Opracowany dla pojazdów hybrydowych z napędem elektrycznym (HEV) i pojazdów hybrydowych typu Plug-in (PHEV) innowacyjny wydechowy układ odzyskiwania ciepła (Exhaust Heat Recovery System – EHRS) firmy BorgWarner wejdzie do produkcji jeszcze w tym roku w pojazdach jednego ze znanych północnoamerykańskich producentów samochodowych. Dzięki wykorzystaniu ciepła z gazów wydechowych, które normalnie byłyby kierowane przez rury wydechowe i marnowane, technologia firmy skraca czas rozgrzewania silnika, zwiększa wydajność i znacznie poprawia ekonomię spalania oraz redukuje emisję. To ekonomiczne rozwiązanie oferuje kompaktowe opakowanie, niewielką wagę i może być łatwo zintegrowane z istniejącymi pojazdami.
Dopóki zimny silnik nie osiągnie optymalnej temperatury roboczej, jest on znacznie mniej wydajny i generuje wyższe emisje, co jest jednym z wyzwań, przed jakimi należy sprostać przed przyszłymi regulacjami dotyczącymi emisji. Nasz system EHRS minimalizuje czas nagrzewania silnika, pomagając producentom samochodów na całym świecie spełniać nowe i bardziej rygorystyczne przepisy. Dzięki EHRS BorgWarner zaspokaja rosnące zapotrzebowanie na wysokowydajne rozwiązania mające na celu redukcję emisji i umacnia swoją pozycję wiodącego dostawcy czystych technologii.
prezes i dyrektor generalny, BorgWarner Emissions & Thermal Systems - Joe Fadool
Łącząc system recyrkulacji spalin (EGR) z systemem odzyskiwania straconego ciepła (WHRS), firma BorgWarner wykorzystuje swoje bogate doświadczenie w zakresie technologii wymiany ciepła i oczyszczania gazów spalinowych, takich jak chłodnice i zawory EGR, umożliwiając firmie zaoferowanie najlepszego rozwiązania. EHRS zmniejsza straty mechaniczne dzięki wykorzystaniu energii zaoszczędzonej w spalinach. Podczas rozruchu zimnego silnika zawór steruje przepływem spalin, kierując go przez wymiennik ciepła, gdzie energia cieplna gazu podgrzewa płyny podzespołów pojazdu. W rezultacie silnik nagrzewa się szybciej, zmniejszając emisję spalin i poprawiając zużycie paliwa. Niskociśnieniowy zawór EGR firmy BorgWarner precyzyjnie kontroluje temperaturę w komorze spalania, poprawiając wydajność silnika i czas spalania. Ponadto technologia ta zmniejsza emisję tlenku węgla (CO) i tlenków azotu (NOx), a także pyłu zawieszonego (PM).
Źródło: BorgWarner