Benzyna alkilatowa ma wpłynąć na zrewolucjonizowanie sposobu zasilania małych maszyn ogrodniczych, takich jak kosiarki czy pilarki spalinowe, które są odpowiedzialne za nawet 5% zanieczyszczeń powietrza. Paliwo alkilatowe ma redukować emisję smogu do atmosfery o ponad 40%, a emisję dwutlenku węgla i wszystkich szkodliwych substancji o ponad 90% w porównaniu do benzyny samochodowej. Benzyna alkilatowa ma być rozwiązaniem ekologicznym, przyjaznym środowisku, użytkownikowi i sprzętom.
Dla przykładu z danych Federalnej Agencji Ochrony Środowiska wynika, że w każdy weekend około 54 mln Amerykanów kosi trawniki, zużywając 3 mld litrów benzyny rocznie oraz wytwarzając mnóstwo zanieczyszczeń powietrza. Silniki urządzeń ogrodniczych emitują wysoki poziom tlenku węgla, lotnych związków organicznych i tlenków azotu, wytwarzając nawet do 5% notowanego w USA zanieczyszczenia powietrza.
Benzyna alkilatowa przeznaczona jest do stosowania w małych silnikach dwu- i czterosuwowych. Może być więc paliwem do silników w małych urządzeniach, m.in. w kosiarkach, podkaszarkach czy pilarkach spalinowych. Posłużyć może również jako paliwo dla silników zaburtowych w łodziach oraz w quadach, skuterach wodnych i śnieżnych, odśnieżarkach czy motocyklach crossowych i gokartach.
prezes zarządu firmy Warter Fuels - Kamil Skorupski
W urządzeniach małolitrażowych, jak kosiarki i podkaszarki nie ma katalizatorów, w porównaniu z samochodami, w których znajdują się zaawansowane układy katalizacyjne oczyszczające spaliny. W takich maszynach zanieczyszczenia powstające w wyniku spalania dostają się bezpośrednio do atmosfery.
Benzyna alkilatowa jest przeznaczona dla każdego, kto ma styczność z pracami w ogrodzie, lesie bądź z jakimkolwiek motosportem. Nie zawiera związków węglowodorowych aromatycznych, czyli benzenu, nie zawiera także eteru i alkoholi, nie rozpuszcza uszczelek. Taką benzynę możemy magazynować w urządzeniu przez kilka lat, bez negatywnego wpływu na jej działanie.
- Kamil Skorupski
Benzyna alkilatowa, choć właściwościami związanymi ze spalaniem nie różni się praktycznie od tradycyjnej benzyny, cechuje się zupełnie innym procesem produkcyjnym. Powstaje z innych komponentów, które są dużo droższe i sprawia, że nie opłaca jej się stosować np. w silnikach samochodowych.
W Skandynawii nikt nie myśli o używaniu paliw samochodowych do kosiarki, podkaszarki czy innych urządzeń. Powszechne użycie paliwa alkilatowego pomaga przede wszystkim zadbać o zdrowie, środowisko i narzędzia.
menadżer ds. sprzedaży w Warter Fuels - Tomasz Kowal
Źródło: Warter Fuels