ALZURA Tyre24: większy popyt na opony dostawcze w 2021 r. | MOTOFAKTOR

ALZURA Tyre24: większy popyt na opony dostawcze w 2021 r.

Według danych portalu ALZURA Tyre24 rozwój e-commerce w Polsce przyczynia się do wzrostu popytu na opony dostawcze, co udowodnił rok 2021.

Pandemia koronawirusa po raz kolejny drastycznie zmieniła nawyki zakupowe, a e-commerce stał się jedną z najszybciej rozwijających się branż na świecie. Progres ten jest odczuwalny również w Polsce. Polska wysunęła się na pierwsze miejsce wśród najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Podczas gdy w 2020 roku obrót wynosił jeszcze 10,6 mln euro, w 2021 roku wzrósł do ok. 12 mln euro. Prognozy Statista Global Consumer Survey zakładają, że w 2025 roku wyniesie on 15,9 mln euro.

 

Oznaczałoby to wzrost sprzedaży o 7,3% w skali roku. Przyrost sprzedaży w e-commerce w Polsce od czasu pandemii koronawirusa jest również wyraźnie zauważalny w zainteresowaniu oponami dostawczymi na platformie B2B ALZURA Tyre24. Po silnym 20-procentowym wzroście sprzedaży w roku 2020 w porównaniu do 2019, trend ten utrzymał się w ubiegłym roku na platformie B2B dla motoryzacyjnego rynku wtórnego, zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. W Polsce odnotowano wzrost liczby sprzedanych egzemplarzy o 9,6% w porównaniu z rokiem 2020. Przy wyborze marki opon klienci najchętniej wybierali wysokiej jakości markę Nexen.

10 najlepiej sprzedających się marek wśród opon dostawczych (01.01.–31.12.2021)

1. NEXEN (+ 168% pozycja w stosunku do 2020 roku)
2. GOODRIDE (+72% pozycja w stosunku do 2020 roku)
3. MICHELIN (+14% pozycja w stosunku do 2020 roku)
4. MATADOR (+58% pozycja w stosunku do 2020 roku)
5. LINGLONG (-4% pozycja w stosunku do 2020 roku)
6. TOMKET TIRES (+66% pozycja w stosunku do 2020 roku)
7. HANKOOK (-26% pozycja w stosunku do 2020 roku)
8. WINDFORCE (+23% pozycja w stosunku do 2020 roku)
9. FALKEN (+93% pozycja w stosunku do 2020 roku)
10. VIKING (-5% pozycja w stosunku do 2020 roku)

 

Dzięki rozległej sieci dostawców z całej Europy, kupujący na platformie B2B mają dostęp do asortymentu 8 500 różnych opon i łącznych stanów opon w kategorii „opony do samochodów dostawczych” wynoszących 5,76 mln sztuk. Wyszukiwanie opon do samochodów dostawczych jest bardzo proste. Zoptymalizowana struktura filtra zawiera liczne kategorie i umożliwia szybkie wyszukiwanie. Różne opcje wyboru związane z produktem, takie jak „zastosowanie”, „indeks prędkości”, „marka” i „jakość marki” sprawiają, że znalezienie szukanej opony do samochodów dostawczych jest wygodne. Dodatkowo istnieje możliwość bezpośredniego porównania cen towarów z artykułami DOT i demo.

 

Źródło: SAITOW AG

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).