Automechanika Frankfurt 2022 – relacja Motofaktor.pl | MOTOFAKTOR

Automechanika Frankfurt 2022 - relacja Motofaktor.pl

Po przerwie spowodowanej koronawirusem targi Automechanika wróciły na arenę wydarzeń branżowych. Zapraszamy do naszej relacji!

Hella

Hella wraz z Hella Gutmann i Hella Pagid oraz partnerami zrzeszonymi pod wspólną marką FORVIA na swoim stoisku zaprezentowała innowacyjne rozwiązania, które wspierają i wzmacniają warsztaty motoryzacyjne w obliczu nowych wyzwań, takich jak elektromobilność, ADAS i cyberbezpieczeństwo. Obejmują one wskazówki dla mechaników dotyczące pomiarów wysokiego napięcia i absolutną nowość: zdalną diagnostykę, która w przyszłości pozwoli warsztatom zaoszczędzić wiele czasu i nerwów dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji.

 

 

Hella zapowiedziała przy tym wprowadzenie programu szkoleń o pojazdach elektrycznych dla mechaników, który ma zostać uruchomiony już niedługo. Jak wyjaśnia Rolf Kunold – Managing Director w Hella Gutmann program ten ma na celu wspomóc mechaników i elektromechaników w naprawie baterii samochodów elektrycznych. Chodzi o instrukcje jak zdemontować baterię, jak zlokalizować uszkodzony moduł i jak go wymienić. Pozwoli to na przywrócenie nowego życia baterii bez konieczności utylizowania jej.

 

W tej dziedzinie jest wiele do zrobienia i widzimy tutaj ogromny potencjał, ponieważ nie możemy czekać na rozwiązania prawne i standaryzację baterii, ponieważ trzeba działać już teraz i teraz trzeba przedstawić osobom serwisującym konkretne rozwiązania. Zanim przyjdzie standaryzacja – musimy rozwiązywać problemy teraz i to staramy się mechanikom ułatwić.

 

Marcin Rozner, Dyrektor Marketingu i Zarządzania Produktem w firmie Hella Polska podkreśla przy tym, że na tegorocznej edycji targów Automechanika Hella postanowiła skupić się na tym, co jest teraz najważniejsze w motoryzacji oraz na rozwiązaniach przyszłości. Przykładem może być tu oświetlenie, które już jest wprowadzane jako wyposażenie OE, czyli moduły oświetleniowe typu SSL, które charakteryzują się dużą rozdzielczością. Mają możliwość oświetlenia rozległego terenu przed autem, a także komunikują się za pośrednictwem światła z otoczeniem przekazując np. informacje pieszym.

 

Targową nowością były też między innymi nowe lightbary Black Magic Tough przeznaczone do off-roadu oraz gama homologowanych lightbarów przeznaczonych do użytku jako oświetlenie dodatkowe – np. dalekosiężne. Na stoisku zwracano też uwagę na mnogość czujników, wśród których są czujniki oświetlenia oraz Shake Sensory. Dzięki tym ostatnim w nowym Mercedesie klasy S udało się wprowadzić 3 poziom autonomii jazdy. W asortymencie prezentowanym na targach nie brakowało również modułu zarządzania energią cieplną, który będzie stosowany w samochodach elektrycznych. Składa się on z układu pomp i sterownika regulującego temperaturę baterii i ustalającego strategię jej chłodzenia lub ogrzewania zależnie od chwilowych wymagań eksploatacyjnych – wyjaśnia Marcin Rozner.

 

W trakcie targów zwrócono też uwagę na pomoc mechanikom – współpraca między firmami Hella i Faurecia, a dokładnie dzięki partnerstwu z Faurecia Clarion Electronics niezależne warsztaty będą mieć możliwość dostępu do serwisu naprawczego Clarion Europe SAS za pośrednictwem Hella Tech World. Łatwo dostępny i bezpłatny portal warsztatowy firmy Hella oferuje mechanikom samochodowym obszerną wiedzę ekspercką, listy kontrolne i instrukcje napraw.

ALZURA Tyre24

Platforma B2B dla zakładów wulkanizacyjnych – Tyre24 zachęca do współpracy oraz handlu online i dzięki prezentacji nowych produktów i usług ułatwiające handel online. Ze względu na międzynarodowy charakter targów, platforma B2B wykorzystała swoją obecność przede wszystkim do pozyskania nowych dostawców. Dzięki stoisku z napisem „Poszukiwani dostawcy” we wszystkich odpowiednich językach, platforma przyciągała uwagę potencjalnych dostawców z całej Europy.

 

Obecnie 2000 dostawców w całej Europie oferuje na platformie artykuły z kategorii opony, felgi, części samochodowe (w tym części OE) oraz akcesoria. Platforma B2B ALZURA Tyre24 oferuje dostawcom z branży motoryzacyjnej rynek, za pośrednictwem którego mogą oni łatwo dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej po atrakcyjnych prowizjach sprzedażowych i bez wysiłku poszerzyć swój zasięg w całej Europie.

Platforma B2B dla zakładów wulkanizacyjnych – Tyre24 zachęca do współpracy oraz handlu online

Arnott

Targi Automechanika dla firmy Arnott były dobrym momentem do prezentacji nowego – zmienionego niedawno logo. Na stoisku firmy można się było zapoznać z gamą elementów zawieszeń pneumatycznych oraz nowościami takimi jak amortyzatorami z regulacją magnetyczną czy czujnikami wysokości zawieszenia. Oprócz wymienionych wyżej komponentów w ofercie firmy Arnott znajdują się wszystkie pozostałe elementy układów pneumatycznego zawieszenia takie jak czujniki, zawory, rozdzielacze, przewody czy kompresory i zasobniki.

Na stoisku firmy Arnott można się było zapoznać m.in. z gamą elementów zawieszeń pneumatycznych

AVA Quality Cooling

Dobrze znana z oferty wymienników ciepła firma AVA Quality Cooling prezentowała gamę produktów do układów chłodzenia oraz klimatyzacji w samochodach osobowych i ciężarowych. Na stoisku zapoznać się można było z produktami od najmniejszych – stosowanych w samochodach osobowych – do tych największych mających zastosowanie w ciężarówkach czy maszynach.

AVA Quality Cooling prezentowała gamę produktów do układów chłodzenia oraz klimatyzacji w samochodach osobowych i ciężarowych

BILSTEIN

Jako przedsiębiorstwo thyssenkrupp AG, BILSTEIN należy do największych światowych dostawców z roczną produkcją około 13 milionów amortyzatorów. Jedną z najbardziej zaawansowanych technologii, którą BILSTEIN dostarcza obecnie bezpośrednio na linię montażową, zawieszenie pneumatyczne DampTronic® sky dla Mercedesa Klasy S W222. Wiele innych pojazdów premium, takich jak Porsche 911 (992), Mercedes EQS, Land Rover Defender czy modele Tesli, również zawiera najnowocześniejsze rozwiązania zawieszenia firmy BILSTEIN.

 

Firma po raz pierwszy pojawia się na frankfurckich targach Automechanika pod nowym logo wprowadzonym w 2022 roku i powiązanym z nim hasłem WAY AHEAD.

 

Na targach zaprezentowano linię amortyzatorów do kamperów. W ofercie są już dwa rozwiązania – klasyczna konstrukcja oraz referencje oparte na autorskiej technologii DampMatic. BILSTEIN posiada w swojej ofercie dwie linie amortyzatorów – Replacement i Performance. Do Replacement należy seria B4, która w stu procentach jest odpowiednikiem montowanych fabrycznie części. W Performance można znaleźć amortyzatory z oznaczeniem B6. Charakteryzują się one wyższymi parametrami użytkowymi, w tym siłą tłumienia. To właśnie one zalecane są dla użytkowników pojazdów mocniej obciążonych, np. holowaniem przyczepy czy ładunkiem.

 

Amortyzatory BILSTEIN B6 Camper – w porównaniu do oferowanych dotychczas – zostały zmodyfikowane pod kątem zwiększenia komfortu jazdy i stabilności nadwozia typu kamper. Podstawowe parametry, które brano pod uwagę to zachowanie takiego pojazdu podczas hamowania i pokonywania zakrętów.

 

W ostatnim czasie zauważalnie wzrosła sprzedaż amortyzatorów serii B6 performace do pojazdów użytkowych. Po zamówionych referencjach widać, że wybierają je użytkownicy klasycznych furgonów. A to z reguły na nich bazują przerabiane kampery. Oczywiście są także bazą dla fabrycznych zabudów. W obu przypadkach znajdą więc zastosowanie proponowane przez nas amortyzatory o podwyższonych parametrach. Ale bazując na naszym doświadczeniu postanowiliśmy stworzyć dla nich osobne referencje, w tym oparte na technologii DampMatic – wyjaśnia Tomasz Siemek, brand manager marki BILSTEIN w Polsce.

Firma po raz pierwszy pojawia się na frankfurckich targach Automechanika pod nowym logo wprowadzonym w 2022 roku i powiązanym z nim hasłem WAY AHEAD.

Borg Warner/Delphi Technologies

BorgWarner na tegorocznej edycji targów Automechanika we Frankfurcie zaprezentował się jako jeden zespół – T.E.A.M (Technology Experts for the Aftermarket) łącząc dwie marki – BorgWarner Aftermarket i Delphi Technologies.

 

Targową nowością były zespoły podwójnych sprzęgieł, wysokonapięciowa nagrzewnica do ogrzewania akumulatorów i kabiny w pojazdach elektrycznych i hybrydowych, a także lekkie bimetaliczne tarcze hamulcowe i program naprawczy wtryskiwaczy Diesla do pojazdów ciężarowych Euro 6. Stanowisko testowe Hartridge CRi-Pro umożliwia bezpłatną diagnostykę i kodowanie dla autoryzowanych warsztatów Delphi Technologies i umożliwia pracę warsztatom nieautoryzowanym, które poszukują rozwiązania do testowania i kodowania dla najnowszej generacji wtryskiwaczy. Odwiedzający stoisko mogli zapoznać się z pompami, wtryskiwaczami i zestawami serwisowymi do wtryskiwaczy GDi, które będą dostępne jeszcze w tym roku.

 

W portfolio marki BorgWarner, które obejmuje BorgWarner Aftermarket, BERU, Delphi Technologies, Delco Remy, Wahler i Hartridge, znajduje się gama podstawowych produktów, w tym turbosprężarki, rozruszniki, alternatory, technologie zapłonu, technologie recyrkulacji spalin (EGR), sprzęt testowy jakości OE oraz sprzęt i oprogramowanie diagnostyczne.

 

Delphi Technologies by BorgWarner zaprezentowało dwie serie rozwiązań hamulców. Wprowadzona na rynek pod koniec 2022 r. gama lekkich bimetalicznych tarcz hamulcowych z nową powłoką ma zapewniać ochronę przed korozją i estetyczny wygląd. Przedstawiono również gamę przyjaznych dla środowiska klocków hamulcowych przeznaczonych do pojazdów elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym.

 

Automechanika Frankfurt to wiodące na świecie targi rynku części zamiennych i cieszymy się, że możemy ponownie spotkać się twarzą w twarz z naszymi partnerami branżowymi. Dzięki produktom, usługom i technologiom, które wzajemnie się uzupełniają, pokazujemy, jak nasze marki BorgWarner i Delphi Technologies są razem silniejsze. Obie są szanowane dzięki szerokiemu portfolio – powiedział Michael Boe, wiceprezes i dyrektor generalny BorgWarner Emission, Thermal and Turbo Systems Aftermarket.

Targową nowością BorgWarner były zespoły podwójnych sprzęgieł, wysokonapięciowa nagrzewnica do ogrzewania akumulatorów i kabiny w pojazdach elektrycznych i hybrydowych

Bosch

Ogromne stoisko firmy Bosch także wypełnione było nowościami. Duży nacisk położony został na nowoczesne technologie którymi dziś żyje motoryzacja. Jednym z urządzeń wpisujących się w ten trend jest analizator z możliwością liczenia ilości cząstek stałych – BEA 090, który jest niezbędnym narzędziem przy badaniu pojazdów spełniających normę Euro 6/VI. Ponadto zaprezentowano nowe moduły DAS 3000 do kalibracji czujników radarowych.

 

W trakcie targów ogłoszono integrację marki Tesla oraz możliwość dostępu do chronionych danych w samochodach Ford i Porsche za pomocą opcji diagnostycznych oprogramowania Esitronic 2.0. Uzupełnieniem narzędzi diagnostycznych jest nowy tablet DCU 120 z wyświetlaczem o przekątnej 11,6 cala i szybkim procesorem.

 

Wyposażenie warsztatowe uzupełnione zostało przez stanowisko do testowania wtryskiwaczy DCI 200, które pozwala na kontrolę wtryskiwaczy obejmującą pomiary najnowszych wtryskiwaczy samochodów osobowych i ciężarowych. Nowe urządzenie CDR-Tool umożliwia odczytanie danych wypadkowych z komputera samochodu, co może być nieocenioną pomocą przy analizie przebiegu wypadku, lub jego rekonstrukcji.

 

Zaprezentowany system zarządzania szkoleniami – „Bosch Automotive Campus 2.0” pozwala na planowanie, zarządzanie i rezerwację miejsc na nowej platformie szkoleń internetowych. W zakresie samochodów elektrycznych przedstawiono nowość – kabel wyposażony w złącze type-2 do ładowania samochodów z instalacji domowej oraz stacji ładowania.

 

Nowości dotyczące obsługi obejmują uniwersalne czujniki ciśnienia w oponach – QUICK-FIT, których tylko cztery numery części pokrywają 90% pojazdów dostępnych w Europie. W zakresie części zamiennych zaprezentowano nowe pióra wycieraczek Aerotwin J.E.T. Blade wyposażone w dysze spryskiwaczy zintegrowane z wycieraczką, a także zaprezentowano filtry kabinowe, których oferta obejmuje 96% wszystkich samochodów osobowych i 93% samochodów hybrydowych i elektrycznych w Europie.

 

Tegoroczna edycja targów była również okazją do świętowania przez firmę Bosch dwóch okrągłych rocznic – pierwsza to 100 lecie świec żarowych oferowanych przez firmę Bosch, a druga to 100 lecie akumulatorów samochodowych w ofercie tej firmy. A jeśli już jesteśmy przy tematach historycznych, to w czasie targów zaprezentowano nową wyszukiwarkę on-line do części samochodów zabytkowych, która również dostarcza wiedzę na temat poruszających się po drogach klasyków.

Tegoroczna edycja targów była okazją do świętowania przez firmę Bosch dwóch okrągłych rocznic - 100 lecia świec żarowych i akumulatorów marki Bosch

Brembo

Włoski producent znany z układów hamulcowych na tegoroczną edycję targów także przygotował szereg nowości. Pierwszą z nich jest całkowicie nowa rodzina pływających zacisków i wsporników do lekkich pojazdów użytkowych. Asortyment nowych zacisków i wsporników hamulcowych jest dostępny na rynku EMEA od maja 2022 r. Kolejną nowością jest linia klocków hamulcowych Aftermarket przeznaczoną do pojazdów o dużej ładowności. Firma uzupełniła również ofertę tarcz zamiennych o nowe rozwiązania Co-Cast dostosowane do potrzeb tych pojazdów. Nowa szeroka gama części zamiennych, obejmująca ponad 95% pojazdów użytkowych w Europie.

 

Ukłonem w stronę elektromobilności jest nowy zestaw Beyond EV, który składa się ze specjalnie powlekanych tarcz i innowacyjnych klocków hamulcowych. Nowe komponenty są cichsze i bardziej odporne na utlenianie, dzięki czemu mają dłuższą żywotność. Podwójna powłoka ochronna pomaga zapobiegać korozji całego zestawu. Ponadto specjalny materiał cierny niezawierający miedzi z ocynkowaną płytą nośną zmniejsza zarówno kurz, jak i hałas podczas hamowania.
Brembo Calipers X-Style to zaciski hamulcowe dedykowane do modeli premium – emanują kolorowym akcentem oryginalności i są idealnym wyborem dla kierowców, którzy poszukują konfiguracji plug&play w samochodzie.

 

ENESYS ENERGY SAVING SYSTEM® to nowe rozwiązanie technologiczne zaprojektowane w celu poprawy właściwości ekologicznych układu hamulcowego pojazdu poprzez zmniejszenie zużycia tarcz i klocków. Oznacza to mniejszą misję substancji szkodliwych i zużycie paliwa. Nowe rozwiązanie opiera się na opatentowanej konstrukcji sprężyny, która gwarantuje znacznie szybszy powrót klocków hamulcowych do ich początkowego położenia po zwolnieniu pedału hamulca. Pozwala to uniknąć niepożądanego i niepotrzebnego tarcia między klockami a tarczami hamulcowymi.

 

Przysłowiową wisienką na torcie jest jednak Greenance Kit Concept, który gwarantuje najwyższe standardy techniczne i jakościowe, a przy tym zapewnia znacznie mniejszy wpływ na środowisko przy znacznej redukcji emisji: 83% w PM10 i 80% w PM2,5. To pionierskie rozwiązanie gwarantuje wydłużone przebiegi i znaczną poprawę całkowitego kosztu posiadania pojazdów. Zapewnia wyższą trwałość tarcz hamulcowych porównaniu z równoważnym produktem na rynku wtórnym, a ponadto oferuje o 81% mniejszą emisję PM10 w porównaniu z produktami OE i 83% w porównaniu z produktami aftermarketowymi, co przekłada się także na trzykrotnie wyższą żywotność.

 

Produkty Brembo Greenance będą dostępne na rynku jako zestaw rozwiązań (tarcze i klocki) w drugim kwartale 2023 roku.

Brembo zaprezentowało we Frankfurcie wiele nowości

Budweg

Oferta firmy Budweg stale się powiększa. Są w niej nowe i regenerowane zaciski hamulcowe. Targową nowością było zaprezentowanie zacisków hamulcowych do samochodu Tesla, dostępnych jako komponent na rynku wtórnym.

Budweg zaprezentował na targach Automechanika zaciski hamulcowe do samochodu Tesla

Clarios (VARTA)

Wobec rosnącej elektryfikacji floty samochodowej w Europie VARTA poszerzyła swoją ofertę o nowe typy akumulatorów przeznaczone do pojazdów xEV. Oprócz akumulatorów AGM eXV Clarios prezentował ofertę w zakresie niskiego napięcia, włącznie z systemami litowo-jonowymi. Firma Clarios ma zatem pełną ofertę akumulatorów niskonapięciowych do pojazdów xEV, które idealnie współpracują z akumulatorem wysokonapięciowym i pomagają zapewnić optymalne działanie pojazdu, stałą moc i funkcje zasilania awaryjnego w pojazdach hybrydowych, w tym plug-in, oraz elektrycznych z napędem akumulatorowym i ogniwami paliwowymi.

VARTA poszerzyła swoją ofertę o nowe typy akumulatorów przeznaczone do pojazdów xEV

Continental

Na tegorocznych targach Automechanika we Frankfurcie Continental skupił się na swoich warsztatach i partnerach na rynku wtórnym. Nowością w ofercie jest SINDRI – nowe, cyfrowe narzędzie do bezpośredniego przyjmowania pojazdów do warsztatów. Zaprojektowana dla tabletów aplikacja umożliwia wygodne i zorientowane na klienta przyjęcie do warsztatu bez konieczności robienia notatek. SINDRI cyfryzuje proces i zagląda głęboko do wnętrza samochodu. Po zautomatyzowanym skanowaniu pojazdu wszystkie dane są podsumowane w kompaktowym raporcie – dzięki czemu możliwe problemy i przewidywane usługi można omówić z klientem i uzyskać zatwierdzenie zamówienia. Aplikacja odbiera dane na kompaktowym urządzeniu odczytującym, które uzyskuje dostęp do jednostek sterujących za pośrednictwem interfejsu OBD II.

 

W czasie targów Continental zaprezentował również swoje najnowsze usługi cyfrowe „Remote Expert” mające na celu zwiększenie wiedzy i przyspieszenie napraw. Chodzi tutaj o wirtualne wsparcie naprawcze od działu obsługi klienta Continental Aftermarket. Zespoły warsztatowe i produktowe Continental będą wkrótce dostępne, aby odpowiadać na pytania warsztatów i sprzedawców detalicznych za pośrednictwem połączenia wideo.

 

Zrównoważony rozwój nabiera coraz większego znaczenia w przemyśle motoryzacyjnym, nie tylko ze względu na kryzys klimatyczny. Według oceny Continental zrównoważony rozwój stanie się nawet znacznie ważniejszy na rynku wtórnym. W związku z tym firma wykorzystała badanie prototypu pasa napędowego, aby pokazać potencjał bardziej zrównoważonych materiałów i procesów oraz to, co jest możliwe, biorąc pod uwagę najnowocześniejszy stan technologiczny. Pas składa się ze wzmocnień wykonanych z użyciem źródeł odnawialnych oraz mieszanek gumowych, które nie zawierają żadnych kopalin. Zrównoważone materiały zostały również wykorzystane w procesie produkcyjnym.

 

Paski należą do najczęstszych części zużywających się, dlatego są ważnymi komponentami przyczyniającymi się do większej trwałości w branży części zamiennych. Jesteśmy specjalistami od materiałów w zakresie gumy, a nasza wiedza rozwijała się przez ponad 150 lat. Korzystamy również z tej wiedzy, aby kierować tematem na rynku wtórnym. Pas produkowany w sposób zrównoważony, więc możliwe jest zmniejszenie emisji przy jego produkcji nawet o około 50 procent – mówi Karim Fraiss, szef działu zarządzania linią produktów motoryzacyjnych w Business Area Power Transmission Group firmy Continental.

 

W zakresie wsparcia warsztatów Continental rozszerzył swoją ofertę wyposażenia urządzenia DX280 DC i CCP800 – dwa testery emisji spalin. Portfolio firmy Continental do testowania emisji obejmuje ponadto analizator gazów 682, sterowany mikroprocesorem moduł analizatora spalin, wykorzystujący technologię niedyspersyjnej podczerwieni (NDIR) oraz dymomierz DX260.

 

DX280 DC to urządzenie do pomiaru ilości cząstek spalin, które działa zgodnie z metodą ładowania dyfuzyjnego (DC), dzięki czemu spełnia bardziej rygorystyczne wymagania testowe dla silników Diesla Euro 6. CCP800 to wózkowy system emisji wyposażony w analizator gazów i jednostki pomiarowe do pomiaru zadymienia, temperatury oleju i obrotów. Zawiera wszystko w jednej obudowie i dlatego jest nowym mobilnym centrum do testowania emisji spalin w warsztatach.

 

W zakresie napędów ekologicznych Continental rozszerzył swoją ofertę w dziedzinie napędów hybrydowych. Rozruszniki z alternatorami napędzanymi pasem (BAS), takie jak 48V Eco Drive firmy Continental, zmniejszają zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2 nawet o 15 procent w wielu nowoczesnych silnikach z napędem hybrydowym. Aby zapewnić utrzymanie tych korzyści wymagane są specjalne paski, które wytrzymają większe obciążenia. W tym celu Continental rozszerza tutaj swoją ofertę produktów – wśród nowych pozycji znajdują się zestawy pasków wielorowkowych z oznaczeniem produktu „EXTRA” do ponad 670 zastosowań w pojazdach specjalnych. W zestawie znajdują się koła pasowe napinacza Omega i wszystkie małe części wymagane do montażu.

 

Ponadto w czasie targów zaprezentowano nowe metody pakowania produktów, co także jest ukłonem w stronę ekologii.

Według oceny Continental zrównoważony rozwój stanie się nawet znacznie ważniejszy na rynku wtórnym

Ferdinand Bilstein

Ferdinand Bilstein łączy znane marki produktowe febi, SWAG i Blue Print pod parasolem bilstein group. Na tegorocznych targach Automechanika firma koncentrowała się na temacie „ponownego spotkania”, z naciskiem na tworzenie sieci i wymianę osobistą z istniejącymi klientami i zainteresowanymi stronami.

 

Po ponad dwóch latach pandemii nie możemy się doczekać, aby zobaczyć zarówno znajome, jak i nowe twarze. Chcemy porozmawiać z ludźmi, aby wymienić się pomysłami na temat przyszłości niezależnego rynku wtórnego i tego, jak możemy go wspólnie kształtować. Rynek się zmienia, a to stawia nas w obliczu nowych wyzwań. Chcemy pokazać naszym partnerom, w jaki sposób mogą „przemyśleć” z nami rozwój biznesu, aby być optymalnie przygotowanym na wyzwania naszych czasów – mówi Dyrektor Sprzedaży Grupy Ulrich Wiedemuth.

Stoisko targowe przystosowano do wielu spotkań umieszczając na nim wiele foteli i stolików. Miało to swój sens, ponieważ w trakcie targów praktycznie cały czas wszystkie miejsca były zajęte przez klientów firmy. Jako średniej wielkości, rodzinna grupa przedsiębiorstw, bilstein group zawsze poważnie podchodziła do swojej społecznej i ekologicznej odpowiedzialności, co także było podkreślane w czasie targów przez film obrazujący zmiany w gospodarce materiałowej i energetycznej spółki na przestrzeni lat.

Firma Ferdinand Bilstein to znane marki produktowe febi, SWAG i Blue Print

First Brands

First Brands Group na tegorocznych targach Automechanika ogłosiła wprowadzenie na europejski rynek świec zapłonowych i żarowych marki Autolite. Obecnie Autolite jest dystrybuowany w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Meksyku i Australii i będzie teraz zaznaczał swoją obecność również na europejskim rynku wtórnym. W planie jest osiągnięcie pozycji kluczowego gracza w zakresie świec zapłonowych i żarowych do 2025 roku.

 

Inne marki, które były obecne na stoisku First Brands Group to producent wycieraczek na oryginalne wyposażenie (OE) – TRICO, który prezentował najnowsze osiągnięcia w technologii wycieraczek, oraz producent pomp wody i paliwa Airtex, który prezentował swój najnowszy produkt – pompę wody o zmiennej wydajności stanowiącą zamiennik dla pomp wody stosowanych w silnikach 1,6 i 2.0 TDI grupy Volkswagen.

Hengst Filtration

W dziedzinie filtracji firma Hengst na swoim stoisku prezentował moduł filtra oleju z wymiennikiem ciepła i pompą wodną stosowane w silnikach Deutz TCD 4.1 i 6.1 Agri, gdzie wkład filtra Hengst Energetic® E470H D28 jest używany jako standardowa część serwisowa. Ponadto prezentowane były moduły chłodnic oleju wraz z filtrem przeznaczone na rynek amerykański, gdzie panują inne wymagania odnośnie do interwałów wymiany oleju.

 

Nowoczesne silniki wysokoprężne mają rygorystyczne wymagania dotyczące czystości oleju napędowego. Ze względu na bardzo różne właściwości paliw na całym świecie, wydajna filtracja jest tym ważniejsza. Dlatego Hengst opracował Blue.maxx, innowacyjny modułowy system filtracji paliwa. Dostępne są trzy wersje: Blue.maxx 200 (do 200 l/h), 300 (do 300 l/h) i 450 (do 750 l/h).

 

Wysokie standardy jakości spełniane przez Hengst Filtration jako partnera OEM i rozwojowego znanych producentów pojazdów silnikowych i silników są również wymagane na rynku wtórnym. Aby sprostać zapotrzebowaniu na produkty z najwyższej półki, firma rozszerzyła swoją ofertę olejów silnikowych i przekładniowych oraz płynów chłodzących.

Hepu

Firma HEPU prezentowała zestawy rozrządu oraz pomp wody, wśród których są pompy o zmiennej wydajności. Nowością targową była nowa linia produktowa HEPU „THERMO-MANAGEMENT”.

Firma HEPU prezentowała zestawy rozrządu oraz pomp wody

Hitachi

Na stoisku firmy Hitachi nie brakowało niczego z pełnej oferty firmy. Można było zapoznać się z przepływomierzami, czujnikami, cewkami zapłonowymi. W ofercie Hitachi znajdują się ponadto przekaźniki i układy sterowania świecami żarowymi.

Firma Hitachi prezentowała przegląd swojej oferty

Liqui Moly

Stoisko tego producenta olejów i środków smarnych mogło przyprawić o zawrót głowy. W trakcie targów można było zapoznać się z kompletną gamą olejów, smarów i dodatków, a także z całym asortymentem chemii warsztatowej i środkami do stosowania w silnikach. Oferta firmy jest stopniowo rozszerzana, a w trakcie targów promowano dynamiczną wymianę oleju w automatycznych skrzyniach biegów – oczywiście z użyciem maszyny oferowanej przez Liqui Moly.

Firma Liqui Moly prezentowała swoją bogatą ofertę

LKQ

Globalny dystrybutor części zamiennych na targach Automechanika 2022 postawił na wiedzę. Akademia LKQ to wiodące w branży rozwiązanie szkoleń technicznych, które zapewnia warsztatom ponad 250 kursów e-learningowych ze szkoleniami. Akademia LKQ skupia się na najnowocześniejszych kursach online dotyczących najnowszych technologii z różnymi poziomami umiejętności w 10 kategoriach motoryzacyjnych.

Grupa LKQ postawiła na prezentację swoich rozwiązań edukacyjnych

Metelli Group

Oprócz tradycyjnego asortymentu marki Metelli, firma prezentowała na targach Automechanika pompy z serii Bugatti, które są pozycjonowane na niższym poziomie, na rynkach, gdzie cena jest decydującym czynnikiem przy zakupie. Ponadto targowa ekspozycja wzbogacona była przez klocki hamulcowe Hybrix Repower, które stanowią gamę wyposażenia do pojazdów elektrycznych i hybrydowych.

Nexus Automotive

Grupa zakupowa NEXUS zrzeszająca firmy produkujące i sprzedające części zamienne na całym świecie postawiła na spotkania biznesowe w trakcie targów. Oczywiście nie obyło się bez akcentu związanego z nowoczesną mobilnością – w tym kontekście chodzi o przejście od „części” do „części i inteligentnych usług mobilności”. NEXUS Automotive International podkreśliło swoje nowe hasło – „The Automotive Aftermarket Company”, które ma przewodzić nadchodzącej transformacji sektora.
Kolejnym ważnym kierunkiem w nadchodzących latach będzie ekspansja i profesjonalizacja N! – usługi szkoleniowe i koncepcje warsztatowe (m.in. N! Academy i N! Auto).

NEXUS Automotive International stawia na usługi szkoleniowe i koncepcje warsztatowe

Nissens

Nissens koncentrował się m.in. na częściach oraz modułach do nowych pojazdów elektrycznych i rozszerzonych ofertach serwisowych. W ostatnich latach Nissens zaprojektował i opracował gamę części sterowanych elektronicznie. Wśród targowej ekspozycji znalazły się części znane z oferty, czyli chłodnice i parowniki do klimatyzacji, ale też elektryczne pompy wody oraz turbosprężarki z elektrycznym sterowaniem.

Stoisko firmy Nissens to wymienniki ciepła, turbosprężarki i pompy wody sterowane elektrycznie

NOCO

Firma znana między innymi z prostowników na targach Automechanika zaprezentowała serię boosterów rozruchowych, natomiast nowością była gama akumulatorów litowo-jonowych do motocykli. Baterie wykonane w technologii LiFePo4 pokrywają praktycznie wszystkie aplikacje, a jako rekomendację można uznać ich fabryczne stosowanie w maszynach Harley-Davidson.

Nowością targową były akumulatory litowo-jonowe stosowane na pierwszy montaż między innymi w motocyklach Harley-Davidson

NRF

Nowością targową na stoisku producenta układów termicznych była gama czujników temperatury płynu chłodzącego. Oprócz 106 pozycji pokrywających 1940 referencji OE czujników płynu chłodzącego, NRF prezentowało gamę obudów termostatów (flanszy) – 68 pozycji i 150 referencji OE, czujników ciśnienia w układzie wydechowym – 52 pozycje i 550 referencji OE oraz gamę gumowych węży dolotowych (ang. turbo hoses) – ponad 350 pozycji, obejmujących 1500 referencji OE.

NRF to nie tylko chłodnice i parowniki. Oferta firmy składa się z turbosprężarek, termostatów i czujników

NTN-SNR

Producent łożysk i elementów metalowych takich jak przeguby równobieżne w trakcie targów zaprezentował gamę produktów, do których między innymi należą regenerowane przeguby równobieżne. Opierając się na swojej wiedzy technicznej jako producenta OE i know-how na rynku wtórnym, NTN organizuje wprowadzenie na rynek linii regenerowanych przegubów CV. NTN utworzy niezbędne pętle logistyczne w celu odzyskania zużytych części. Równolegle prowadzone są badania podstawowe surowców wykorzystywanych do wytwarzania produktów Grupy. Celem jest tutaj dostarczenie części wykonanych z materiałów, które zostały poddane recyklingowi lub są znacznie łatwiejsze do recyklingu.

Równolegle producent angażuje się w innowacyjne projekty w ekosystemie rowerów i e-rowerów. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu NTN skutecznie odgrywa tutaj kluczową rolę, dostarczając rozwiązania mechaniczne i mechatroniczne dla łożysk układu kierowniczego, piast kół, łożysk suportu oraz wielu projektów dotyczących czujników momentu obrotowego i łożysk silników elektrycznych. Oprócz współpracy z wybitnymi partnerami, którzy nadal ufają NTN, Grupa współpracuje również z nowymi graczami, jak w kontekście projektu e-rowerowego prowadzonego przez H3 Bike.

NTN-SNR angażuje się w innowacyjne projekty takie jak rozwiązania dla rowerów elektrycznych

OSRAM

Producent oświetlenia skupił się na gamie źródeł światła do samochodów. Szczególnie ważne są tutaj wszelkie źródła wykorzystujące technologię LED, która powoli staje się standardem. W ofercie firmy znalazły się przekonstruowane zamienniki LEDriving HL, które swoim wyglądem nie odbiegają od standardowej żarówki.
Ponadto prezentowane były LED bary, która zyskują popularność, ponieważ mają homologację, dzięki czemu można ich używać na drogach. W ofercie znajdziemy jeszcze kompresory, boostery, przewody rozruchowe i oświetlenie warsztatowe.

Petronas

Targową nowością tego producenta płynów eksploatacyjnych była nowa gama PETRONAS Syntium, pierwotnie zaprojektowana dla zespołu PETRONAS Mercedes AMG F1. Oleje Syntium zostały wyposażone w technologię CoolTech+.

Wraz z ulepszoną formułą olejów Syntium w 2022 roku zadebiutowały także ich nowe opakowania. Strategia zrównoważonego rozwoju PLI zakłada minimalizację negatywnego wpływu na środowisko we wszystkich segmentach działalności. Nowe opakowanie „Bag-in-a-Box” (BIB) wykorzystuje 92% mniej tworzyw sztucznych w porównaniu z tradycyjnym.

Zrównoważona rewolucja Petronas obejmuje nie tylko gamę olejową, ale także technologię dla pojazdów wyposażonych w silniki elektryczne. We Frankfurcie PLI zaprezentuje odświeżoną gamę płynów eksploatacyjnych PETRONAS iona.

Philips

Gama produktów oświetlenia Philips skupiona została między innymi na retrofitach Philips LED-HL, które są zamiennikami standardowych żarówek. Na stoisku można było ®również zapoznać się z ofertą LED barów, które mogą być używane jako dodatkowe światła dalekosiężne, ponieważ mają homologację pozwalającą na używanie ich na drogach. Zakres oświetlenia warsztatowego został zmodyfikowany w taki sposób, że przenośne lampy inspekcyjne wyposażone są w mocna magnesy, ale na życzenie mogą być wyposażone w moduł bluetooth, który pozwala łatwo znaleźć lampę i może zapobiec pozostawieniu jej w samochodzie klienta.

PZL Sędziszów

Na targach obecny był między innymi polski producent filtrów – firma PZL Sędziszów. Na stoisku firmy można było się zapoznać z szeroką ofertą filtrów – w tym z najnowszymi produktami jakimi są antybakteryjne filtry kabinowe przeznaczone do układów wentylacji w samochodach osobowych i dostawczych – Silver Nano Protect. Zastosowano w nich dwukompozytowy roztwór z cząstkami nano-srebra i nano-miedzi, który charakteryzuje się unikalnymi właściwościami antybakteryjnymi. W połączeniu z kilkuwarstwową powierzchnią filtracyjną produktu, stanowi on jeszcze bardziej skuteczną barierę przed bakteriami, alergenami, pleśnią i drobnym pyłem.
Ponadto w rozmowach polski producent filtrów zwracał uwagę na zmiany zachodzące w motoryzacji – według niego nadchodzące zmiany w motoryzacji niekoniecznie będą oznaczały zniknięcie z rynku części zamiennych. Samochody elektryczne wymagają części zamiennych, a w dziedzinie filtracji są nawet bardziej wymagające od pojazdów spalinowych.
Firma zajmuje się też seryjną produkcją baterii do pojazdów elektrycznych pod marką BATTERY GURU. Tworzy je na zamówienie klientów oraz dystrybuuje baterie litowo-jonowe dla firm z branży electromobility, robotyki, a także centrów badawczych, uniwersytetów i laboratoriów z całego świata. Baterie pod marką BATTERY GURU są stosowane między innymi w skuterach elektrycznych, robotach, microcarach, kawiarniach moblinych, rowerach elektrycznych, deskorolkach elektrycznych, dronach, a nawet w wózkach dla osób niepełnosprawnych.
PZL Sędziszów jest członkiem Polskiej Grupy Motoryzacyjnej, która jest pierwszym w Polsce stowarzyszeniem, zrzeszającym wyłącznie polskich producentów części i akcesoriów motoryzacyjnych. Organizacja działa na terenie całego kraju, a o członkostwo mogą ubiegać się wyłącznie producenci z polskim kapitałem. PGM stawia sobie za cel tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi polskich przedsiębiorstw przemysłu motoryzacyjnego.

Schaeffler

Na ogromnym stoisku tego dostawcy części zamiennych i wyposażenia można było zobaczyć praktycznie wszystko, co jest produkowane dla samochodu. Schaeffler oczywiście nie pozostaje w tyle jeśli chodzi o rozwiązania dla elektromobilności i jazdy autonomicznej. Tegoroczną nowością targową były sterowane elektrycznie kolumny zawieszenia, które umożliwiają skręt koła z wykorzystaniem silnika elektrycznego. Oczywiście nie brakowało elektrycznie sterowanych stabilizatorów czy sprzęgieł z modułami elektrycznymi stanowiącymi silnik elektryczny i rozrusznik w jednym.

TecAlliance

TecAlliance zaprezentował nowe rozwiązanie do zarządzania danymi DMM Online. Dzięki temu intuicyjnemu narzędziu online producenci części mogą zarządzać swoim asortymentem w standardzie TecDoc i udostępniać go w punkcie sprzedaży.

W trakcie targów prezentowano również narzędzie TecRMI, które pozwala tworzyć wpisy w książkach serwisowych online prowadzonych przez sprzedawców autoryzowanych. Dzięki temu żadna wizyta serwisowa nie zostanie pominięta, a nawet ta mająca miejsce w warsztacie niezależnym zostanie odnotowana na serwerach serwisu autoryzowanego

Nowe rozwiązanie do zarządzania danymi DMM Online pozwala na zarządzanie swoim asortymentem w standardzie TecDoc

TEXA

Producent wyposażenia diagnostycznego zaprezentował szereg innowacji dla warsztatów, w tym „CCS 2 Dynamics”, przenośne rozwiązanie do kalibracji kamer samochodowych w samochodach osobowych, lekkich samochodach dostawczych i ciężarówkach.

Ponadto firma opracowała „RCCS 3 BT” do kalibracji radaru, lidaru, kamer samochodowych i czujników. System jest dostępny w dwóch wersjach z monitorem lub płytami kalibracyjnymi. Oba mogą być używane z zestawem Axis Geometry Control.

Z kolei „Diagnostyka wielopoziomowa” to odpowiedź firmy TEXA na coraz bardziej złożony świat diagnostyki. Nowe podejście ma na celu umożliwienie technikowi naprawy wykonania wszystkich prac, nawet przy nowych pojazdach lub w przypadku ograniczeń dostępu ze strony producentów. Diagnozę można przedstawić jako wielopoziomową piramidę, której podstawą jest diagnoza wielomarkowa, a szczytem jest zdalne sterowanie. Żądanie i zakup subskrypcji bezpośrednio z urządzenia diagnostycznego, korzystanie i udostępnianie API/SDK, nowe sposoby kontaktu z pomocą techniczną (połączenia VOIP), usługi i formy płatności odpowiednie do zarządzania metodami „pay per use” to tylko niektóre z elementów wielopoziomowej diagnostyki, zaprojektowanej w celu ułatwienia dostępu i użytkowania.

Oczywiście nie brakowało również wyposażenia do obsługi klimatyzacji, czy całej gamy testerów diagnostycznych do motocykli, samochodów osobowych i ciężarowych.

Van King

Targi Automechanika Frankfurt 2022 to istotny element w strategii budowania pozycji marki FAST na rynku europejskim, jako specjalista w częściach do samochodów dostawczych. Fast konsekwentnie od ponad 10 lat podkreśla swoją specjalizację w segmencie busów. Obecnie jako jedyna marka w Europie, posiada prawie 8000 kodów przeznaczonych do samochodów użytkowych.

 

Targi branżowe są dla nas doskonałą platformą spotkań i taki był główny cel naszego uczestnictwa. – mówi Radosław Zając, Export Sales Manager w VanKing. –  Odbyliśmy rekordową, licząc dotychczasowe imprezy targowe, liczbę spotkań z klientami obecnymi i potencjalnymi, dlatego tę edycję zdecydowanie możemy określić mianem sukcesu. –  dodaje.

 

Marka Fast dostępna jest na ponad 40 zagranicznych rynkach, a jej świadomość wśród zagranicznych klientów rośnie z roku na rok. Właścicielem i dystrybutorem marki jest VanKing, doskonale wszystkim znany na rynku polskim ekspert w kategorii samochodów dostawczych.

Wolf Lubricants

Firma Wolf Lubricants ogłosiła opracowanie nowej linii ELECTRUM specjalnie dostosowanej do rozwiązań z zakresu e-mobilności, w szczególności pojazdów elektrycznych (EV). ELECTRUM umożliwi profesjonalistom z rynku wtórnego skuteczną obsługę najnowocześniejszych pojazdów elektrycznych. Asortyment będzie obejmował płyny przekładniowe, smary, płyny hamulcowe i chłodziwa przeznaczone do zaspokojenia obecnych i przyszłych potrzeb pojazdów elektrycznych.

Początkowo oferta ELECTRUM będzie obejmować:

  • WOLF ELECTRUM MULTI E-ATF FLUID: Dedykowany płyn do przekładni hybrydowych i silników elektrycznych.
  • WOLF ELECTRUM E-DCT FLUID: Płyn do E-DCT w pojazdach hybrydowych i przekładniach redukcyjnych (przekładniach planetarnych/śrubowych) zarówno w pojazdach hybrydowych, jak i EV.
  • WOLF ELECTRUM TRANS FLUID: Płyn do automatycznych skrzyń biegów do pojazdów hybrydowych i elektrycznych.
  • WOLF ELECTRUM E-COOLANT: Płyn chłodzący akumulator zapewniający wydajność i trwałość ogniw.
  • WOLF ELECTRUM HUB GREASE: Smar opracowany do łożysk kół pojazdów elektrycznych.
  • WOLF ELECTRUM E-MOTOR GREASE: Smar opracowany lub łożyska do silników elektrycznych.
  • WOLF ELECTRUM E-BRAKE FLUID: Wysokowydajny płyn hamulcowy o niskiej lepkości.

Ponadto w trakcie targów Wolf Oil zaprezentowała gamę olejów do pojazdów hybrydowych obejmującą 45 produktów, w tym 8 olejów silnikowych opracowanych do stosowania w pojazdach hybrydowych. Oleje te zapewniają:

  • Kompatybilność komponentów elektrycznych
  • Oszczędność paliwa
  • Redukcję emisji CO2
  • Ochronę przed LSPI
  • Ochronę systemu hybrydowego
  • Spełnienie wymagań OEM dotyczących pojazdów hybrydowych

Kolejną gamą produktów są oleje na bazach estrowych – RACING LINE zostały zaprojektowane z myślą o dwóch celach. Po pierwsze, aby zmaksymalizować moc wyjściową poprzez zminimalizowanie strat tarcia i poprzez odzyskiwanie energii mechanicznej, a po drugie, aby zwiększyć niezawodność w trakcie wyścigu dzięki zastosowaniu mocnej bazy estrowej o wysokiej stabilności oksydacyjnej i niskiej lotności. Linia RACING LINE będzie dostępna od października.

