Autodoc ze znaczącym wzrostem zysków w 2019 r. | MOTOFAKTOR

Autodoc ze znaczącym wzrostem zysków w 2019 r.

Rok 2019 Autodoc zakończył z silnym organicznym wzrostem zysku na poziomie 615 mln euro, czyli 48% wyższym od tego w 2018 r.

Autodoc, wiodący europejski dealer internetowy na motoryzacyjnym rynku wtórnym, również odnotował zyski w roku podatkowym 2019, kontynuując w ten sposób swoją konsekwentną passę, która rozpoczęła się w roku założenia (2008). Firma była w stanie znacznie zwiększyć sprzedaż i obroty części zamiennych do samochodów, materiałów eksploatacyjnych i akcesoriów w internecie.

 

Sprzedaż netto wzrosła o 48% rok do roku do 615,0 mln euro (2018: 415 mln euro). W rezultacie Autodoc osiągnął własny cel sprzedaży na poziomie ponad 600 mln euro. Zysk przed odliczeniem odsetek, podatków, amortyzacji (EBITDA) wzrósł o 50% do 44,6 mln euro (2018: 29,7 mln euro). Rentowność sprzedaży poprawiła się nieznacznie do 5,0% (2018: 4,8%).

 

Klientami Autodoc są konsumenci końcowi (B2C), a coraz częściej również klienci korporacyjni (B2B), zwłaszcza niezależne warsztaty i dostawcy flot. Oprócz segmentu samochodowego Autodoc obsługuje również segment pojazdów ciężarowych, a od 2019 roku segment motocykli. Autodoc sprzedaje swoje produkty wyłącznie za pośrednictwem sklepów internetowych i platform handlowych, całkowicie rezygnując z handlu detalicznego.

 

Dzięki temu firma jest w stanie zaoferować znacznie szerszy wybór niż lokalni sprzedawcy detaliczni: w portfolio znajduje się ponad 2,5 miliona produktów 545 markowych producentów w ponad 44 000 konfiguracji 128 marek samochodów. Sukces Autodoc opiera się między innymi na wysoce zorientowanym na technologię marketingu online. Autodoc posiada własną infrastrukturę informatyczną, logistyczną i usługową w celu niezawodnej i wydajnej obsługi handlu częściami samochodowymi. Od czerwca 2020 r. Autodoc prowadzi również stronę internetową w Irlandii i jest obecnie reprezentowany w 27 krajach europejskich.

Klientami Autodoc są konsumenci końcowi (B2C), a coraz częściej również klienci korporacyjni (B2B), zwłaszcza niezależne warsztaty i dostawcy flot. Oprócz segmentu motoryzacyjnego Autodoc obsługuje również segment samochodów ciężarowych, a od 2019 roku segment motocykli. Autodoc sprzedaje swoje produkty wyłącznie za pośrednictwem sklepów internetowych i platform handlowych, całkowicie rezygnując z handlu detalicznego. Dzięki temu firma jest w stanie zaoferować znacznie szerszy wybór niż lokalni sprzedawcy detaliczni: w portfolio znajduje się ponad 2,5 miliona produktów 545 markowych producentów w ponad 44 000 konfiguracji 128 marek samochodów. Sukces Autodoc opiera się między innymi na wysoce zorientowanym na technologię marketingu online. Autodoc posiada własną infrastrukturę informatyczną, logistyczną i usługową w celu niezawodnej i wydajnej obsługi handlu częściami samochodowymi. Od czerwca 2020 r. Autodoc prowadzi również stronę internetową w Irlandii i jest obecnie reprezentowana w 27 krajach europejskich.

dyrektor generalny firmy Autodoc - Alexej Erdle

 

Perspektywy rynkowe dla Autodoc są obiecujące: zmiany, jakie przyniosła cyfryzacja, pozytywnie wpływają także na rynek wtórny branży motoryzacyjnej. Rynek zbytu dla Autodoc urósł w ostatnich latach dzięki trendowi w kierunku e-commerce w tym segmencie. Według badania McKinsey „Ready for Inspection”, oczekuje się, że potencjał europejskiego rynku motoryzacyjnego wzrośnie do 295 mld euro do 2030 r. Oczekuje się, że największy potencjał wzrostu będzie miał udział w rynku cyfrowym. Udział „cyfrowych uczestników”, w tym Autodoc, może wzrosnąć z obecnie mniej niż 10% do 30%.

Korzyści i zadowolenie klienta są naszymi priorytetami od momentu powstania firmy: na przykład rozszerzyliśmy nasze usługi o aplikacje przyjazne dla klientów. Wśród nich jest "Autodoc Club", który obejmuje rozszerzenie aplikacji na urządzenia mobilne, ciągłe dodawanie filmów naprawczych do naszego własnego kanału YouTube oraz program warunków specjalnych dla stałych klientów.

- Alexej Erdle

 

Dalszy rozwój Autodoc był kontynuowany w pierwszej połowie 2020 r. pomimo pandemii koronawirusa. W pierwszym kwartale sprzedawca internetowy zanotował wzrost sprzedaży o 30% do 165 mln euro (I kwartał 2019: 127 mln euro). Wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu wynosi około 35%. Działalność Autodoc ma charakter cykliczny – spółka tradycyjnie większość rocznych przychodów generuje w IV kwartale. W całym 2020 roku Autodoc spodziewa się sprzedaży na poziomie ponad 800 mln euro.

 

Źródło: APA-OTS

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).