Axalta przejmuje U-POL | MOTOFAKTOR

Axalta przejmuje U-POL

Axalta Coating Systems ogłosiła podpisanie wiążącego porozumienia w sprawie przejęcia firmy U-POL Holdings Limited ("U-POL").

Na mocy porozumienia Axalta przejęła U-POL od spółki Graphite Capital Management LLP i innych udziałowców za kwotę ok. 590 mln dolarów (ok. 2,3 mld zł) z zastrzeżeniem spełniania warunków określonych w umowie kupna-sprzedaży.

 

Firma U-POL została założona w 1948 roku, a jej siedziba mieści się w Wielkiej Brytanii. Jest czołowym producentem materiałów lakierniczych stosowanych do renowacji samochodów oraz powłok ochronnych. W jej ofercie znajduje się bogaty asortyment wysokiej klasy produktów lakierniczych i akcesoriów, w tym wypełniacze, lakiery, aerozole, promotory przyczepności, a także produkty pokrewne oraz lakiery ochronne dla branży motoryzacyjnej.

 

Produkty U-POL są dostępne w ponad 100 krajach pod rozpoznawalnymi markami, takimi jak Raptor, Dolphin i Gold. Axalta ma przyspieszyć wzrost sprzedaży produktów U-POL wykorzystując dostęp do rynków za pośrednictwem istniejących kanałów sprzedaży i dystrybucji. Jednocześnie ma wykorzystać kanały dystrybucji przejętej firmy, aby dotrzeć ze swoimi produktami lakierniczymi do nowych klientów.

Axalta jest światowym liderem w segmencie lakierów renowacyjnych klasy premium. Doświadczenie firmy U-POL w zakresie akcesoriów i lakierów ochronnych stanowi doskonałe uzupełnienie dotychczasowego portfolio firmy oraz pozwala nam zwiększyć zasięg, aby dotrzeć do ważnego rynku mainstream i economy, a także do klientów samodzielnie wykonujących naprawy. Chcemy wykorzystać technologię U-POL na nowe sposoby w innych obszarach naszej działalności, takich jak lakiery do pojazdów elektrycznych i lakiery przemysłowe.

Axalta Chief Executive Officer - Robert Bryant

 

Globalna kadra U-POL oraz fabryka i laboratorium badawczo-rozwojowe w angielskim mieście Wellingborough zapewniają firmie Axalta nowe możliwości w zakresie produkcji, handlu i rozwoju technologii. Dzięki temu firma może w jeszcze lepszy sposób świadczyć usługi dla klientów z całego świata.

Obie firmy łączy wizja innowacyjności, jakości i te same zasady prowadzenia działań operacyjnych. Nie możemy się doczekać, aby wykorzystać nowe możliwości, z których skorzystają nasi klienci i powitać zespół U-POL w Axalta.

Senior Vice President, Axalta Global Refinish Coatings - Troy Weaver

 

U-POL szacuje, że w roku finansowym 2021 sprzedaż netto wyniesie ok. 145 mln dolarów (ok. 542 mln zł), a skorygowany wskaźnik EBITDA osiągnie 38 mln dolarów (ok. 147 mln zł). Axalta oczekuje, że połączenie globalnych struktur przyniesie firmie znaczące synergie operacyjne i handlowe. Szacuje się, że w ciągu 18–24 miesięcy od zakończenia transakcji wygenerowane roczne synergie i oszczędności operacyjne osiągną poziom ok. 10 mln dolarów (ok. 39 mln zł).

 

Łączna wartość transakcji wynosząca ok. 590 mln dolarów (ok. 2,3 mld zł) odzwierciedla skorygowany wskaźnik EBITDA za pełen rok 2021 pomnożony przez ok. 12,5 z uwzględnieniem synergii i efektywności operacyjnych w oparciu o kalkulowane przychody i rozchody.

 

Oczekuje się też, że zidentyfikowane okazje do synergii handlowych wygenerują z upływem czasu znaczną wartość. Axalta spodziewa się, że przejęcie natychmiast pozytywnie wpłynie na skorygowaną marżę EBITDA, wyłączając powiązane koszty transakcyjne. Axalta planuje sfinansować transakcję z zasobów gotówkowych.

 

Oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana w drugiej połowie 2021 r., pod warunkiem, że zostanie ona zatwierdzona zgodnie z obowiązującymi przepisami antymonopolowymi i o ile spełnione zostaną inne standardowe wymagania dla tego rodzaju transakcji.

 

Źródło: Axalta

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).