Audi A4 B8 ocenione przez carVertical | MOTOFAKTOR

Audi A4 B8 ocenione przez carVertical

person Redakcja 27/09/2022

carVertical wzięło pod lupę Audi A4 B8, które było produkowane w latach 2007-2015 i dziś można je kupić jako auto używane.

 

 

Audi A4 B8 to samochód przednionapędowy. Droższe wersje są wyposażone w stały napęd na cztery koła quattro, który należy do najlepszych tego typu rozwiązań na rynku. Nie tylko doskonale sprawdza się podczas jazdy, ale także nie generuje specjalnych kosztów – działa niezawodnie. Unikalną cechą modelu jest wzdłużne ułożenie układu napędowego. Większość samochodów, które podstawowo są przednionapędowe, ma silnik umieszczony poprzecznie.

Samochód był produkowany jako sedan i kombi (Avant). Dostępna jest także podwyższona i uterenowiona wersja kombi, czyli A4 Allroad. Na bazie A4 B8 powstały jeszcze coupe i liftback, ale są one już oznaczone inaczej – A5, A5 Sportback.

 

Pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego A4 B8 to ścisła rynkowa czołówka, ale i tak auto nie jest idealne. Podczas oględzin warto zwrócić uwagę na stan przednich błotników i dokładnie obejrzeć tylną klapę. Właśnie tam mogą się już pojawiać pierwsze oznaki korozji.

 

Jeśli kupujesz wersję lepiej wyposażoną, zwróć szczególną uwagę na działanie takich elementów jak oświetlenie ksenonowe/LED, aktywny tempomat, czujniki parkowania, czujniki zmierzchu i deszczu. W autach odbudowanych po wypadku te elementy mogą być nadal uszkodzone, a ich naprawa/wymiana okazuje się naprawdę droga – mówi Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny i szef komunikacji w carVertical.

Audi A4 B8 - silniki

Najczęściej sprowadzaną wersją silnikową jest dwulitrowy diesel. Występuje w wielu wersjach mocy, ale wszystkie są już na szczęście zasilane układem common rail. To znacznie lepsze jednostki niż starsze 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami. Mimo bardzo dobrych opinii warto sprawdzić stan układu wtryskowego (w filtrze paliwa szukamy opiłków ze zużywającej się pompy wysokiego ciśnienia) oraz profilaktycznie wymienić rozrząd i skontrolować napęd pompy oleju. Inny, popularny silnik to oczywiście bardzo mocny turbodieslel 3.0 TDI V6. Na ogół nikt nie sprzedaje takiego auta zbyt tanio. Jeśli w ogłoszeniach pojawia się jakaś okazja, może mieć zużyty łańcuchowy rozrząd. Koszt wymiany to zwykle ponad 6 tys. zł, więc może być pretekstem do sprzedaży samochodu i trzeba na to uważać. Obok 3.0 TDI V6 pojawiają się także wersje 2.7 TDI V6. To bardzo podoba konstrukcja, tyle że ma nieco słabsze osiągi.

 

Wszystkie silniki benzynowe mają bezpośredni wtrysk paliwa. Z jednej strony świadczy to o nowoczesności i wpływa pozytywnie na obniżenie zużycia paliwa, z drugiej – drastycznie zmniejsza opłacalność ewentualnej przeróbki na zasilanie LPG. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że odmiany 4-cylindrowe aż do 2012 roku miały problem z nadmiernym zużyciem oleju silnikowego. Po tej dacie jest znacznie lepiej. Niezłą opinią cieszą się silniki V6 3.0 TFSI oraz 3.2 FSI, ale to oferta niszowa.

Audi A4 B8 – ważne zalecenia

Opisywana generacja B8, podobnie jak wszystkie inne generacje A4 są wyposażone w wielowahaczowe zawieszenie ze stopów lekkich. Zapewnia ono doskonałą trakcję i do minimum redukuje wpływ układu napędowego na kierownicę. Niestety – jeśli się zużyje jest kosztowne w naprawie. Chodzi zwłaszcza o zawieszenie przednie. Koszt kompletu dobrej jakości części zamiennych to ok. 3000 zł.

A4 B8 w statystykach carVertical

W według szacunków carVertical wśród wszystkich Audi A4 ujętych w bazie średnia wartość „cofnięcia licznika” dla tego modelu to 42 476 km, a udział aut powypadkowych wynosi 50%

Oto typowe przebiegi Audi A4 w bazie carVertical. Podane są maksymalne wartości dla poszczególnych roczników oraz wartości średnie. Jak widać nie ma bezpośredniego związku przebiegu z rocznikiem. Bardzo duże przebiegi są równie prawdopodobne w młodszych, jak też w starszych autach.

 

RocznikPrzebieg maksymalny (w km)Przebieg średni (w km)
1995420 125187 430
1996377 547202 519
1997386 492186 248
1998380 143216 290
1999421 088211 155
2000446 592214 155
2001721 233186 368
2002766 796205 250
2003609 964207 469
2004545 681205 827
2005493 556202 158
2006706 291190 722
2007653 627196 161
2008782 874190 193
2009657 376206 546
2010724 250194 953
2011770 000191 468
2012520 157188 299
2013614 041179 282
2014363 406161 023
2015671 420148 671
2016303 999129 248
2017600 797126 634
2018735 52599 345
2019474 49251 231
2020137 48334 182
202126 3069 675

 

Źródło: carVertical

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).