Bosch na targach IAA Mobility 2021 | MOTOFAKTOR

Bosch na targach IAA Mobility 2021

person Joanna Piszcz 17/08/2021

Na targach IAA Mobility 2021 w Monachium Bosch zaprezentuje rozwiązania dla spersonalizowanej, zautomatyzowanej, połączonej i zelektryfikowanej mobilności.

Samochody, e-rowery, motocykle, skutery, elektryczne samochody wyścigowe: Bosch wprowadza rozwiązania w zakresie mobilności dla wszystkich typów pojazdów, a także integruje je ze smartfonami i inteligentnymi domami. Na targach IAA Mobility 2021 w Monachium Bosch zaprezentuje swoje rozwiązania dla spersonalizowanej, zautomatyzowanej, połączonej i zelektryfikowanej mobilności.

 

Technologie Bosch będą prezentowane w hali wystawienniczej B3 na stoisku C30 oraz w strefie rowerowej, na parkingu Messe West, jak również w centrum miasta na Königsplatz i Odeonsplatz.

Na targach i w centrum miasta – wsiądź i wypróbuj samochód pokazowy Bosch

W przyszłości coraz więcej pojazdów będzie zasilanych elektrycznie. W coraz większym stopniu będą połączone z innymi użytkownikami dróg i ich otoczeniem. Przejmą także na siebie coraz więcej zadań związanych z prowadzeniem pojazdui będą świadczyć spersonalizowane usługi dla swoich pasażerów. Technologia Bosch dla zautomatyzowanej, zelektryfikowanej, spersonalizowanej i połączonej mobilności toruje drogę dla przyszłej wizji mobilności. Bosch dysponuje know-how w zakresie systemów oraz wszechstronną wiedzą o oprogramowaniu (Targi: Hala B3, stoisko C30).

Parkowanie bez kierowcy

Bosch wraz z dziewięcioma partnerami projektu przedstawi, podczas demonstracji na żywo, przyszłość parkowania. W systemie Automated Valet Parking , opracowanym wspólnie przez firmy Bosch i Mercedes-Benz, kierowca po wyjściu z samochodu wydaje mu polecenie ze smartfona, aby znalazł sobie dogodne miejsce parkingowe. Jest to możliwe dzięki współdziałaniu inteligentnej infrastruktury garażowej z rozwiązaniami technicznymi pojazdu. Czujniki w garażu monitorują pas ruchu i jego otoczenie podczas prowadzenia pojazdu.

 

Technika pokładowa przekształca polecenia z infrastruktury w bezpieczne manewry podczas jazdy. Wspólny projekt ze stowarzyszeniem niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego (VDA) pokazuje, w jaki sposób pojazdy różnych producentów będą mogły w przyszłości komunikować się z technologią infrastruktury od różnych dostawców. W tym kontekście partnerzy projektu pracują również nad międzynarodowym standardem (ISO 23374). (Pokazy na żywo kilka razy dziennie w garażu Messe West.

Lepsze wrażenia z jazdy na rowerze

Rowery elektryczne (eBikes) są najlepiej sprzedającymi się pojazdami elektrycznymi w Europie. Jazda na rowerze wspomaganym elektrycznie jest korzystna dla zdrowia ludzi i środowiska, a także przyjemna. Połączone z siecią produkty i usługi poprawiają wrażenia z jazdy na rowerze i łączą rowery elektryczne ze światem cyfrowym.

 

Bosch zaprezentuje nowe rozwiązania w zakresie połączonych rowerów i pozwoli odwiedzającym przekonać się, jak wiele radości może dawać jazda na rowerze wspomaganym silnikiem elektrycznym. (Targi: Hala B3, stoisko C30; strefa rowerowa B5, Blue Lane Micromobility: Brienner Straße; otwarta przestrzeń: Königsplatz i Odeonsplatz).

Bosch elektryzuje mobilność i pomaga łagodzić globalne ocieplenie

Bosch chce być kluczowym graczem w dziedzinie mobilności neutralnej dla klimatu. Firma postawiła sobie za cel przygotowanie wszystkich klas pojazdów na nadchodzące wymagania dotyczące emisji. Jako lider innowacji, Bosch ma szersze portfolio napędów elektrycznych niż jakakolwiek inna firma – od rowerów elektrycznych przez samochody osobowe po duże ciężarówki.

Zasilanie akumulatorowe do pojazdów dwu- i czterokołowych

Oferta Bosch obejmuje wszystkie elementy do elektryfikacji samochodów osobowych, od układów napędowych, przez układy kierownicze, po układy hamulcowe. Jednym z elementów jest elektryczna oś , która łączy w jeden zespół elektronikę mocy, silnik elektryczny i przekładnię. Dzięki wstępnie zintegrowanym rozwiązaniom systemowym dla platform samochodowych, Bosch pomaga producentom samochodów wprowadzać pojazdy elektryczne na rynek szybciej niż dotychczas.

 

Kluczem jest zoptymalizowane współdziałanie układu napędowego, układu kierowniczego, hamulcowego i sterowania pojazdem w ramach tzw. Advanced Driving Module , który w połączeniu z rozwiązaniami partnerskimi tworzy kompletny moduł osi przedniej i tylnej. Oprócz wydajnych układów napędowych, Bosch wykorzystuje również systemy termiczne , aby zwiększyć zasięg pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Precyzyjna kontrola przepływów w obwodach nagrzewania i schładzania poprawia wydajność baterii i zapewnia pracę wszystkich podzespołów w optymalnym zakresie temperatur.

 

Bosch oferuje również napędy i sterowniki do elektrycznych jednośladów . Zintegrowane w kompaktowym systemie te dwa komponenty zapewniają precyzyjne sterowanie silnika, niezawodne zachowanie podczas jazdy i optymalne rozwijanie momentu obrotowego.

System ogniw paliwowych

Mobilne ogniwa paliwowe zapewniają duży zasięg i krótki czas tankowania. Szczególnie sprawdzają się na długich trasach i w pojazdach użytkowych. Dzięki ekologicznemu wodorowi, ogniwa paliwowe umożliwiają eksploatację pojazdów bez emisji CO2. Bosch pracuje nad wszystkimi kluczowymi komponentami systemu – także nad kompletnymi systemami.

 

Wspólnie ze szwedzkim firmą Powercell, Bosch prowadzi pracę nad stosem, który przekształca wodór i tlen z otoczenia w energię elektryczną. Jego produkcja na dużą skalę ma się rozpocząć w 2022 roku, a wprowadzenie kompletnego systemu ogniw paliwowych – modułu Fuel Cell Power Module Bosch – zaplanowano na 2023 rok.

Usługi dla elektromobilności

Za pomocą Battery in the Cloud Bosch przedłuża żywotność akumulatorów samochodów elektrycznych. Inteligentne funkcje oprogramowania w chmurze nieustannie analizują stan baterii i podejmują odpowiednie działania, aby zapobiec lub spowolnić starzenie się ogniw. Odporny na manipulacje „Usage Certificate” dokumentuje stan akumulatora przez cały okres jego eksploatacji, dając w ten sposób lepszy obraz wartości rezydualnej akumulatora w przypadku sprzedaży samochodu.

 

Dzięki usługom ładowania, takim jak Convenience Charging , Bosch ułatwia kierowcom samochodów elektrycznych znajdowanie stacji ładowania i płacenie za pobór energii. Ponadto zintegrowane rozwiązanie do ładowania i nawigacji pozwala na precyzyjną prognozę zasięgu i planowanie trasy, w tym przystanków na ładowanie – i jest wyposażone w opcję ustawienia osobistych preferencji, takich jak stacje ładowania obok restauracji.

Elektromobilność dużych prędkości

W życiu codziennym i na torze wyścigowym – Bosch dąży do tego, by stać się wiodącym dostawcą rozwiązań dla zelektryfikowanego układu napędowego, zarówno do pojazdów produkcyjnych, jak i w e-sportach motorowych. Firma nawiązała długoterminową współpracę w zakresie technologii i rozwoju z zespołem DRAGON/PENSKE AUTOSPORT Formula E Team. Dla miłośników motosportu, którzy chcą rywalizować z innymi o najlepszy czas na wirtualnym torze wyścigowym, będą dostępne dwa symulatory. (Otwarta przestrzeń: Königsplatz).

Ładowanie w domu

Inteligentny menedżer energii Bosch umożliwia właścicielom domów zmniejszenie emisji CO2 i obniżenie kosztów energii. Pełniąc rolę interfejsu między pompą ciepła Bosch, a systemem fotowoltaicznym, optymalizuje wykorzystanie generowanej w domu energii słonecznej i inteligentnie rozprowadza ją w całym budynku. Oprócz ogrzewania i ciepłej wody, w przyszłości będzie można zintegrować samochody elektryczne z systemem zarządzania energią Bosch. Następnie będzie można zastosować kompatybilne skrzynki naścienne, aby ładować pojazdy przy użyciu jak największej ilości energii elektrycznej wytwarzanej w domu.

Bosch automatyzuje jazdę i zwiększa bezpieczeństwo na drogach

Mniejszy stres, płynniejszy ruch uliczny, większe bezpieczeństwo – pojazdy, które same wykonują więcej zadań związanych z prowadzeniem są kluczowym elementem przyszłej mobilności. Pojazd zautomatyzowany musi być w stanie robić wszystko, co może zrobić kierowca: postrzegać otoczenie, podejmować decyzje oraz przyspieszać, hamować i kierować. Krok po kroku Bosch kładzie techniczne podwaliny pod zautomatyzowaną jazdę. Dzięki systemom wspomagania kierowcy już teraz toruje drogę dla wszystkich poziomów automatyzacji.

Czujniki otoczenia we wszystkich sytuacjach na drodze

Czujniki stanowią podstawę wspomaganej i coraz bardziej zautomatyzowanej jazdy. Aby jeździć bezpiecznie, pojazd musi być w stanie niezawodnie rozpoznawać przedmioty, ludzi i innych użytkowników dróg. Wielofunkcyjna kamera Bosch łączy tradycyjne algorytmy przetwarzania obrazu z metodami sztucznej inteligencji (AI).

 

Dzięki sztucznej inteligencji kamera rozumie i interpretuje to, co widzi, zapewniając niezawodne rozpoznawanie obiektów i dobre wykrywanie scen. Oprócz kamer, radarów i czujników ultradźwiękowych, Bosch opracowuje również lidar dalekiego zasięgu, w którym wykorzystuje różne zasady działania czujników. Im bardziej złożone zadanie związane z prowadzeniem pojazdu, tym ważniejsze jest ich współdziałanie.

Technologia lokalizacji zapewniająca dokładne pozycjonowanie

Zautomatyzowane pojazdy muszą zawsze dokładnie wiedzieć, gdzie się znajdują. Bosch oferuje kompleksowy pakiet sprzętu, oprogramowania i usług, który umożliwia zautomatyzowanym pojazdom precyzyjne określenie własnej lokalizacji. VMPS (czujnik ruchu i pozycji pojazdu) wykorzystuje sygnały nawigacji satelitarnej do identyfikacji dokładnej pozycji, uzupełnione danymi z usługi korekcji oraz informacjami z czujników kąta skrętu i prędkości kół. Oparta na chmurze usługa map sygnatur drogowych Bosch wykorzystuje dane z czujników radarowych i wideo, a także dane o ruchu pojazdów, aby tworzyć dodatkowe warstwy dla map o wysokiej rozdzielczości. Samochody Volkswagen Golf 8 zbierają obecnie te informacje na europejskich drogach.

Nadmiarowe układy hamulcowe i kierownicze dla bezpiecznych i energooszczędnych manewrów

Lepiej podwoić niż żałować – dotyczy to szczególnie funkcji związanych z bezpieczeństwem w zautomatyzowanej jeździe. Dzięki wielokrotnej redundancji elektryczny układ kierowniczy Bosch zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo. W rzadkich przypadkach awarii, system nadal zachowuje 50 procent funkcji elektrycznego układu kierowniczego. Bosch zastosował również redundantną architekturę w projektowaniu swoich układów hamulcowych : w przypadku awarii iBoostera (elektromechanicznego wspomagania hamulców) lub elektronicznego programu stabilności ESP, inny element może zahamować pojazd.

 

Druga jednostka hamująca służy jako wsparcie dla zintegrowanego układu wspomagania hamulców, który łączy technologię wspomagania hamowania i funkcjonalność ESP. Jest to szczególnie ważny wymóg w pojazdach zautomatyzowanych. Ponadto systemy hamowania rekuperacyjnego Bosch pomagają oszczędzać CO2: w bardzo płynnym procesie, niezauważalnym dla kierowcy, umożliwiają przełączanie między hamowaniem generatorowym, a hamowaniem ciernym, umożliwiając w ten sposób przekształcenie energii hamowania z powrotem w energię elektryczną i jej zwrot do akumulatora za każdym razem, gdy pojazd hamuje.

Usługi dla zautomatyzowanej jazdy

Usługi Bosch przewidujące stan dróg ostrzegają o potencjalnych zagrożeniach na długo przed wystąpieniem sytuacji krytycznych. Dostarczają one w czasie rzeczywistym informacji o warunkach drogowych i zagrożeniach, takich jak aquaplaning, lód i śnieg. Dzięki temu zautomatyzowane pojazdy mogą prawidłowo przewidywać warunki drogowe, dostosowywać swoje zachowanie podczas jazdy do warunków, wybierać inną trasę, a nawet prosić kierowcę o przejęcie kontroli.

Bosch łączy siecią pojazdy ze sobą i z otoczeniem

Pojazdy, które ostrzegają się nawzajem o niebezpieczeństwie, pilnują pasażerów i komunikują się z inteligentnym domem – Bosch łączy systemy, komponenty i usługi wewnątrz i na zewnątrz pojazdu, zapewniając mobilność bardziej wydajną i bezpieczną. Bezproblemowe połączenie użytkowników, pojazdów i otoczenia sprawia, że jazda jest przyjemniejsza i zapewnia spersonalizowane wrażenia z mobilności.

Inteligentny samochód spotyka inteligentny dom

Bosch zmienia samochody w centra dowodzenia inteligentnych domów: korzystając z systemu multimedialnego MBUX Mercedes-Benz, można sterować aplikacjami Bosch Smart Home za pomocą poleceń głosowych z pojazdu. Oprócz sterowania roletami i termostatami ogrzewania, system może być również wykorzystany do sterowania włącznikami światła i inteligentnymi adapterami oraz do sprawdzania stanu czujek ruchu i styków w drzwiach/oknach. Używanie poleceń głosowych pozwala kierowcy skupić się na drodze.

Anioł stróż dla wszystkich dziedzin życia

Bosch opracował połączony cyfrowo system połączeń alarmowych Help Connect dla motocykli i innych pojazdów. Inteligentny algorytm zderzenia dodany do czujników przyspieszenia w systemie kontroli stabilności motocykla Bosch MSC umożliwia wykrywanie wypadków.

 

Aplikacja na smartfona przekazuje informacje o miejscu wypadku i kierowcy do centrum serwisowego, a stamtąd do służb ratowniczych. Jeśli motocykl nie ma zainstalowanego na stałe systemu wykrywania wypadków, dane z czujnika ze smartfona można wykorzystać do uruchomienia łańcucha ratunkowego. Bosch Help Connect może również służyć pomocą w domu, na siłowni lub podczas jazdy na rowerze.

