Swój udział w targach Automechanika Frankfurt 2022 potwierdziły już liczne wiodące firmy z ponad 60 krajów. Ostatnie wypowiedzi głównych graczy w branży podkreśliły znaczenie Automechaniki jako najważniejszego międzynarodowego miejsca spotkań w branży. Nagrody Automechanika Innovation Awards otrzymały rekordową liczbę zgłoszeń, a komunikacja osobista stała ważniejsza niż kiedykolwiek, ponieważ dostępne są teraz dodatkowe salony networkingowe. Pojawią się też inne obszary zainteresowania: logistyka motoryzacyjna, zrównoważony rozwój, szkolenia, rozwój zawodowy i rekrutacja.
Niezależnie od tego, czy chodzi o elektromobilność, łączność, autonomiczną jazdę czy rozwiązania cyfrowe dla warsztatów i dealerów samochodowych, producenci i dostawcy na motoryzacyjnym rynku wtórnym będą mieli do dyspozycji bogactwo nowych produktów i innowacji na zbliżającej się wystawie Automechanika we Frankfurcie. Olaf Mußhoff, dyrektor Automechanika Frankfurt, jest zachwycony pozytywnymi opiniami z branży: Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć we Frankfurcie wielu międzynarodowych kluczowych graczy i gości branżowych z całego świata. Jest to długo oczekiwana okazja, aby osobiście prowadzić interesy i cieszyć się z bliska nowymi produktami i prezentacjami na żywo. Na tę okazję stworzyliśmy nowe formaty i umieściliśmy w programie ważne tematy trendów.
Firmy takie jak Modula, G3, Peruzzo, Fabbri, Koni, Mc Guard, Edco, MF Transportsysteme, Climair, EAL, Tradekar, Gianso, Oto Konak i Gleddring zaprezentują innowacje produktowe w kategorii Akcesoria i personalizacja. W strefie nadwozi i lakierów w hali 11 swoje produkty i usługi zaprezentują firmy takie jak BASF Coatings, Chemicar Europe, Mipa, SATA i ZKF (Niemieckie Stowarzyszenie ds. Nadwozi i Technologii Pojazdów).
W obszarze Car Wash & Care wystawcami będą m.in. Otto Christ, Alfred Kärcher, Colourlock, AVW equipment, Interpump, Lavorwash, Comet, Innovative Chemicals, Koch Chemie, Washalia, MaFra i Soft99. Kategoria Diagnostyka i Naprawa obejmie liczne firmy prezentujące swoje najnowsze rozwiązania, w tym MAHA, Snap-on, Blitz Rotary, Texa, Nexion Corghi Group, Hunter, Abrites, Hella, Robert Bosch, Mahle, ZDK (Niemiecka Federacja Handlu i Napraw Motoryzacyjnych), Rhinomotive, Dometic Waeco, Autocom, Carbon Zapp, Autel Intelligent (CN), Würth, DAT, Celette France, Solera, Carbon, Prodyver, CTP GmbH, LiquiMoly, ROWE i RAVENOL. HaynesPro, GTÜ, soft-nrg i inne znane firmy z Niemiec i zagranicy zaprezentują na targach nowe rozwiązania dla Dealer & Workshop Management.
Całe spektrum części i komponentów do samochodów, motocykli i pojazdów użytkowych zaprezentują takie firmy jak BPW Bergische Achsen, Jost-Werke, A.B.S. All Brakes Systems, Meyle, ElringKlinger, NTN-SNR, MS Motorservice, Heinrich Eibach, DVSE-Topmotive, Schaeffler i Continental Aftermarket. OSRAM, Clarios i Lumileds to firmy, które zaprezentują swoje najnowsze osiągnięcia w dziedzinie elektroniki i łączności.
Ostatnie wypowiedzi głównych graczy w branży podkreśliły znaczenie Automechaniki jako międzynarodowego miejsca spotkań sektora.
Nie ma wątpliwości, że Automechanika to wiodące targi w branży. To tutaj odbywają się strategiczne dyskusje na najwyższym szczeblu – coś, co w końcu znów jest możliwe. To ważne, ponieważ rynek wtórny zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Niezależnie od tego, czy chodzi o łączność, dostęp do danych, e-mobilność czy zrównoważony rozwój – jest o czym rozmawiać! – wyjaśnił Peter Wagner, dyrektor zarządzający Continental Aftermarket & Services GmbH.
Na tegorocznej imprezie pojawią się również nowi gracze.
Jako wiodący internetowy rynek części i akcesoriów samochodowych, eBay z przyjemnością prezentuje salon e-commerce na targach Automechanika po raz pierwszy w tym roku – powiedział Oliver Klinck, dyrektor zarządzający, dyrektor generalny eBay Germany.
Prezentacja „Innovation4Mobility” przedstawi pionierskie rozwiązania dla pojazdów połączonych i neutralnej dla klimatu mobilności. Kolejna atrakcja to produkty uhonorowane nagrodą Automechanika Innovation Awards. W tym roku nominowano więcej produktów niż kiedykolwiek wcześniej.
To wysyła silny sygnał i pokazuje, jak innowacyjna jest branża – co jest szczególnie ważne w obecnej sytuacji – mówi Olaf Mußhoff, Show Director Automechanika Innovation Awards.
Mußhoff planuje również forum skupiające się na zarządzaniu łańcuchem dostaw w branży motoryzacyjnej, obszarze, w którym branża pilnie potrzebuje większego dialogu i nowych pomysłów.
Przyciąganie młodych ludzi i talentów w każdym wieku na motoryzacyjny rynek części zamiennych to kolejny obszar, w którym potrzebne są działania. Dlatego kierownictwo targów umieściło szkolenia, rozwój zawodowy i rekrutację na pierwszym miejscu. Planowane są specjalne wydarzenia dla uczniów i nowo przybyłych, w tym warsztaty zarządzania naprawami powypadkowymi oraz szkolenia dla profesjonalistów. Nowa branżowa inicjatywa „Talents4AA” będzie rzucać światło na możliwości zatrudnienia i kariery na targach.
Kolejnym obszarem zainteresowania jest zrównoważony rozwój. Już po raz drugi Automechanika będzie gospodarzem „Dnia Regeneracji”. Wydarzenie, które odbywa się we współpracy z międzynarodowym stowarzyszeniem Automotive Parts Remanufacturers Association (APRA), będzie miało miejsce 14 września i obejmie ekspertów prezentujących najnowsze osiągnięcia w dziedzinie regeneracji i gospodarki o obiegu zamkniętym. Temat będzie obecny także w pawilonach wystawienniczych, ze specjalnym zielonym logo regeneracji identyfikującym wystawców oferujących produkty i usługi w tym zakresie.
Podczas podrzędnego wydarzenia FIA Smart Driving Challenge sponsorowanego przez Automechanikę, które odbędzie się przed targami, nacisk kładziony będzie na jazdę w jak najbardziej zrównoważony i oszczędny sposób. Każdy, kto prowadzi samochód, a także posiada smartfon, będzie mógł wziąć udział. Celem jest zebranie jak największej liczby punktów poprzez inteligentną i przyjazną dla środowiska jazdę – zwycięzca zostanie uhonorowany na targach Automechanika Frankfurt.
Oprócz tego, w tym roku odbędzie się dziewięć targów Automechanika, z czego cztery w samym czerwcu.