Automechanika Innovation Awards 2022: jest już lista nominowanych i finalistów | MOTOFAKTOR

Automechanika Innovation Awards 2022: jest już lista nominowanych i finalistów

Jurorzy tegorocznej edycji Automechanika Innovation Awards opublikowali już pełną listę innowacji, z których zostaną wybrane te najlepsze.

 

Zgłoszenia do konkursu Automechanika Frankfurt Innovation Awards wyraźnie ilustrują trend na rynku wtórnym w kierunku inteligentnych rozwiązań cyfrowych. Międzynarodowy panel składający się z 14 członków – po raz pierwszy z udziałem ekspertów z Australii, RPA, Turcji, Wielkiej Brytanii i USA – spotkał się 21 lipca, aby ustalić, które ze 133 zgłoszeń od 99 firm są najbardziej zasłużone.

 

Niezależny panel wybrał najlepsze produkty i przypisał je do trzech klas nagród: „Nominowany” za innowacyjne produkty i rozwiązania, „Finalista” za wybitne innowacje technologiczne oraz „Zwycięzca” za najlepszy produkt w każdej kategorii.

 

Panel ostatecznie wybrał 96 „nominowanych” i 35 „finalistów”. Firmy wybrane jako zwycięzcy upragnionych Innovation Awards zostaną ogłoszone dopiero podczas ceremonii wręczenia nagród na targach Automechanika, która odbędzie się 13 września o godzinie 17:00. w sali „Harmonie” w Centrum Kongresowym.

 

Ogromny zakres tegorocznych zgłoszeń jest imponujący, począwszy od systemów ratowniczych dla pojazdów z pożarem akumulatorów i wspartych radarem systemów wspomagania skrętu dla ciężarówek, aż po wysoce złożone skanery laserowe, które są w stanie zmierzyć całe pojazdy w ciągu kilku minut. Trend cyfryzacji również ulega dalszemu przyspieszeniu, z ok. jedną trzecią zgłoszeń pochodzących z tego obszaru. Wybiegające w przyszłość tematy, takie jak nowa mobilność, alternatywne systemy napędowe i zrównoważony rozwój, były również ważne w otrzymanych zgłoszeniach – mówi dr Gerhard Angerer, ekspert oceniający, który pomagał w ocenie zgłoszeń.

 

Firmy z rynku motoryzacyjnego mogły zgłosić swoje innowacje w następujących kategoriach:

 

  • Elektromobilność,
  • Dane i łączność,
  • Rozwiązania warsztatowe i serwisowe,
  • Części i rozwiązania technologiczne,
  • Nadwozie i lakiery,
  • Mycie i pielęgnacja samochodu,
  • Akcesoria i personalizacja oraz
  • Pojazdy użytkowe.

 

Czekamy również na poznanie zwycięzcy Zielonej Nagrody. Dr Angerer zarekomendował pięciu finalistów jako kandydatów do niej za zrównoważony rozwój, która zostanie również wręczona podczas ceremonii wręczenia nagród na targach Automechanika Frankfurt.

 

W tym roku po raz pierwszy panel złożony z przedstawicieli stowarzyszeń, przemysłu, detalistów, środowisk akademickich i mediów został poszerzony o międzynarodowych ekspertów rynku wtórnego. Zgłoszone produkty zostały ocenione na podstawie następujących kryteriów: stopień innowacyjności i doskonałości rozwiązania, opłacalność, korzyści dla użytkownika, funkcjonalność i łatwość obsługi, potencjał rynkowy i związek z rynkiem wtórnym, jakość, trwałość i bezpieczeństwo, a także ich wkład w zrównoważony rozwój, efektywność energetyczną, ochronę klimatu, ochronę środowiska i ochronę zasobów.

 

W skład jury weszli następujący eksperci branżowi:

 

  • Hartmut Abeln, dyrektor zarządzający, TÜV Nord
  • Okan Altan, dziennikarz motoryzacyjny, „Automotive Informatics”
  • Ben Brucato, wiceprezes Stowarzyszenia Producentów Silników i Urządzeń (MEMA)
  • Stuart Charity, CEO, Australian Automotive Aftermarket Association (AAAA)
  • Dr Axel Glanz, dyrektor zarządzający Innovationen Institut
  • Edwin Grabowski, wydawca, „Car Wash Info”
  • Detlef Peter Grün, wiceprezes Zentralverband Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe (ZDK)
  • Wolfgang Michel, redaktor naczelny, kfz-betrieb
  • Jason Moseley, dyrektor generalny, Międzynarodowe Sympozjum Przemysłu Warsztatowego (IBIS)
  • Jakkie Olivier, dyrektor generalny, Retail Motor Industry Association (RMI)
  • prof. dr Stefan Reindl, dyrektor Instytutu, Institut für Automobilwirtschaft (IfA)
  • Burkhard Riering, redaktor naczelny, „Automobilwoche”
  • Frank Schlehuber, starszy konsultant ds. rynku, Europejskie Stowarzyszenie Dostawców Motoryzacyjnych (CLEPA)
  • prof. dr inż. Axel Schumacher, Przewodniczący Instytutu Optymalizacji Konstrukcji Mechanicznych, Bergische Universität Wuppertal.

Finaliści

Kategoria: Elektromobilność:

 

SAS VIGNAL GROUPSESA Tunes Advanced AVAS and Multi-Function Audible Solution – Dźwiękowy system ostrzegawczy dla samochodów elektrycznych.

 

 

 

Autel Europe Maxicharger DC Wallbox – stacja szybkiego ładowania prądem stałym (DC) do akumulatorów pojazdów elektrycznych. Ma maksymalną moc wyjściową 240 kW.

 

 

 

AVL DiTESTAVL DiTEST HV SAT – uniwersalne rozwiązanie do testowania akumulatorów po naprawach warsztatowych. SAT HV może być używany do wielu celów, w tym do testów po zakończeniu eksploatacji, wykazania, że naprawy zostały wykonane pomyślnie, wyświetlania stanu przechowywanych akumulatorów oraz do testów bezpieczeństwa podczas transportu lub utylizacji akumulatorów.

 

CTEKNjord Go EVSE – uniwersalna ładowarka, która nadaje się do ładowania pojazdów elektrycznych w domu, pracy lub na wakacjach. Lekkie i niedrogie urządzenie posiada wtyczkę typu 2 o maksymalnej mocy wyjściowej 11 kW i jest w pełni kompatybilne z trójfazowymi gniazdami CEE.

 

Kategoria: Dane i łączność:

 

Continental Reifen Deutschland GmbHContiConnect 2.0 – Nowoczesny cyfrowy system zarządzania oponami dla operatorów flot, który ułatwia monitorowanie stanu opon w ich pojazdach: Ciśnienie i temperatura są rejestrowane przez czujniki wewnątrz opon i przesyłane w czasie rzeczywistym do chmury Continental, gdzie są stale analizowane.

 

WESPParts Performance Dashboard – panel wydajności części oferuje warsztatom narzędzie, za pomocą którego mogą wykorzystać metody ilościowe do obiektywnego pomiaru wydajności operacyjnej, porównania wyników z konkurencją (benchmarking) i identyfikacji słabych punktów.

 

 

 

Herth+Buss Car PartsHerth + Buss Product Detector – Aplikacja Herth+Buss Product Detector umożliwia szybką i łatwą identyfikację poszukiwanej części zamiennej. Dzięki tej aplikacji żądany artykuł można po prostu zeskanować do aplikacji, a następnie znaleźć – eliminując czasochłonne przeszukiwanie katalogów drukowanych i internetowych. Funkcja rozpoznawania obrazu w aplikacji pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze warsztatów – możliwe jest nawet zamawianie części bezpośrednio przez aplikację.

 

Deutsche Automobil Treuhand GmbHFast Track AI – nowe oprogramowanie do analizy uszkodzeń pojazdów na podstawie zdjęć cyfrowych. Uszkodzenia części i podzespołów pojazdu są powiązane z precyzyjnymi danymi pojazdu, dzięki czemu można dokonać porównania i natychmiast obliczyć koszty naprawy.

 

AVL-DiTESTVClone – proste i wygodne rozwiązanie do konfigurowania VCI (interfejsów komunikacyjnych pojazdu) w warsztacie i przeprowadzania konserwacji. Ta niezależna od platformy aplikacja mobilna wprowadza innowacje z inteligentnych domów i IoT do warsztatów.

 

Kategoria: Rozwiązania warsztatowe i serwisowe:

 

MAHLE Aftermarket GmbHFunkcja diagnostyki akumulatora dla narzędzia diagnostycznego TechPRO® firmy MAHLE – oprogramowanie diagnostyczne E-Scan jest w stanie poprzez gniazdo diagnostyczne OBD odczytać najważniejsze parametry wysokonapięciowego akumulatora pojazdu z elektronicznych jednostek sterujących w sieci pojazdu i określić jego stan eksploatacyjny. Pojemność, napięcie, rezystancja wewnętrzna i temperatura są określane na poziomie pojedynczej komórki i bloku.

 

Beissbarth GmbHQ.DAS: Modułowa kalibracja cyfrowych systemów wspomagania kierowcy (FAS) – innowacyjny system kalibracji, który umożliwia regulację czujników w systemach wspomagania kierowcy (FAS) zgodnie ze specyfikacjami producenta. Q.mAPP to oparte na systemie Android oprogramowanie dla tabletu, które prowadzi warsztat w procesie kalibracji, dostarczając prawidłowe pozycje paneli i reflektorów radarowych.

 

GelKoh GmbHLiBaRescue – innowacyjny system ratowniczy dla pojazdów elektrycznych, odporny na temperaturę do 1500 °C i działający podobnie jak koc gaśniczy.  Chociaż system nie jest w stanie zapobiec reakcjom chemicznym w samym akumulatorze, utrudnia on rozgrzanie się akumulatora do zapalenia innych łatwopalnych substancji w pojeździe, ograniczając dopływ tlenu, co pozwala zapobiec całkowitemu zapaleniu się pojazdu.

 

Oxyhydrogen Technologies S.L.OXHYTECH DPF PLUS – innowacyjna maszyna do czyszczenia filtrów cząstek stałych silników Diesla i benzynowych po ich wymontowaniu z pojazdu. Maszyna jest sterowana za pomocą urządzenia cyfrowego połączonego przez WiFi. Aplikacja dołączona do urządzenia prowadzi technika warsztatowego przez procedurę czyszczenia.

 

 

 

TEXATEXA ET CHECK – kompaktowe, przenośne urządzenie warsztatowe do testowania szczelności obudowy akumulatorów wyposażone w kompresor i pompę próżniową. Dzięki temu nie jest zależny od warsztatowego systemu sprężonego powietrza.

 

 

MAROLOTESTMAROLO E-lift i E-Motofixe – dzięki udźwigowi 400 kg i maksymalnej wysokości podnoszenia 1,2 m ta bezpieczna platforma podnosząca jest idealna do bezpiecznej pracy na wszystkich motocyklach.

 

 

 

 

ZF Friedrichshafen AGmodularne czujniki ABS WABCO – dzięki nowym czujnikom ABS WABCO firmy ZF możliwe jest serwisowanie rosnącej liczby pojazdów bez konieczności magazynowania szerokiej gamy części zamiennych. Innowacyjna modułowa konstrukcja umożliwia warsztatom tworzenie setek wariantów zamiennych czujników ABS z zaledwie kilku produktów.

 

 

AVL DiTESTAVL DiTEST noLEAK – łatwy w obsłudze przenośny tester szczelności może testować szczelność obudowy akumulatora HV, układu chłodzenia akumulatora i wielu innych komponentów, pomagając zwiększyć bezpieczeństwo pojazdów elektrycznych.

 

 

Robert Bosch GmbHOprogramowanie Bosch ADAS ONE – nowe oprogramowanie do kalibracji systemów wspomagania kierowcy upraszcza i przyspiesza precyzyjne pozycjonowanie urządzenia kalibrującego zgodnie ze specyfikacją producenta za pomocą wizualizacji na komputerze warsztatowym.

 

 

Kategoria: Części i rozwiązania technologiczne:

 

ams OSRAM GmbHŻarówki NIGHT BREAKER LED H4 – zamienne żarówki do reflektorów halogenowych wykorzystujące technologię LED, która umożliwia doposażenie używanych samochodów we współczesną technologię oświetlenia LED. Żarówka jest znacznie jaśniejsza niż wymagane prawem minimum, zapewnia wiązkę o dużym zasięgu i jasne, białe światło podobne do światła dziennego. Zapewnia też pięciokrotnie dłuższą żywotność żarówek halogenowych, zużywając o połowę mniej energii elektrycznej.

 

EnerSys (EH Europe GmbH) akumulator ODYSSEY – Pierwszy na świecie akumulator rozruchowy 12 V AGM (Absorbed Glass Mat) TPPL (Thin Plate Pure Lead) zgodny z normą DIN C-1500 ze zintegrowanym czujnikiem połączonym cyfrowo przez Bluetooth. Zintegrowany czujnik monitoruje napięcie akumulatora, stan naładowania i temperaturę wewnętrzną w czasie rzeczywistym, rewolucjonizując zarządzanie akumulatorem. Ten opatentowany system akumulatorów wysokiej klasy, charakteryzujący się wydajnością rozruchu na zimno 1250 A, został zaprojektowany z myślą o pojazdach ciężarowych.

 

Knorr-Bremse Systeme für Nutzfahrzeuge GmbHSystem Redukcji Momentu Hamowania – Tarcie klocków hamulcowych jest również źródłem zanieczyszczenia powietrza drobnymi cząstkami. System ACR ogranicza emisję drobnych cząstek stałych do momentów, w których hamulce są rzeczywiście używane. W rezultacie układy hamulcowe ACR nie wytwarzają żadnych drobnych cząstek podczas normalnej jazdy.

 

SchaefflerLuK GearBOX hoch e – LuK GearBOX umożliwia warsztatom wykonywanie profesjonalnych napraw skomplikowanych technicznie pojazdów elektrycznych. Wszystkie niezbędne elementy można wymienić w jednym procesie naprawy.

 

 

BremboKoncept Greenance

 

 

 

 

 

 

Kategoria: Nadwozie i lakiery:

 

Celette France SASEagle – Elektroniczny System Pomiaru Karoserii – wspomagany laserem elektroniczny system pomiarowy do określania zniekształceń podwozia, na przykład po kolizjach. Wyniki są następnie porównywane ze współrzędnymi CAD dostarczonymi przez producenta pojazdu, a system jest w stanie wiarygodnie wykryć odchylenia 1,5 mm. Cały pojazd można zmierzyć w nie więcej niż dziesięć minut.

 

Multichem Sp. z.o.o.Profix Refinish Systems – All Colours of Innovation – System określania i mieszania prawidłowego koloru lakieru składający się z trzech elementów: ręcznego spektrofotometru, który umieszczany jest na powierzchni lakieru pojazdu w celu określenia koloru lakieru; opartej na chmurze bazie danych ekspertów, która oblicza formułę farby na podstawie danych spektrofotometrycznych; oraz wysoce precyzyjnej maszyny dozującej MCMIX, która jest w stanie mieszać farbę w ciągu zaledwie dwóch minut.

 

KMWE Michael KöberleinCLAIR 5000 MULTI – mobilny system odciągu i oczyszczania powietrza do mniejszych prac lakierniczych (napraw punktowych) w warsztatach nieposiadających własnej kabiny lakierniczej. System odciągu jest przesunięty tuż obok naprawianego pojazdu, dzięki czemu może odciągnąć mgłę lakierniczą, która powstaje podczas natryskiwania.

