Valeo 16.12.2018

Bosch i Daimler automatyzują usługi współdzielenia przejazdów

person Adrian Januszkiewicz 15/11/2018

San José w stanie Kalifornia będzie pilotażowym miastem do testowania usług współdzielenia pojazdów.

San José to trzecie pod względem wielkości miasto w Kalifornii, położone na południowym brzegu Zatoki San Francisco w Dolinie Krzemowej, liczące ponad milion mieszkańców. Firmy Bosch i Daimler ogłosiły, że w drugiej połowie 2019 roku planują w tym mieście pilotażowo wprowadzić wysoce i w pełni zautomatyzowaną (poziom 4 i 5 wg SAE, poziom 5 bez kierowcy) usługę współdzielenia przejazdów na żądanie, bazującą na aplikacji. Używając zautomatyzowanych pojazdów Mercedes-Benz Klasy S, firmy Bosch i Daimler zaoferują usługi wybranej społeczności użytkowników w korytarzu San Carlos – Stevens Creek, między centrum i zachodnim San José. W ciągu najbliższych dwóch dekadach populacja regionu wzrośnie o 40 procent, co będzie stanowiło wyzwanie w zarządzaniu transportem. San José już dziś chce się przygotować na przyszłość, w której autonomiczne samochody będą jeździły po ulicach.

Projekt pilotażowy jest okazją do pokazania, w jaki sposób autonomiczne pojazdy mogą nam pomóc lepiej sprostać przyszłym potrzebom transportowym. Sam Liccardo burmistrz San José
Od wielu lat konsekwentnie wspieramy działania związane z rozwojem autonomicznej jazdy. Dzięki temu projektowi zdobędziemy cenne spostrzeżenia na temat łączenia w pełni zautomatyzowanych pojazdów w sposób optymalny z użytkownikami przyszłych usług związanych z mobilnością. dr Michael Hafner wiceprezes ds. technologii napędu i automatyzacji jazdy w Daimler AG
Musimy ponownie przemyśleć rozwój transportu miejskiego. Zautomatyzowana jazda pomoże nam uzyskać obraz przyszłego ruchu miejskiego. dr Stephan Hönle wiceprezes działu Automated Driving w spółce Robert Bosch GmbH

 

Wprowadzana przez Daimler Mobility Services aplikacja obsługująca usługę współdzielenia przejazdów pokazuje, w jaki sposób można inteligentnie łączyć usługi mobilne, takie jak car sharing (car2go), ride-hailing (mytaxi) i platformy multimodalne (moovel). Testy dostarczą informacji o tym, jak wysoce i całkowicie zautomatyzowane pojazdy mogą zostać zintegrowane z multimodalną siecią transportową. W ramach cyfrowego projektu pilotażowego, wyselekcjonowani użytkownicy będą mieli okazję wsiąść w wyznaczonym miejsca do samojeżdżącego samochodu i dojechać nim do celu.

Zautomatyzowane samochody zwiększają mobilność w mieście

Dzięki wspólnym pracom rozwojowym nad wysoce i w pełni zautomatyzowaną jazdą (poziom 4 i 5 wg SAE) w środowisku miejskim, Bosch i Daimler dążą do poprawy płynności ruchu w miastach, poprawy bezpieczeństwa na drogach i dostarczenia ważnego elementu do budowania transportu przyszłości. Technologia ta ma zwiększyć między innymi atrakcyjność współdzielenia samochodów (car sharing). Ponadto bez uszczerbku dla bezpieczeństwa jazdy pozwolić użytkownikom na jak najlepsze wykorzystanie czasu spędzanego w pojazdach i otworzyć nowe możliwości mobilności osobom bez prawa jazdy.

Pracownicy Bosch i Daimler dzielą tę samą przestrzeń biurową

Pracownicy firm Bosch i Daimler zaangażowani w projekt rozwojowy pracują wspólnie w zespołach w dwóch rejonach: w okolicach Stuttgartu w Niemczech oraz w Stanach Zjednoczonych wokół Sunnyvale w Dolinie Krzemowej pomiędzy San José i San Francisco.

 

Wspólnie opracowują oni koncepcje i algorytmy dla wysoce i w pełni zautomatyzowanego systemu jazdy. Daimler ma za zadanie wprowadzić ten system do samochodu. Firma dostarcza w tym celu niezbędne samochody doświadczalne, urządzenia testowe i pojazdy do testów. Z kolei Bosch odpowiada za podzespoły określone podczas prac projektowych, takie jak czujniki, siłowniki i jednostki sterujące. Do celów testowych Bosch i Daimler używają swoich laboratoriów i stanowisk badawczych wraz z odpowiednimi terenami testowymi w Niemczech. Od czasu uzyskania Pozwolenia na Testowanie Autonomicznych Pojazdów z California Department of Motor Vehicles w 2014 roku, Mercedes-Benz testuje zautomatyzowane samochody w regionie Sunnyvale w Kalifornii. W 2016 roku firma uzyskała podobną zgodę z aglomeracji Stuttgartu w Niemczech. Bosch był pierwszym na świecie dostawcą części i systemów bezpieczeństwa dla koncernów samochodowych, który na początku 2013 roku przetestował zautomatyzowaną jazdę (poziom 3 wg SAE) na drogach publicznych w Niemczech i Stanach Zjednoczonych.

 

Źródło: Bosch

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl