem dla pojazdów z silnikami Diesla.

Jest przyszłość dla Diesli. Dzisiaj chcemy raz na zawsze zakończyć debatę na temat upadku technologii silników wysokoprężnych. dr Volkmar Denner dyrektor generalny Bosch

 

Takimi słowami dyrektor generalny Bosch, dr Volkmar Denner, przemawiając na dorocznej konferencji prasowej firmy, ogłosił przełom w technologii diesla. Nowe rozwiązania opracowane przez firmę Bosch mogłyby umożliwić producentom pojazdów zmniejszenie emisji tlenków azotu (NOx), tak drastycznie, że spełnią planowane, ostrzejsze normy emisji spalin. Nawet w testach RDE (rzeczywiste emisje drogowe) emisje z pojazdów wyposażonych w nowo zaprezentowaną technologię Diesla od Bosch są nie tylko znacznie niższe niż obecne limity, ale także niższe od tych, które mają wejść w życie od 2020 roku.

 

Inżynierowie Bosch osiągnęli te wyniki przez udoskonalenie istniejących technologii.

Bosch przesuwa granice tego, co jest technicznie możliwe. Wyposażone w najnowszą technologię Bosch, pojazdy z silnikami wysokoprężnymi zostaną sklasyfikowane jako pojazdy o niskiej emisji, a jednocześnie pozostaną niedrogie. dr Volkmar Denner

Rekordowe odczyty w rzeczywistych warunkach jazdy: 13 mg NOx/km

Od 2017 r. europejskie prawodawstwo wymaga, aby nowe modele samochodów osobowych badane w cyklach miejskich, pozamiejskich i autostradowych zgodnych z RDE emitowały nie więcej niż 168 mg NOx na km. Od 2020 r. limit ten zostanie zmniejszony do 120 mg. Ale nawet dzisiaj, pojazdy wyposażone w technologię Diesla od Bosch mogą osiągać zaledwie 13 mg NOx  w standardowych, zgodnych z prawem testach RDE. Jest to w przybliżeniu 1/10 zalecanego limitu, który będzie obowiązywał po 2020 roku.

 

Nawet podczas jazdy w szczególnie trudnych warunkach miejskich, średnia emisja spalin w testowanych samochodach Bosch wynosi zaledwie 40 mg/km. Inżynierowie Bosch osiągnęli taki efekt dzięki połączeniu zaawansowanej technologii wtrysku paliwa i innowacyjnego systemu zarządzania temperaturą spalin. Firma zapewnia, że dzięki nowemu systemowi poziom emisji NOx pozostaje poniżej prawnie dozwolonego poziomu we wszystkich sytuacjach drogowych, niezależnie od tego, czy pojazd jedzie dynamicznie, czy wolno, w warunkach mroźnych lub w letniej temperaturze, na autostradzie lub w zatłoczonym ruchu miejskim.

Sztuczna inteligencja może jeszcze bardziej zwiększyć wydajność silników spalinowych

Teraz Bosch zamierza wykorzystać sztuczną inteligencję, aby usprawnić swój najnowszy system. Będzie to kolejny krok w kierunku skonstruowania silnika spalinowego, który – z wyjątkiem CO2 – nie będzie miał negatywnego wpływu na środowisko.

Jesteśmy przekonani, że silnik wysokoprężny będzie nadal odgrywał ważną rolę. Dopóki elektromobilność nie stanie się powszechna, nadal będziemy potrzebować tych wysoce wydajnych silników spalinowych. dr Volkmar Denner

 

Ambitnym celem Dennera jest opracowanie nowej generacji silników wysokoprężnych i benzynowych, które nie generują znaczących emisji cząstek stałych lub NOx.

 

Nowy system Diesla firmy Bosch oparty jest na komponentach już dostępnych na rynku i w każdej chwili może być zastosowany w nowo produkowanych pojazdach.

 

Źródło: Bosch

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl