Według danych ADAC, aż 43% wszystkich awarii na drogach spowodowanych jest problemami z akumulatorem.
Według danych ADAC, aż 43% wszystkich awarii na drogach spowodowanych jest problemami z akumulatorem. Niskie temperatury powodują, że akumulator ma niższe możliwości prądotwórcze, co może prowadzić do trudności z uruchomieniem pojazdu. Dodatkowo, jeśli samochód jest rzadko użytkowany lub pokonuje jedynie krótkie trasy, alternator nie jest w stanie odpowiednio naładować akumulator, co zwiększa ryzyko jego awarii.
Najczęstszą przyczyną awarii na drodze, stanowiącą aż 43,2% wszystkich awarii, są problemy z akumulatorem. W badaniu ADAC podkreślono, że awarie akumulatora 12V dotyczą również pojazdów elektrycznych. W tych pojazdach akumulator niskonapięciowy jest szczególnie obciążony, ponieważ stale podtrzymuje on napięcie w sieci pokładowej zasilającej systemy transmisji sygnałów i monitorowania baterii trakcyjnych w czasie postoju, a dodatkowo zasila on wszystkie systemy sterujące pojazdu.
Pozostałe przyczyny awarii to:
Akumulatory typu AGM (Absorbent Glass Mat) są szczególnie odporne na głębokie rozładowanie oraz pracę cykliczną. To oznacza, że nie ulegają tak szybkiej degradacji, co tradycyjne akumulatory kwasowo-ołowiowe podczas intensywnego użytkowania.
Zalety akumulatorów wykonanych w technologii AGM:
Jeśli prowadzisz warsztat, to zainteresują Cię informacje dostępne na stronie programu partnerskiego. Są tam informacje o szkoleniach, informacje o akumulatorach i technologiach oraz narzędzia wspomagające wymianę akumulatora w najnowszych samochodach.
Artykuł sponsorowany Clarios Poland.