Bilstein na Jeep Sunny Camp | MOTOFAKTOR

Bilstein na Jeep Sunny Camp

person Redakcja 1/09/2020

Bilstein pojawił się na Jeep Sunny Camp, żeby zaprezentować swoje amortyzatory serii Performance B8 i dać uczestnikom możliwość sprawdzenia stanu zawieszenia.

W tym roku później niż zazwyczaj odbyło się ogólnopolskie spotkanie właścicieli samochodów terenowych marki Jeep. Ale jak zwykle, na uczestników czekało wiele, rozłożonych na kilka dni, aktywności. Od przepraw terenowych, poprzez zwiedzanie lokalnych atrakcji turystycznych, do wieczornych spotkań poświęconych wymianie doświadczeń i porad. Jednym z punktów była możliwość sprawdzenia swojego auta na mobilnym testerze zawieszenia Bilstein.

To było ciekawe doświadczenie z technicznego punktu widzenia. Pomimo, że Jeep to rasowa terenówka, to jego właściciele nadal dążą do podwyższenia jego zdolności terenowych. Najczęściej modyfikowane jest zawieszenie poprzez podniesienie czyli lift. Najbardziej popularny jest ten o wysokości 2,5 cala. Podwyższenie auta o ponad pięć centymetrów zmienia parametry jezdne, dlatego należy zrobić to zgodnie z regułami sztuki. Tu mieliśmy doskonały przykład na to, że właściciele takich aut nie zignorowali tej zasady. Andrzej Wojciech Buczek doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki Bilstein w Polsce

 

W badaniu uczestniczyło ponad 70 Jeepów, z których najpopularniejszym modelem był Wrangler z różnych roczników. Wyniki wszystkich były pozytywne, chociaż wartości pomiarów w takich samych modelach aut często znacznie różniły się między sobą. Przyczyną takiej sytuacji była znaczna różnica ciśnienia powietrza w oponach. W samochodzie terenowym jego wartość powinna być zależna od rodzaju nawierzchni drogi. Na asfalcie ciśnienie zawsze jest najwyższe, na nierównym terenie średnie, a na sypkich piaskach czy śniegu najniższe. Przy kołach o średnicy 35 cali może ono zmieniać się w zakresie od 1,4 do 2,8 bara.

Uczestnicy Jeep Sunny Camp doskonale o tym wiedzieli, stąd w autach, które wracały z przepraw terenowych wyniki na testerze były powyżej średniej. Przed drugą próbą ciśnienie było uzupełniane do wartości drogowych, co diametralnie zmieniało rezultaty. Porównanie obu wyników było więc doskonałym przykładem do pokazania różnic w przyczepności kół do nawierzchni i wykazania jak duży wpływ na to ma nawet niewielka zmiana ciśnienia powietrza w oponach. Warto pamiętać, że ta zasada odnosi się do wszystkich typów pojazdów. Andrzej Wojciech Buczek

 

Źródło: Bilstein

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).