Monitoring wewnętrzny dla lepszej ochrony pasażerów

Bosch opracował system składający się z kamer i sztucznej inteligencji, który może zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów pojazdu. System monitorowania wnętrza wykrywa senność i rozproszenie uwagi kierowcy lub jeśli pasażerowie zajmują niebezpieczną pozycję siedzącą. Ostrzega nieuważnych kierowców, zaleca przerwę w przypadku zmęczenia i może zmniejszyć prędkość pojazdu – w zależności od życzeń producenta i wymogów prawnych.

 

System zwiększa również wygodę, automatycznie dostosowując wysokość fotela, lusterek i kierownicy do indywidualnych preferencji – a także umożliwiając sterowanie systemem informacyjno-rozrywkowym za pomocą gestów.

Ostrzeganie o niewłaściwym kierunku jazdy

Oparty na chmurze system ostrzegania o niewłaściwym kierunku jazdy ostrzega w ciągu kilku sekund zarówno kierowcę jadącego pod prąd, jak i wszystkich użytkowników drogi o ryzyku zbliżającego się niebezpieczeństwa – znacznie szybciej niż wiadomości o ruchu drogowym w radiu. Na początku 2021 roku ŠKODA, jako pierwszy producent samochodów na świecie, wybrała właśnie system Bosch. Ostrzeżenie ratujące życie jest wyświetlane bezpośrednio na wyświetlaczu w kokpicie pojazdu. Jako aplikacja na smartfona usługa ma już 2,5 miliona aktywnych użytkowników w 20 krajach europejskich.

Smartfony jako kluczyki do samochodu

Dzięki systemowi Perfectly Keyless czujniki w samochodzie rozpoznają smartfon właściciela tak bezpiecznie jak odcisk palca i otwierają pojazd tylko na jego żądanie. W ten sposób telefon komórkowy zastępuje konwencjonalny kluczyk samochodowy. Dzięki technologii ultraszerokopasmowej system oferuje również inne praktyczne korzyści na co dzień: pozwala jeszcze łatwiej manewrować samochodem w ciasnych miejscach parkingowych za pomocą pilota lub zdalnie otwierać bagażnik, aby kurierzy mogli składać w nim przesyłki. W przypadku dużych parkingów, na których trudno jest zlokalizować pojazdy, system Perfectly Keyless pomaga znaleźć drogę do samochodu i oświetla dojście poprzez włączenie reflektorów, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo w ciemności.

 

Nowe podejście do mobilności i uczynienie jej tak bezpiecznej, bezemisyjnej i fascynującej, jak to tylko możliwe – oto cel, który wyznaczył sobie Bosch. Na poziomie technologicznym firma chce osiągnąć te cele poprzez personalizację, automatyzację, łączność i elektryfikację. Na tegorocznych targach IAA Mobility Bosch zaprezentuje pełną gamę rozwiązań w zakresie mobilności jedno- i czterokołowych pojazdów dla neutralnej dla klimatu przyszłości. Oprócz kompleksu w monachijskim centrum targowym, Bosch będzie również obecny w centrum miasta na Königsplatz i Odeonsplatz.

 

Podczas targów, w poniedziałek, 6 września 2021 r., od 10:45 do 11:00 czasu lokalnego odbędzie się konferencja prasowa z dr. Volkmarem Dennerem, prezesem zarządu Robert Bosch GmbH i dr. Stefanem Hartungiem, prezesem sektora biznesowego Mobility Solutions, na stoisku głównym Bosch C30 w hali B3. Transmisja  za pośrednictwem transmisji na żywo w Bosch Media Service.

 

Najważniejsze wydarzenia Bosch IAA 2021 na stronie www.bosch-iaa.com i na Twitterze: #BoschIAA.

 

Źródło: Bosch 

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).