Będzie więcej akumulatorów z amerykańskich zakładów BMW Group

person Adrian Januszkiewicz 29/07/2019

Suma inwestycji w produkcję akumulatorów czwartej generacji wyniesie około 10 milionów dolarów amerykańskich.

Zakłady BMW Group w Spartanburgu w Południowej Karolinie (USA) dwukrotnie zwiększyły zdolność produkcji akumulatorów wysokonapięciowych. Zakłady wytwarzają obecnie nowe akumulatory czwartej generacji. Będą one montowane w wersji hybrydowej plug-in nowego BMW X5, a w przyszłości także BMW X3 montowanego również w Spartanburgu.

Zainwestowaliśmy około 10 milionów dolarów amerykańskich w nową linię montażu akumulatorów i zwiększyliśmy powierzchnię obiektu do 8000 metrów kwadratowych. Dzięki temu w razie potrzeby możemy podwoić produkcję akumulatorów w celu zaspokojenia zapotrzebowania rynkowego. Michael Nikolaides Starszy Wiceprezes BMW Group ds. silników i zelektryfikowanych układów napędowych

 

Na nowej linii produkcyjnej będą mogły powstawać różne rodzaje akumulatorów czwartej generacji na potrzeby rosnącej gamy zelektryfikowanych pojazdów oferowanych na lokalnym rynku. Akumulatory bazują na najnowszej koncepcji technologicznej, która umożliwia dalsze zwiększenie ich sprawności.

 

Zatrudnienie w zakładzie produkcji akumulatorów w Spartanburgu zostanie zwiększone do końca roku o 120 osób, które przejdą kompleksowy program szkoleniowy zapewniający wiedzę wymaganą przy produkcji akumulatorów.

Akumulatory produkujemy w zakładach w Spartanburgu od 2015 roku, dzięki czemu BMW Group jest pionierem w zakresie elektromobilności w USA. Knudt Flor prezes i dyrektor generalny BMW Manufacturing, Co., LLC

Dalsze inwestycje w produkcję BMW X5 i BMW X3 Plug-in Hybrid

W latach 2015-2018 zakłady BMW Group w Spartanburgu wyprodukowały pierwszą serię samochodów hybrydowych plug-in dla kluczowego modelu BMW X5 xDrive40e (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 3,3 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,3 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 77 g/km). Rozpoczęcie produkcji nowego BMW X5 xDrive45e (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,0-1,7 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 23,5-20,3 kWh/100 km*; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 47-39 g/km*) jest planowane na sierpień 2019 roku, a modelu BMW X3 xDrive30e (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,4 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 22,7 kWh/100 km*; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 56 g/km*, dane tymczasowe) ma rozpocząć się w grudniu bieżącego roku.

BMW X5 i BMW X3 są obecnie jednymi z najpopularniejszych modeli marki BMW w USA. Oczekujemy, że wersje hybrydowe plug-in będą równie popularne. Knudt Flor

 

Od początku roku BMW Group zainwestowała kolejne 10 milionów dolarów w produkcję modeli z napędem hybrydowym plug-in. Wyspecjalizowaną w zakresie produkcji pojazdów zelektryfikowanych załogę uzupełniła dodatkowa grupa 225 osób.

Międzynarodowa sieć produkcji akumulatorów

BMW Group dysponuje obecnie trzema zakładami produkcji akumulatorów: Centrum Kompetencji produkcji pojazdów zelektryfikowanych E-drive w fabryce BMW Group w Dingolfing w Niemczech, zakłady BMW Group w Spartanburgu w USA, oraz Zakład Produkcji Układów Napędowych w fabryce należącej do spółki joint-venture BMW Brilliance Automotive (BBA). BMW Group wytwarza akumulatory także w Tajlandii na potrzeby lokalnego rynku we współpracy z miejscowym partnerem. Ośrodek badawczy i pilotażowa linia produkcji akumulatorów znajduje się w Monachium.

 

Dane oznaczone * zostały już obliczone w oparciu o nowy cykl testowy WLTP i przeliczone na NEDC, aby umożliwić ich porównanie. W tych pojazdach podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 mogą być obliczane na podstawie innych wartości niż podane.

 

Źródło: BMW

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.