Automechanika Frankfurt: więcej kompetencji ciężarowych po targach | MOTOFAKTOR

Automechanika Frankfurt: więcej kompetencji ciężarowych po targach

person Adrian Januszkiewicz 4/08/2022

Profesjonaliści rynku ciężarowego podczas nadchodzących targów Automechanika Frankfurt 2022 będą mogli wziąć udział w specjalnym darmowym szkoleniu.

 

Pojazdy użytkowe stają się coraz wydajniejsze, czystsze, bezpieczniejsze i tańsze w eksploatacji – ale są też coraz bardziej złożone. Dlatego wszyscy operatorzy warsztatów muszą zapewnić swoim pracownikom ciągłe szkolenia i rozwój zawodowy. Dziś do prawidłowego wykonania nawet najprostszych standardowych zadań – takich jak regularny serwis czy wymiana konkretnych podzespołów, potrzebna jest duża wiedza i specjalistyczny sprzęt. Teraz Automechanika Frankfurt oferuje ekskluzywny bezpłatny warsztat „Systemy wspomagania kierowcy oparte na radarach i kamerach w praktyce warsztatowej” w ramach Truck Competence, aby pomóc zainteresowanym profesjonalistom zajmującym się pojazdami użytkowymi przygotować się na przyszłość.

 

Elektryfikacja postępuje z zawrotną prędkością, a udział nowoczesnych pojazdów użytkowych wyposażonych w elektroniczne systemy bezpieczeństwa i wspomagania nadal szybko rośnie. W rezultacie specjaliści od pojazdów użytkowych, szczególnie na niezależnym rynku części zamiennych i napraw, regularnie potrzebują odpowiedniego szkolenia technicznego, aby mogli dalej poszerzać swoją niezależną od systemów i producenta wiedzę oraz być na bieżąco z najnowszymi technologiami.

 

Dlatego w tym roku Automechanika Frankfurt po raz kolejny zaoferuje ekskluzywny praktyczny warsztat dotyczący systemów wspomagania kierowcy opartych na radarach i kamerach. Nowoczesne ciężarówki i autobusy są wyposażone w coraz większą liczbę inteligentnych, opartych na radarach i/lub kamerach zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) w celu zwiększenia bezpieczeństwa – w tym autonomicznego tempomatu (ACC), systemów ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS) i autonomicznego hamowania awaryjnego (AEBS). Systemy te odciążają również kierowców, sprawiając, że męczące dni pracy kierowców ciężarówek są mniej stresujące.

Wiele systemów wspomagania kierowcy jest obecnie wymaganych przez prawo

Od wejścia w życie rozporządzenia UE nr 2019/2144 we wszystkich państwach członkowskich UE w dniu 5 stycznia 2020 r., liczba zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, które są obecnie obowiązkowe, znacznie wzrosła. Od 6 lipca 2022 r. sześć nowych funkcji ADAS jest obowiązkowych dla wszystkich homologacji typu dla nowych pojazdów, a od lipca 2024 r. funkcje te będą wymagane dla wszystkich nowych zarejestrowanych pojazdów: system informacji o ruszaniu (MOIS), system informacji o martwym polu (BSIS), system informacji o cofaniu (REIS), inteligentny asystent prędkości (ISA), system ostrzegania o senności i czujności kierowcy (DDAW) oraz system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS). Deklarowanym celem jest dalsze zmniejszenie liczby osób zabitych lub rannych w wypadkach poprzez wprowadzenie obowiązkowych systemów bezpieczeństwa pojazdów.

Systemy asystujące są wszędzie

Wraz ze wzrostem liczby systemów wspomagania stosowanych w nowoczesnych pojazdach profesjonaliści zajmujący się pojazdami użytkowymi coraz częściej spotykają się z szeroką gamą ADAS (i ​​specjalnymi wymaganiami każdego z nich) w swoich warsztatach – nawet w przypadku tych, które do tej pory były najbardziej rutynowymi zadaniami , a nawet wtedy, gdy nie muszą bezpośrednio pracować na tych systemach. Czy to podczas naprawy uszkodzeń powypadkowych, po przeprowadzeniu szeroko zakrojonych napraw podwozia, czy po prostu po wymianie przedniej szyby, pojazdy z ADAS opartych na radarach i/lub kamerach wymagają profesjonalnej kontroli i regulacji czujników radarowych i kamer, a następnie profesjonalnej kalibracji tych systemów. Te podstawowe zadania wymagają nie tylko specjalistycznego sprzętu, ale wykonujący je personel warsztatowy musi mieć odpowiednie przeszkolenie techniczne.

 

Aby poinstruować odwiedzających z sektora serwisu pojazdów użytkowych, jak prawidłowo obsługiwać systemy wspomagania kierowcy oparte na radarach i kamerach w warsztacie, Automechanika Frankfurt współpracuje z Schlütersche Verlagsgesellschaft mbH & CO. KG i ich czasopismem branżowym „amz – Die Aftermarketzeitschrift”, aby zorganizować warsztaty praktyczne pt. „Systemy wspomagania kierowcy oparte na radarach i kamerach w praktyce warsztatowej”. Doświadczony trener z Działu Pojazdów Centrum Szkolenia Izby Rzemieślniczej w Münster (HBZ), wspierany przez firmę Texa (diagnostyka) i Haweka (optyczne systemy pomiarowe), ma zapewnić uczestnikom rzetelny przegląd funkcji tych systemów i ich składniki. Niezbędna teoria jest połączona z rozbudowanym komponentem praktycznym, w którym uczestnicy warsztatów mają możliwość samodzielnej kalibracji i regulacji czujników i kamer na naczepie. Po pomyślnym ukończeniu praktycznego warsztatu Truck Competence każdy uczestnik otrzyma certyfikat.

Codzienne warsztaty

Warsztaty odbywać się będą codziennie w trakcie targów Automechanika Frankfurt 2022 od 11:00 do 13:00. w namiocie warsztatowym Truck Competence na zewnętrznej powierzchni wystawienniczej (zuP11, B03) i skierowane są do mechaników, elektryków, mechatroników, kierowników i konsultantów pojazdów użytkowych, a także konsultantów serwisowych, ekspertów motoryzacyjnych oraz nauczycieli i trenerów szkół zawodowych. Rejestracja do bezpłatnego warsztatu jest już otwarta na stronie Automechanika.

Ekskluzywne praktyczne prezentacje specjalnie dla profesjonalistów z branży pojazdów użytkowych

Po raz pierwszy na tegorocznej imprezie pojawią się prezentacje cenionych firm z branży pojazdów użytkowych. Prezentacje te, z których każda będzie trwać ok. 15 minut i odbywać się będzie w namiocie warsztatowym Truck Competence, zagłębią się w ciekawe tematy związane z praktyką warsztatową oraz świadczeniem usług serwisowych, napraw i konserwacji nowoczesnych pojazdów użytkowych.

 

Będą to m.in. „Rozwiązania wytwarzania przyrostowego”, czyli części zamienne produkowane przez drukarki 3D (Daimler Trucks & Buses, godz. 10:00 – 10:50), „MirrorCam – profesjonalna kalibracja systemów wymiany lusterek” (Haweka, godz. 13:00 – 13:15), „Optymalizacja kosztów dzięki technologii akumulatorów AGM” (Varta, 13:30 – 13:45), „Pięć kluczowych elementów wsparcia technicznego dla profesjonalnego serwisu hamulców” (Knorr-Bremse Truck Services, godz. 14:00 – 14:15), „Profesjonalny serwis łożysk kół” (Schaeffler Automotive Aftermarket, 14:30 – 14:45) oraz „Praktyczne zastosowanie tachografów cyfrowych (DTCO) w warsztatach” (Continental Automotive Technologies/VDO, 15:00 – 15:15).

 

Źródło: Automechanika Frankfurt

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).