"Automechanika – Let’s talk business" - pierwsza rozmowa za nami | MOTOFAKTOR

"Automechanika – Let’s talk business" - pierwsza rozmowa za nami

person Adrian Januszkiewicz 6/11/2020

W ramach serii "Automechanika – Let’s talk business" eksperci motoryzacyjni rozmawiali na temat koronawirusa i jego wpływu na motoryzacyjny rynek wtórny.

Podczas pierwszej rozmowy internetowej wiodący międzynarodowi dostawcy wymienili poglądy na temat wpływu koronawirusa na rynek wtórny i wyzwań, jakie stwarza dla łańcuchów dostaw. W dyskusji wzięli udział następujący goście: Manfred Baden, Prezes Automotive Aftermarket Robert Bosch GmbH, Rolf Sudmann, Wiceprezes ContiTech, Jean-Francois Bouveyron, Wiceprezes Aftermarket EMEA Delphi Technologies Aftermarket, Michael Söding, CEO Automotive Aftermarket Schaeffler AG oraz Helmut Ernst, starszy wiceprezes Aftermarket ZF AG.

 

Jak wyjaśniła rozmowa, ani branża motoryzacyjna, ani jej dostawcy nie byli przygotowani na pandemię koronawirusa.

Przeżywamy prawdopodobnie jedyny w życiu kryzys. [...] I od kilku miesięcy jeździmy na kolejce górskiej. W ​​marcu biznes dramatycznie spadł, ale znacznie się poprawił w okresie letnim. Dla mnie pokazało to odporność rynku wtórnego i pokazało, że był on w stanie radzić sobie z kryzysem znacznie lepiej niż na przykład rynek OE. Jean-Francois Bouveyron wiceprezes Aftermarket EMEA Delphi Technologies Aftermarket
Podobnie jak wielu producentów części, musimy zarządzać łańcuchami dostaw o dużej złożoności międzynarodowej. Szczerze mówiąc, ten rozległy system nie był zbyt odporny wiosną, kiedy wszyscy po raz pierwszy stanęliśmy w obliczu kryzysu związanego z koronawirusem. Rolf Sudmann wiceprezes wykonawczy ContiTech

 

W niektórych przypadkach produkcja została wstrzymana, a firmy stanęły przed wyzwaniem związanym z rosnącymi (często nieplanowanymi) zamówieniami.

 

Jednak po pierwszym kwartale branża dostaw zaczęła powoli ożywać, a firmy wiele się nauczyły z sytuacji, która była wynikiem pandemii koronawirusa i globalnej blokady.

Wykorzystaliśmy ten czas, aby usprawnić zarządzanie łańcuchem dostaw i procesy w łańcuchu dostaw. Ponadto zacieśniliśmy współpracę z wieloma naszymi międzynarodowymi partnerami, zwłaszcza w dziedzinie digitalizacji i prognozowania. Dlatego jestem pewny przyszłości. Rolf Sudmann

 

Łańcuchy dostaw Boscha były stosunkowo stabilne, a firma korzysta na tym również w obecnej sytuacji:

Pomimo tej trudnej sytuacji w firmie Bosch udało się utrzymać nasze łańcuchy dostaw przez cały okres, co dało nam bardzo dobrą podstawę do wzrostu w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Dziś możemy powiedzieć, że popyt znacznie się poprawił w prawie wszystkich obszarach produktów na rynku wtórnym. Manfred Baden prezes Automotive Aftermarket Robert Bosch GmbH

 

Uczestnicy rozmowy byli również zgodni co do tego, że zaawansowany system zarządzania kryzysowego jest niezbędny.

Kluczem do sukcesu jest stworzenie skutecznego systemu zarządzania kryzysowego. Michael Söding CEO Automotive Aftermarket Schaeffler AG

 

Należy zrobić wszystko, co możliwe, aby zapobiec zatrzymaniu produkcji i logistyki z powodu zakażeń koronawirusem wśród pracowników.

Musimy skupić się na zdrowiu i bezpieczeństwie wszystkich naszych współpracowników. Michael Söding

 

Panel zwracał również uwagę, że bliskie kontakty i dialog z klientami są niezwykle ważne dla poprawy prognozowania oraz szybkiego i elastycznego reagowania na zmieniające się sytuacje. Helmut Ernst, starszy wiceprezes Aftermarket ZF AG, wyjaśnił, że COVID-19 działał, aby jeszcze bardziej przyspieszyć proces konsolidacji w branży:

COVID-19 w połączeniu z mobilnością elektryczną i brakiem funduszy naprawdę napędzał proces konsolidacji. Helmut Ernst

 

W obecnej sytuacji nikt nie chciał zaryzykować żadnych prognoz dotyczących przyszłości.

Ponieważ liczba zachorowań na koronawirusa ponownie rośnie na całym świecie, nie można sporządzić prognozy. Musimy uważnie obserwować sytuację, aby móc szybko reagować, gdy zajdzie taka potrzeba. Manfred Baden
Sytuacja zmusza nas do bycia ekstremalnie elastycznymi. Mamy do czynienia z drugą falą i istnieje ogromna niepewność co do końca roku. Jean-Francois Bouveyron

 

Film z wykładu zawiera wiele innych fascynujących informacji i trendów i jest dostępny w języku angielskim TUTAJ.

 

Źródło: messe frankfurt

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).