Amortyzatory Sachs z plastikową osłoną przeciwpyłową | MOTOFAKTOR

Amortyzatory Sachs z plastikową osłoną przeciwpyłową

ZF Aftermarket wydłużył żywotność amortyzatorów, dzięki ofercie amortyzatorów Sachs do pojazdów użytkowych z plastikowymi rurami ochronnymi.

Bezpieczeństwo transportu jest najwyższym priorytetem dla operatorów pojazdów użytkowych, zwłaszcza w przypadku wrażliwych na uszkodzenie ładunków. Amortyzatory wraz ze sprężynami tworzą połączenie pomiędzy zawieszeniem koła a podwoziem i mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo.

 

Działanie amortyzatora polega na redukcji drgań sprężyny zawieszenia, spowolnienia jej i zapewnienia optymalnego kontaktu z drogą. Amortyzatory marki Sachs do pojazdów użytkowych zapewniać mają optymalny komfort jazdy i skutecznie odciążać pojazd oraz kierowcę, oferując jednocześnie maksymalne bezpieczeństwo transportu.

 

ZF Aftermarket oferuje teraz na niezależnym rynku części zamiennych amortyzatory do pojazdów użytkowych wyposażone dodatkowo w plastikowe osłony. Konstrukcja z rurami ochronnymi z tworzyw sztucznych ma następujące zalety w porównaniu z poprzednimi generacjami z metalowymi osłonami ochronnymi:

 

  • Plastik jest znacznie bardziej odporny na czynniki wywołujące korozję, takie jak wilgoć i sól drogowa.
  • Zastosowanie tworzywa sztucznego zamiast metalu jako osłona części zmniejsza również wagę każdego amortyzatora, co ostatecznie przyczynia się do istotnej redukcji wagi pojazdu.

 

Montaż amortyzatorów z plastikowymi osłonami przeciwpyłowymi odbywa się w taki sam sposób, jak w przypadku dobrze znanych amortyzatorów z metalową osłoną. Należy zwrócić uwagę na prawidłowe rozmieszczenie części do montażu amortyzatora (przeguby sworzniowe / łożyska amortyzatorów).

 

Ponadto, przy okazji wymiany amortyzatorów, takie części jak: mocowania amortyzatorów, elementy układu kierowniczego oraz części gumowo-metalowe powinny również zostać sprawdzone. Zaleca się lekkie nasmarowanie śrub mocujących połączeń pierścieniowych. Części gumowo-metalowe należy jednak zabezpieczyć przed smarem. To, czego należy całkowicie unikać podczas montażu amortyzatora z plastikową osłoną przeciwpyłową, to przytrzymywanie samej rury ochronnej, co nie jest konieczne do prawidłowego, profesjonalnego montażu.

 

Zasadniczo amortyzatory pojazdów użytkowych należy sprawdzać i w razie potrzeby wymieniać najpóźniej po 250 000 km. Zaleca się, aby otaczające elementy również zostały poddane profesjonalnej kontroli.  W ten sposób można szybko wykryć wszelkie wadliwe komponenty  w pobliżu amortyzatorów i uniknąć kosztownych przestojów związanych z naprawą pojazdu.

Szeroka gama amortyzatorów Sachs w jakości OEM

Jeśli konieczna jest wymiana amortyzatorów, eksperci z ZF Aftermarket zalecają użycie amortyzatorów marki Sachs w jakości OEM. Gama amortyzatorów oferowana przez ZF Aftermarket pod marką Sachs obejmuje amortyzatory klasyczne, a także amortyzatory CDC, które dostosowują twardość tłumienia w czasie rzeczywistym do danej sytuacji na drodze.

 

Dostępne są również amortyzatory ze standardowymi lub pneumatycznymi modułami, a także CALM (z ang. Cabin Air Leveling Module – moduł wewnętrznego poziomowania powietrza) i amortyzatory osi do przyczep. Kolejną pozycją w portfolio ZF Aftermarket są moduły amortyzatorów pneumatycznych Sachs, które jako kompaktowe urządzenie stanowią alternatywę dla zwykłego montażu obok siebie amortyzatorów i resorów pneumatycznych.

 

Źródło: ZF Aftermarket

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).