BASF i Porsche współtworzą akumulatory do EV | MOTOFAKTOR

BASF i Porsche współtworzą akumulatory do EV

person Adrian Januszkiewicz 22/07/2021

Cellforce Group (CFG), spółka joint venture Porsche i Customcells, wybrał BASF na wyłącznego partnera w rozwoju ogniw dla swojej baterii EV.

W ramach współpracy firma BASF dostarczy wysokoenergetyczne aktywne materiały katodowe HEDTM NCM, które przyczynią się do stworzenia wysokowydajnych ogniw akumulatorowych umożliwiających szybkie ładowanie i wysoką gęstość energii. Cellforce Group z siedzibą w Tybindze w Niemczech wyprodukuje z kolei akumulator o wysokiej wydajności. Zakład produkcyjny akumulatorów ma rozpocząć działalność w 2024 r. z początkową wydajnością co najmniej 100 MWh rocznie, zasilając 1000 pojazdów do sportów motorowych i pojazdów o wysokich osiągach.

 

BASF ze względu na swoje kompetencje ma idealną pozycję do współpracy z partnerami, aby przyczynić się do gospodarki o obiegu zamkniętym. Dzięki zakładom produkcyjnym wstępnych materiałów aktywnych dla katod w Harjavalta w Finlandii oraz materiałów aktywnych dla katod w Schwarzheide w Niemczech, BASF będzie w stanie dostarczać materiały akumulatorowe o wyjątkowych wynikach zrównoważonego rozwoju, zarówno w zakresie odpowiedzialnego, jak i niezawodnego pozyskiwania surowców, dążących do jak najniższego śladu węglowego w łańcuchu dostaw od 2022 r.

 

Aby zamknąć tę pętlę, odpady produkcyjne z przyszłej fabryki akumulatorów Cellforce Group mają zostać poddane recyklingowi w prototypowym zakładzie recyklingu akumulatorów firmy BASF w Schwarzheide w Niemczech. Lit, nikiel, kobalt i mangan mają zostać poddane recyklingowi w procesie hydrometalurgicznym i ponownie wprowadzone do procesu produkcyjnego BASF w zakresie aktywnych materiałów katodowych.

Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Porsche i Cellforce Group w celu opracowania przyszłych wysokowydajnych akumulatorów do pojazdów elektrycznych i wspólnej pracy na rzecz naszego wspólnego celu, jakim jest zrównoważona mobilność. Aktywne materiały katodowe BASF zostaną dostosowane do specyficznych potrzeb Porsche, wykorzystując nasze silne możliwości badawczo-rozwojowe. Ponadto, dzięki naszemu wydajnemu procesowi produkcyjnemu, wysokiemu udziałowi energii odnawialnej, integracji z kluczowymi surowcami oraz krótkiej trasie transportu wzdłuż łańcucha wartości, będą miały wiodący w branży niski wpływ na emisję CO₂. Dzięki recyklingowi baterii możemy zapewnić, że cenne materiały są utrzymywane w pętli produkcyjnej i dalej zmniejszać ślad CO2 naszych materiałów katodowych nawet o 60 procent. Markus Kamieth członek Rady Dyrektorów Wykonawczych BASF SE
Jako producent samochodów, Porsche dąży do neutralności pod względem emisji CO2 w swoim ogólnym bilansie do 2030 roku. Pod tym względem niski ślad CO2, recykling w obiegu zamkniętym i zrównoważony rozwój są coraz bardziej na pierwszym planie. Współpraca z BASF to sytuacja korzystna dla wszystkich zaangażowanych stron. Europejskie źródła niklu i kobaltu, związane z tym bezpieczeństwo dostaw i krótkie trasy transportowe ze Schwarzheide do Badenii-Wirtembergii w Niemczech były ważnymi argumentami za podjęciem decyzji o współpracy z BASF. W centrum rozważań znajdują się ogniwa baterii – zwłaszcza aktywne materiały katodowe. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że wspólnie z BASF wprowadzamy przyjazną dla środowiska technologię ogniw do gotowości do produkcji seryjnej. Michael Steiner członek Zarząd ds. Badań i Rozwoju w Porsche AG
Aktywne materiały katodowe od samego początku wykazują bardzo wysoką stabilność cyklu i są szczególnie dobre przy szybkim ładowaniu. To są dokładnie te właściwości, których szukał Cellforce. Firma BASF jest również bardzo zaangażowana w dostosowywanie aktywnych materiałów katodowych do wymagań anod krzemowych nowej generacji. Również w obszarze produkcyjnym opracowaliśmy wspólnie z BASF koncepcję, w jaki sposób odpady produkcyjne generowane w różnych obszarach mogą być zbierane i zwracane do recyklingu w obiegu zamkniętym. Oszczędza to koszty i oszczędza zasoby, a także środowisko. Markus Gräf dyrektor zarządzający Grupy Cellforce

 

Źródło: Porsche

user photo

Autor

Adrian Januszkiewicz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).