BILSTEIN tłumaczy subtelną różnicę w doborze amortyzatorów w Mercedesach | MOTOFAKTOR

BILSTEIN tłumaczy subtelną różnicę w doborze amortyzatorów w Mercedesach

Amortyzatory BILSTEIN B4 wizualnie nie różnią się od referencji B4 z technologią DampMatic stosowaną w autach Mercedes, ale ich zamiana jest niewskazana.

 

W latach 90. ubiegłego wieku inżynierowie BILSTEIN i koncernu Mercedes-Benz opracowali zawieszenie pneumatyczne. Dziś rozwiązanie to dostępne jest na aftermarkecie w serii Replacement pod symbolami B3 (miech powietrzny) i B4 (kompletny moduł). Ale to nie jedyny typ amortyzatorów, który powstał we współpracy producenta samochodów i jego partnera w zakresie zawieszenia.

 

Do wspólnych rozwiązań należy również system DampMatic. Jest on oferowany w kategorii BILSTEIN B4, która ponadto obejmuje tradycyjne konstrukcje amortyzatorów, zgodne z wymogami OE. Może to więc wprowadzić w błąd niedoświadczonego mechanika przy zamawianiu nowych części na wymianę. Tym bardziej, że cała technologia została zintegrowana w obudowie amortyzatora i w trakcie demontażu nie widać żadnych dodatkowych elementów, jak przewody czy moduły sterujące. I nie wymaga wykonania dodatkowych czynności serwisowych. Dlatego tak ważne jest posługiwanie się pełnymi danymi auta przy doborze amortyzatora i jego prawidłowego indeksu (numeru katalogowego).

 

Obecnie technologia DampTronic stosowana jest w samochodach Mercedes klasy:

 

  • A (W168/W169),
  • B (W245),
  • C (W204/W205),
  • GLC (X253),
  • E (W212/W213).

 

BILSTEIN jest jedynym producentem amortyzatorów, oferującym je na rynku wtórnym do powyższych modeli i serii. Montaż innych zamienników przeważnie zakończy się powodzeniem, jednak w praktyce fabryczne zawieszenie całkowicie zmieni swoją charakterystykę pracy. A to będzie się wiązać z zasadną reklamacją kierowcy i wymierną stratą finansową oraz wizerunkową poniesioną przez warsztat.

 

BILSTEIN DampMatic to półaktywne rozwiązanie, które zmienia siłę tłumienia w zależności od ruchów nadwozia. Niższa amplituda przy niewielkich obciążeniach i wyższa przy gwałtowniejszych ruchach, np. przyspieszaniu czy pokonywaniu zakrętów zapewnia niemal niezmieniony komfort jazdy. Całość działania opiera się na automatycznej regulacji przepływu oleju przez tłok sterujący z wykorzystaniem średnicy otwarcia zaworu obejściowego.

 

Źródło: BILSTEIN

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).