Pod marką Champion Lubricants zaprezentowano dwa nowe oleje silnikowe inspirowane sportami motorowymi w ramach rozszerzającej się gamy motocyklowej; BMW MOTORRAD MOTORSPORT PRORACING GP 4T 5W-40 ESTER+ i BMW MOTORRAD MOTORSPORT PRORACING GP 4T 10W-50 ESTER+.

ZF Aftermarket

ZF Aftermarket prezentował na targach Automechanika 2022 własną serię miechów zawieszenia w jakości wyposażenia oryginalnego. Oznacza to, że nawet po naprawie mamy pewność, że pojazd będzie zachowywać się bezpiecznie, a komfort jazdy będzie zgodny z oryginalnymi parametrami zdefiniowanymi przez producenta. Nowy produkt marki SACHS jest dostępny dla pojazdów z oddzielnie występującymi sprężynami i amortyzatorami. Dotyczy to wielu modeli Audi, BMW i Mercedes-Benz, jak również marki Citroën. Instrukcje montażu i materiały szkoleniowe można łatwo oglądać na ekranie swojego smartfona. W tym celu wystarczy zeskanować kod QR znajdujący się na opakowaniu produktu, który prowadzi do strony internetowej ZF z informacjami dotyczącymi naprawy danego modelu.

 

Zawieszenie ma decydujący wpływ na bezpieczeństwo, komfort i wydajność pojazdów. A ZF Aftermarket może zapewnić kompletne portfolio produktów do tego układu. Obejmuje to układ kierowniczy, hamulce, amortyzatory, zawieszenie i sterowanie kołami – niezależnie od tego, czy pojazd jest napędzany wyłącznie elektrycznie, czy konwencjonalnie. Jesteśmy również pierwszym dostawcą na rynku części zamiennych z pełną ofertą elementów osi dla pojazdów elektrycznych – wyjaśnia Markus Wittig, Dyrektor Business Line Passenger Car ZF Aftermarket.

 

Co więcej, ZF Aftermarket opracowuje obecnie szkolenia mające na celu zapewnienie warsztatom wiedzy niezbędnej do prawidłowego montażu miechów zawieszenia oraz do rozwiązywania problemów z układami zawieszenia pneumatycznego. Szkolenie to umożliwia również warsztatom prawidłową identyfikację uszkodzeń drugiego kluczowego elementu układu zawieszenia pneumatycznego: sprężarki – bo jak wiadomo, uszkodzenia sprężyny i sprężarki są często powiązane.

 

ZF Aftermarket prezentował na targach Automechanika gamę sprężarek zawieszenia pneumatycznego pod marką Wabco. Uzupełnieniem jest stale rosnący udział części regenerowanych – Reman. Części zamienne Reman pozwalają zaoszczędzić znaczne ilości surowców oraz energii – i to przy jakości produktu na poziomie oryginalnego wyposażenia. Regeneracja używanych części zamiennych sprawia, że naprawa pojazdów może odbywać się w sposób bardziej zrównoważony dla środowiska oraz oszczędzający dostępne zasoby.

 

Jeszcze większy pozytywny wpływ na środowisko wywiera fakt, że warsztaty nie muszą w pierwszej kolejności wymieniać uszkodzonych części, ale mogą je naprawiać we własnym zakresie. Nie ma wtedy potrzeby transportowania komponentów ani opakowań. Dlatego specjaliści pod marką TRW, opracowali zestaw naprawczy do zacisków hamulcowych, który również miał swoją światową premierę. Zestaw ten zawiera 228 oryginalnych części zamiennych TRW do najczęściej używanych zacisków – w jego skład wchodzą trzpienie prowadzące, mieszki, śruby, osłony przeciwpyłowe i smar. Zestawy te mogą być wykorzystane do naprawy aż 60 zacisków hamulcowych, a poszczególne części można zamawiać ponownie.

 

Przez wszystkie swoje produkty i usługi ZF Aftermarket pragnie wspierać mechaników na dynamicznie zmieniającym się rynku warsztatowym. Widać to wyraźnie w kolejnej światowej premierze na targach Automechanika, a jest nią nowy moduł e-mobilność dedykowany uczestnikom konceptu warsztatowego ZF [pro]Tech. ZF [pro]Tech e-Power Expert to rozwiązanie, dzięki któremu warsztaty samochodowe mogą w profesjonalny i ciekawy sposób zaprezentować kierowcom swoje kompetencje z zakresu elektromobilności.

 

W ramach kompleksowych rozwiązań dla e-mobilności znacznie rozszerzamy też portfolio produktów dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Po raz pierwszy oferujemy także e-płyny do tych pojazdów. Ale partnerzy ZF [pro]Tech mogą również polegać na innych dostępnych usługach – naszych cieszących się uznaniem szkoleniach, które są ważną częścią zakrojonego na szeroką skalę transferu know-how do warsztatów – wyjaśnia dr Holger Hättich, Dyrektor działu klienta i strategii w ZF Aftermarket.

 

Oprócz szkoleń wysokonapięciowych od ZF dla techników (poziomy kwalifikacji 2S i 3S) dostępne są między innymi szkolenia online dla właścicieli lub kierowników warsztatów, w których mogą zapoznać się z wymaganiami operacyjnymi w odniesieniu do e-mobilności.

 

ZF Aftermarket w połączeniu z naszym stale rozwijającym się portfolio produktów, usług i szkoleń, które mają swoje korzenie w rynku OE, jest tego najlepszym fundamentem. Zawsze oferujemy proste, nieskomplikowane rozwiązania, takie jak sprawdzone i nowe koncepcje warsztatowe lub akademię szkoleniową z kursami dotyczącymi samochodów osobowych i użytkowych, jak również konserwacji i naprawy autonomicznych systemów transportowych – mówi Philippe Colpron,

 

Dyrektor generalny dywizji ZF Aftermarket, zwracając uwagę na odpowiedzialność firmy w upraszczaniu złożonych technologii przyszłości dla partnerów warsztatowych i flotowych.

ZF Aftermarket chce wspierać mechaników na dynamicznie zmieniającym się rynku warsztatowym

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).