Automatyczny pantograf do el. autobusów w portfolio ABB | MOTOFAKTOR

Automatyczny pantograf do el. autobusów w portfolio ABB

Nowe rozwiązane ABB ma na celu umożliwić wydajną eksploatację flot autobusów elektrycznych.

Szacuje się, że skumulowany roczny wzrost na globalnym rynku autobusów elektrycznych ma wynieść 16,6 proc. do 2025 roku*. Rynek ten w ciągu 7 lat urośnie więc ponad dwa razy. Trend nie omija Polski, gdzie zgodnie z ustawą o elektromobilności do 2028 roku 30 proc. miejskiej floty autobusowej mają stanowić autobusy elektryczne. W lutym 2016 roku w polskich miastach jeździło 30 elektrycznych autobusów. Teraz jest ich ponad 200.

 

Biorąc pod uwagę dynamikę zmian, ABB uzupełnia swoje portfolio o Panto Up – urządzenie, które ładuje autobusy elektryczne wyposażone w pantograf zamontowany na dachu.

Panto Up dopełnia portfolio ABB w zakresie infrastruktury do ładowania autobusów elektrycznych. Dzięki temu nasze rozwiązania są kompatybilne ze wszystkimi producentami autobusów elektrycznych.

dyrektor ds. rozwoju rynku elektromobilności w ABB w Polsce - Katarzyna Sobótka-Demianowska

 

Panto Up w połączeniu z systemem ładowania sekwencyjnego ABB na zajezdniach to, według zapewnień producenta, elastyczne, wydajne i w pełni automatyczne rozwiązanie dla operatorów, którzy w związku z ograniczoną przestrzenią na zajezdniach wykorzystują w swoich elektrobusach pantograf zamontowany na dachu.

 

Łatwe w instalacji urządzenie ma umożliwiać nocne ładowanie sekwencyjne nawet trzech autobusów jednocześnie, mocą w zakresie 50-150 kW (na każdy pojazd). Panto Up obsługuje również zakres mocy 150-600 kW na potrzeby szybkiego ładowania (opportunity charging) na przystankach końcowych w ciągu dnia.

To realna opcja dla tych, którzy dzięki automatycznemu ładowaniu chcą zmniejszyć swój ślad węglowy, zminimalizować koszty i lepiej kontrolować wydajność floty.

dyrektor biznesu infrastruktury ładowania EV w firmie ABB - Frank Muehlon

 

Panto Up jest częścią cyfrowego portfolio ABB Ability, dzięki czemu wykorzystuje rozwiązania zdalnej diagnostyki i zarządzania.

Poprzez odpowiednie narzędzia można stację monitorować, aktualizować jej oprogramowanie, ale też serwisować. W ponad 60 proc. zgłoszonych przypadków awarię można usunąć zdalnie, co oszczędza czas, ale przede wszystkim minimalizuje koszty.

- Katarzyna Sobótka-Demianowska

 

Obecnie ABB jest liderem w dziedzinie infrastruktury dla pojazdów elektrycznych, oferuje pełny zakres rozwiązań ładowania i elektryfikacji samochodów elektrycznych, elektrycznych i hybrydowych autobusów oraz statków i kolei. Firma weszła na rynek ładowania pojazdów elektrycznych w 2010 roku i do dzisiaj sprzedała ponad 10 500 stacji szybkiego ładowania DC w 73 krajach.

 

*Źródło: P&S Intelligence

 

Źródło: ABB

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).