 

Carbon GmbHCBR Carbon Body Repair System – innowacyjny system wyrównywania do napraw zewnętrznych karoserii podwozia. Narzędzia do ściągania wykonane z lekkich tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknem węglowym są idealne do bardziej wydajnych i zrównoważonych napraw.

 

 

Herrmann InnovationsIONSTAR – dzięki technologii turbogeneratora pierwszy pistolet jonizujący z technologią światłowodową działa całkowicie bez baterii i kabli zasilających. To wytrzymałe i ergonomiczne urządzenie waży zaledwie 240 g.

 

 

 

 

 

Kategoria: Mycie i pielęgnacja samochodu:

 

Lederzentrum GmbHColourScannerPRO – Scanner incl. Formula Database – nowatorski, nowy rodzaj mobilnego narzędzia cyfrowego, które jest w stanie szybko i niedrogo określić kolor skóry do napraw skóry. Skaner kolorów jest połączony ze smartfonem przez Bluetooth za pomocą aplikacji COLOURLOCK.

 

 

 

Lake Country ManufacturingUDOS 51E – opatentowana profesjonalna polerka orbitalna umożliwiająca przełączanie między pięcioma orbitami polerskimi: Rotary, Sanding, 12 mm Dual Action Orbital, 15 mm Dual Action Orbital i 21 mm Dual Action Orbital.

 

 

 

 

 

Kategoria: Akcesoria i personalizacja:

 

CTEK Sweden AB CTEK CS ONE w pełni automatyczna ładowarka i konserwator akumulatorów z technologią APTO – automatyczne urządzenie do ładowania akumulatorów ołowiowych i litowych 12 V, które wykorzystuje opatentowaną technologię ładowania adaptacyjnego APTO. Ta inteligentna ładowarka jest w stanie nie tylko automatycznie rozpoznawać biegunowość (plus lub minus) cęgów podłączonych do urządzenia, ale także układ chemiczny akumulatora (ołowiowy lub litowy).

 

Dropracks ASDropracki – podnoszone bagażniki dachowe – innowacyjny system bagażnika dachowego do samochodów, w których powierzchnia ładunkowa nie jest na stałe przymocowana do bagażnika bazowego na dachu pojazdu. Zamiast tego sprytny mechanizm kinematyczny umożliwia wyciągnięcie bagażnika i opuszczenie go do poziomu klatki piersiowej. Rezultat: nieporęczne przedmioty, takie jak rowery, kajaki i drabiny, można łatwo załadować i zabezpieczyć.

 

Kategoria: Pojazdy Użytkowe:

 

Hunter Engineering CompanyQuick Check – Kontrola Użytkowych Pojazdów Autonomicznych – w pełni automatyczny system wyrównania i kontroli bieżnika opon do pojazdów użytkowych. Gdy pojazd jest prowadzony przez system, system jest w stanie przeprowadzić cyfrowy pomiar ustawienia i stanu opon, bez konieczności zatrzymywania się kierowcy lub wychodzenia z pojazdu.

 

ZF Friedrichshafen AGAsystent Skrętu ZF Aftermarket CV Retrofit Solution – nowatorski asystent skrętu i zmiany pasa ruchu, który wznosi się ponad inne systemy dzięki temu, że jego system czujników łączy radar z czujnikami optycznymi. W złych warunkach pogodowych, takich jak ulewny deszcz, mgła lub śnieg, gdy kamera nie jest w stanie dostarczyć wiarygodnych informacji, radar jest uzupełniany przez drugi system czujników.

 

SAF-Holland Group – SAF TRAKr – oś elektryczna do hamowania rekuperacyjnego – innowacyjny pomysł na przekształcenie kinetycznej energii hamowania i zwalniania w konwencjonalnych naczepach – energii, która w innym przypadku byłaby stracona w postaci ciepła – w zasób możliwy do wykorzystania.

 

Lista nominowanych znajduje się TUTAJ, a finalistów TUTAJ.

 

Źródło: Automechanika Frankfurt

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).