Astemo Aftermarket Germany – nowy rozdział w historii marki | MOTOFAKTOR

Astemo Aftermarket Germany - nowy rozdział w historii marki

Od 2 czerwca 2025 roku firma Hitachi Astemo Aftermarket Germany GmbH działa pod nową nazwą Astemo Aftermarket Germany GmbH. To kolejny krok w procesie globalnego ujednolicenia marki, zapoczątkowany przez spółkę matkę, która od 1 kwietnia 2025 roku funkcjonuje już jako Astemo.

Marka Astemo (skrót od Advanced Sustainable Technologies for Mobility) od momentu połączenia w styczniu 2021 roku konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję w branży, oferując nowoczesne rozwiązania dla sektora CASE – Connected, Autonomous, Shared, Electrified. To połączenie doświadczenia Hitachi i innowacyjnej wizji mobilności przyszłości.

W wyniku zmian właścicielskich w październiku 2023 roku, Astemo przestało być spółką zależną Hitachi. Obecnie udziałowcami są Honda Motor Co. Ltd., Hitachi Ltd. oraz JIC Capital Ltd., a sama firma działa jako niezależna spółka stowarzyszona.

Dziś Astemo koncentruje się na budowie silnej, rozpoznawalnej marki i rozwoju technologii przyszłości – w tym rozwiązań dla pojazdów definiowanych przez oprogramowanie (Software Defined Vehicles).

W ramach rebrandingu produkty marki Hitachi na rynku wtórnym będą stopniowo zastępowane przez produkty Astemo. Opakowania zachowają jednak charakterystyczny wygląd, by zmiana była płynna i przyjazna dla klientów.