Bosch i Mercedes rozpoczynają testy w Kalifornii | MOTOFAKTOR

Bosch i Mercedes-Benz mają nadzieję, że pilotażowy projekt dotyczący zautomatyzowanej usługi przewozowej dostarczy dodatkowych informacji dla rozwoju zautomatyzowanej jazdy.

Wspólny projekt Bosch i Mercedes-Benz dotyczący zautomatyzowanej jazdy miejskiej wszedł teraz w nowy etap. Usługa współdzielenia przejazdów zautomatyzowanymi Mercedesami klasy S, która bazuje na aplikacji, została uruchomiona w San José, w Dolinie Krzemowej. Monitorowane przez kierowcę bezpieczeństwa samochody kursują między West San José i centrum, wzdłuż ulic San Carlos Street i Stevens Creek Boulevard.

 

Usługa będzie początkowo dostępna dla wybranej grupy użytkowników. Będą oni korzystać z aplikacji opracowanej przez Daimler Mobility AG, aby zarezerwować przejazd zautomatyzowanymi Mercedesami klasy S z określonego punktu odbioru do miejsca docelowego.

 

Przedstawiciele Bosch i Mercedes-Benz mają nadzieję, że ten test dostarczy cennych spostrzeżeń dotyczących dalszego rozwijania zautomatyzowanego systemu jazdy na poziomie 4 i 5 według SAE. Partnerzy liczą na pozyskanie dalszych informacji dotyczących tego, w jaki sposób zautomatyzowane samochody mogą zostać zintegrowane z intermodalnym systemem mobilności, który obejmuje również lokalny transport publiczny i wspólne użytkowanie pojazdów.

Bosch, Mercedes-Benz, San José – partnerzy dla przyszłości mobilności

San José było pierwszym miastem w USA, które w połowie 2017 r. zaprosiło prywatne firmy do przeprowadzenia praktycznych testów zautomatyzowanej jazdy i przeanalizowania rosnących wyzwań w ruchu drogowym. Szczególnie w zatłoczonym ruchu miejskim, zautomatyzowane samochody monitorujące otoczenie w zasięgu 360 stopni mogą potencjalnie zwiększyć bezpieczeństwo, a ich płynny styl jazdy może poprawić przepustowość ruchu.

Chcemy dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób zautomatyzowane pojazdy mogą pomóc miastu w tym, aby ruch stał się płynniejszy i bezpieczniejszy, oraz jak uczynić mobilność bardziej dostępną, zrównoważoną i zintegrowaną. Projekt Mercedes-Benz i Bosch wpisuje się w rozległy cel San José, jakim jest stworzenie inteligentnego miasta. Pomoże nam również opracować wytyczne dotyczące postępowania z nowymi technologiami i przygotować się na system ruchu w przyszłości. Dolan Beckel dyrektor ds. innowacji obywatelskich w San José
Jeśli zautomatyzowane jazdy mają stać się codziennością, technika musi działać niezawodnie i bezpiecznie. Dlatego potrzebne są testy, takie jak nasz pilotażowy projekt w San José. dr Michael Fausten główny inżynier ds. miejskiej jazdy zautomatyzowanej w Robert Bosch GmbH
Nie tylko zautomatyzowane pojazdy muszą się sprawdzić. Potrzebujemy również przekonania, że pasują do mobilności w mieście. Oba te zagadnienia możemy przetestować w San José. dr Uwe Keller szef zespołu zajmującego się projektem autonomicznej jazdy w Mercedes-Benz AG

 

Od sierpnia do listopada przedstawiciele projektu i miasta San José omawiali projekt z wieloma organizacjami społecznymi, analizując jego cele z grupami biznesowymi i mieszkańcami. Twórcy projektu zademonstrowali technologię zastosowaną w pojazdach, wyjaśnili poziomy redundancji bezpieczeństwa zaimplementowane w projekt i przyjęli sugestie dotyczące przyszłych zastosowań.

Bosch i Mercedes-Benz współpracują w Stanach Zjednoczonych i Europie

Od około dwóch i pół roku firmy Bosch i Mercedes-Benz pracują razem nad rozwiązaniami do zautomatyzowanej jazdy w miastach. Ich wspólnym celem jest osiągnięcie poziomu 4/5 wg SAE dla w pełni autonomicznych pojazdów poruszających się bez kierowcy, w tym stworzenie oprogramowania do zarządzania pojazdami. Projekt nie skupia się na prototypach. Zamiast tego firmy chcą opracować gotowy do produkcji system, który można zintegrować w różnych typach i modelach pojazdów.

 

W pracach nad oprogramowaniem do kontroli ruchu pojazdów, partnerzy celowo nie zdają się wyłącznie na sztuczną inteligencję i zwiększanie przebiegów jazd testowych. Inżynierowie korzystają bardziej z symulacji i specjalnych odcinków testowych, aby konkretnie reagować na sytuacje, które bardzo rzadko występują w ruchu drogowym. W tym celu inżynierowie z centrum testowania i technologii w Immendingen w Niemczech mogą wykorzystywać poligon doświadczalny o powierzchni 100 000 metrów kwadratowych, zaprojektowany specjalnie do testowania zautomatyzowanej jazdy. Na poligonie można odtwarzać złożone sytuacje w ruchu drogowym niezwykle dokładnie i tak często, jak to potrzebne.

 

Dla Bosch i Mercedes-Benz dokładność i bezpieczeństwo są priorytetami. Alians obu firm nie koncentruje się wyłącznie na USA, tamtejszych drogach i warunkach pogodowych. Podczas gdy jedna część zespołu ma siedzibę w mieście Sunnyvale, znajdującym się w Dolinie Krzemowej między San José i San Francisco, druga część, składająca się z inżynierów z obu firm, pracuje w okolicach Stuttgartu.

Alians wykorzystuje krótkie ścieżki decyzyjne i bezpośrednią komunikację

Pracownicy Bosch i Mercedes-Benz dzielą tę samą przestrzeń biurową w obu siedzibach. Zapewnia to krótkie ścieżki decyzyjne i szybką komunikację między stanowiskami pracy. W każdej chwili pracownicy mogą korzystać z wiedzy i doświadczenia swoich kolegów w spółkach macierzystych. Know-how firmy Bosch, w takich obszarach jak czujniki, jednostki sterujące, systemy sterowania i układy hamulcowe, a nawet całe podsystemy w samochodzie, uzupełnia wieloletnie doświadczenie Mercedes-Benz w zakresie integracji systemów i zabudowy w pojazdach.

Platforma umożliwia włączenie zautomatyzowanych pojazdów do flot taksówek

Specjalnie dla pilotażowego projektu zautomatyzowanej usługi przewozowej, firmy Bosch i Mercedes-Benz podjęły współpracę z kolejnym partnerem – Daimler Mobility AG – który opracowuje i testuje platformę flotową. Umożliwia to potencjalnym partnerom prowadzącym usługi wspólnych przejazdów (tzw. ride-hailing) bezproblemową integrację pojazdów (Mercedes-Benz) bez kierowców z ich ofertą usług. Platforma zarządza zarówno samochodami autonomicznymi, jak i konwencjonalnymi (z kierowcami), w tym obsługą i serwisowaniem. Usługa mobilności oparta na aplikacji dla konwencjonalnych pojazdów Mercedes-Benz została uruchomiona w Bay Area w San Francisco jesienią 2019 r. Usługa jest dostępna również w Berlinie.

 

Źródło: Bosch

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).