Auto Partner S.A.: spółka planuje otwarcia filii za granicą

person Joanna Piszcz 23/05/2018

Grupa Auto Partner zwiększyła w pierwszym kwartale 2018 roku sprzedaż o 26 proc., do 253,9 mln zł.

Sprzedaż Grupy Auto Partner rosła zarówno w Polsce (+21 proc.), jak i za granicą (+41 proc.). Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży Grupa odnotowała przede wszystkim na takich rynkach jak Czechy, Słowacja, Austria, Łotwa, Litwa, Ukraina, Austria, Niemcy, Węgry. Wzrost przychodów ze sprzedaży to efekt zwiększania skali działalności m.in. poprzez rozwój sieci dystrybucji, lepsze pokrycie geograficzne rynku polskiego i rozszerzanie asortymentu, a także sprzyjającego otoczenia rynkowego.

 

Grupa zdecydowała o zwiększeniu powierzchni magazynowej w Bieruniu o około 11 tys. mkw. (z obecnych 30 tys. mkw.). Nowa część magazynowa będzie dostępna od lutego 2019 r. W efekcie łączna powierzchnia magazynowa Grupy wzrośnie z około 75,5 tys. m kw. do około 86,5 tys. m kw. Auto Partner rozwija także centra dystrybucyjne m.in. w Szczecinie, Poznaniu, Bydgoszczy oraz Gdańsku, które mają zapewnić sprawne zaopatrywanie lokalnych filii.

 

W Czechach, które są jednym z kluczowych rynków eksportowych, w grudniu 2017 r. działalność operacyjną rozpoczęła spółka zależna Grupy, uruchamiając magazyn, który ma na celu usprawnienie obsługi klientów na tym rynku jak i w krajach sąsiadujących. W związku z wczesnym etapem rozwoju (I kwartał 2018 roku był pierwszym pełnym kwartałem działalności tej spółki) spółka czeska w tym okresie zanotowała stratę operacyjną na poziomie 466 tys. zł. Grupa przewiduje, że w ciągu kilku miesięcy strata zostanie zniwelowana.

 

Grupa podkreśla, że rynki zagraniczne odgrywają obecnie kluczową rolę w rozwoju firmy.

ładziemy nacisk na rozwój na rynku europejskim, w przyszłości poprzez rozwój filii. Zarówno na rynku polskim, jak za granicą panuje nadal duże rozdrobnienie. Dlatego mamy tu jeszcze spore możliwości. Piotr Janta dyrektor sprzedaży Auto Partner S.A.

 

Grupa w I kwartale 2018 roku rozbudowała ofertę o kolejne produkty dla samochodów osobowych i dostawczych m.in. poprzez rozpoczęcie współpracy z firmą KYB Europe. Spółka planuje także rozszerzenie oferty o markę własną narzędzi oraz dalsze rozszerzenie asortymentu.

Zamierzamy wzbogacić ofertę w modelu, w jakim oferujemy obecnie szyby samochodowe czy opony, nie kupując ich na własny magazyn, ale oferując dostawy bezpośrednio od naszych dostawców. Rozmawiamy obecnie z producentem części karoseryjnych, takich jak oświetlenie i lusterka. Jeśli jakiś asortyment się sprawdzi, być może wprowadzimy go do naszych zasobów magazynowych. Piotr Janta

 

Nadal rozwija się sieć niezależnych warsztatów  MaXserwis, która obecnie liczy 145 warsztatów (stan na 22.05.2018). Spółka będzie nadal powiększać sieć MaXserwis, a jej celem na 2018 rok jest zwiększenie liczby podmiotów  do minimum 170 serwisów.

W I kwartale 2018 roku wypracowaliśmy bardzo dobre wyniki mimo wysokiej ubiegłorocznej bazy i niesprzyjających czynników sezonowych, czyli dłuższego sezonu zimowego. 26-procentowa dynamika przychodów to efekt zwiększania efektywności Grupy poprzez rozbudowę i stałe usprawnianie sieci dystrybucji oraz zwiększanie asortymentu. Sprzyja nam także dobre otoczenie rynkowe. W ostatnich dwóch latach znacznie zwiększyliśmy powierzchnię magazynową, uruchomiliśmy także nowy hub w Pruszkowie i pierwszy zagraniczny magazyn w Czechach. Pomimo wyższych kosztów związanych z rozbudowaną infrastrukturą logistyczno-magazynową odnotowaliśmy stabilne marże i blisko 20-proc. wzrost zysku netto. W tym roku chcemy nadal pracować nad rentownością, zwiększaniem efektywności działania Grupy i jak najmocniej wykorzystać nasz potencjał oraz sprzyjającą koniunkturę zarówno na rodzimym rynku jak i rynkach eksportowych. Liczba rejestracji samochodów osobowych w Polsce stale rośnie, dodatkowo praktyczny brak bezrobocia, rosnące dochody Polaków będą sprzyjać dalszym zakupom używanych jak i nowych aut. Chcemy być nadal jednym z największych beneficjentów rosnącego popytu na części samochodowe. Aleksander Górecki Prezes Zarządu Auto Partner

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl