BorgWarner w Polsce chce produkować części do EV | MOTOFAKTOR

BorgWarner w Polsce chce produkować części do EV

Zakład BorgWarner Mobility Poland Sp. z o.o. w Błoniu przechodzi głęboką zmianę pod względem portfolio wytwarzanych produktów na te do aut elektrycznych.

 

Początki fabryki sięgają 1998 roku, gdy firma Delphi uruchomiona w wynajętym, komunistycznym budynku MERA Błonie rozpoczęła produkcję pochłaniaczy par paliwa, zaworów EGR, modułów paliwowych oraz przepustnic powietrza. Wraz z wzrostem produkcji i kompetencji załogi w 2004 roku produkcja została przeniesiona do wynajętej hali magazynowej zaadaptowanej do produkcji. Z czasem oferta produktowa zwiększyła się także do katalizatorów spalin i systemów zmiennych faz rozrządu.

 

Od 2012 roku działalność produkcyjną przeniesiono do nowego klimatyzowanego zakładu, który powstał jako inwestycja typu greenfield, gdzie paleta wyrobów zwiększyła się o bezszczotkowe pompy paliwa, czujniki amoniaku i tlenu (Sondy Lambda) oraz wtryskiwacze paliwa do silników benzynowych GDI.

 

Przed trzema latami zakład w Błoniu został wybrany pod nową produkcję. Na początku września 2019 r. został oficjalnie otwarty drugi zakład Delphi Technologies, w którym uruchomiono produkcję komponentów elektroniki i elektryfikacji. Zakład ten obejmuje ponad 17,6 tys. m2, z których 11,6 tys. m2 stanowi obszar produkcyjny z kontrolowaną temperaturą i wilgotnością, wysokim poziomem czystości oraz laboratoriami.

 

Rok później Delphi Technologies został przejęty przez innego amerykańskiego dostawcę motoryzacyjnego – BorgWarner. Produkcja w postaci komponentów takich jak pochłaniacze par paliwa czy moduły paliwowe trafiły do dywizji Morse Systems w BorgWarner, a elektronika i elektryfikacja do dywizji PowerDrive Systems.

 

W kwietniu br. Łódzka SSE udzieliła spółce BorgWarner Mobility Poland Sp. z o.o. decyzji o wsparciu.

 

Błonie zostało dedykowane wyłącznie pod produkcję elektroniki i elektromobilności. Stąd decyzja o przeniesieniu produkcji dywizji Morse Systems do nowego obiektu w Jasionce. Budowę zakładu w o powierzchni 11,3 tys. m2 rozpoczęto w sierpniu zeszłego roku. Finalizacja budowy nastąpiła w marcu 2022 r.

 

Miejsce zwolnionej powierzchni i mocy produkcyjnych mają zostać zapełnione przez produkcję do bardzo szybko rozwijającego się segmentu komponentów do aut elektrycznych. W Błoniu od 2022 roku mają być wytwarzane całe inwertery, konwertery i systemy zarządzania baterią. Sercem inwerterów jest Power Module, czyli moduł zmieniający prąd o napięciu 800V ze stałego na zmienny, w opatentowanej technologii Silicon Carbide.

 

Pozyskane kontrakty spowodowały, że zakład na Mazowszu jest rozbudowywany o 15 tys. m2 nowej powierzchni dla dywizji PowerDrive Systems. Ma być ona dostępna od III kwartału 2023 r.

 

Komponenty przeznaczone do pojazdów elektrycznych wytwarzane w Błoniu mają być od 2023 roku montowane w autach marek Porsche i Audi Platforma Premium oraz Mercedes-Benz. Zakład BorgWarner Mobility Poland Sp. z o.o. ma być także odpowiedzialny za dostawy systemów zarządzania baterią do wszystkich aut Grupy Stellantis, również od 2023 roku.

 

W ciągu pięciu lat zakładane jest pięciokrotne zwiększenie mocy produkcyjnych w obszarze elektryfikacji.

 

Do zakładu poszukiwani są specjaliści- zwłaszcza Inżynierowie Procesu, Inżynierowie Testu, Inżynierowie Jakości oraz Liderzy do spraw nowych uruchomień.

 

Uruchomienie nowej produkcji to inwestycja na poziomie 380 mln złotych w latach 2022-2024.

 

Źródło: AutomotiveSuppliers.pl

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).