AD Polska: czy oddziały dystrybutora zmienią nazwę na Elit? | MOTOFAKTOR

AD Polska: czy oddziały dystrybutora zmienią nazwę na Elit?

4 sierpnia  2017 oficjalnie właścicielem AD Polska stał się międzynarodowy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych, pojazdów ciężarowych i motocykli - LKQ Corporation.

Akwizycja AD Polska jest częścią strategii rozwoju LKQ Corporation oraz Grupy Rhiag, polegającej na stworzeniu w Centralnej i Wschodniej Europie silnej grupy sprzedażowo-dystrybucyjnej. Niedawne przejęcie przez LKQ Corporation Grupy Mekonomen, działającej na rynku skandynawskim, jest dobitnym potwierdzeniem procesu realizacji tej strategii. Grupa Rhiag jest kluczowym graczem na europejskim dystrybucji części oraz niezależnych usług naprawczych, wspierającym swoje spółki zależne w dążeniu do osiągnięcia pozycji liderów na swoich lokalnych rynkach, w Polsce jest już obecna w postaci spółki Elit Polska.

Dołączyliśmy do wielkiego dystrybutora, którego celem jest umacnianie pozycji w Europie. Jeden z rynków, którym LKQ Corporation jest szczególnie zainteresowana, to Polska. Dlatego w historii naszej firmy otwiera się niezwykle ciekawy rozdział. Z pewnością zmieni się nazwa, bo Auto Distribution należy do AD International – z tą nazwą będziemy się musieli pożegnać.

prezes AD Polska - Piotr Stopczyk

 

Prezes Stopczyk poinformował również, że w związku ze zmianą właściciela firmy zmieni się także nazwa konkursu organizowanego dla mechaników samochodowych.

W przyszłym roku nie będzie trzeciej edycji Supermechanika AD. Mogę zgadywać, że odbędzie się natomiast trzecia edycja Supermechanika Elit. Firma Elit już w Polsce działa, głównie w aglomeracji śląskiej, w postaci spółki Elit Polska. Przypuszczam, że w perspektywie roku w Polsce zacznie funkcjonować jedna spółka dystrybucyjna - czy pod nazwą Elit tego mogę się tylko domyślać. Już w tej chwili współpracujemy z kolegami z Elit Polska. Grupa Elit dysponuje nieporównywalnie szerszą ofertą produktową niż obecnie AD Polska. Liczymy więc na to, że również oferta dla naszych klientów znacząco się poszerzy. Pierwsza marka, po którą na pewno sięgniemy, to części samochodowe Starline. Z pewnością nasza przyszłość rysuje się w bardzo ciekawych barwach.

- Piotr Stopczyk

 

Grupa Rhiag działa na dziesięciu  europejskich rynkach: Włochy, Szwajcaria, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Polska, Ukraina, Bułgaria oraz Hiszpania – poprzez bezpośrednią dystrybucję prowadzoną z własnych centrów logistycznych. W ramach holdingu Grupy Rhiag działają:

 

  • Rhiag oraz Bertolotti we Włoszech
  • Era we Włoszech i w Hiszpanii
  • Rhiag RGL w Szwajcarii
  • Elit Group w Czechach, Rumunii, Polsce oraz na Słowacji i Ukrainie
  • Lang na Węgrzech
  • Auto Kelly Group w Czechach, na Słowacji i w Bułgarii

 

Poprzez swoje spółki Grupa Rhiag eksportuje do ponad 70 krajów świata. W ciągu wielu lat współpracy Grupa zbudowała silne relacje z kluczowymi producentami części działającymi na światowym rynku aftermarketowym. Rhiag dystrybuuje ponad 200 marek premium oraz rozwinęła 2 marki własne: Era i Starline. Grupa Rhiag jest także właścicielem sieci warsztatowych działających na poszczególnych rynkach pod różnymi markami: „a posto” RhiagDediCarOptima Truck ServiceAuto Kelly Auto ServicePartner Elit & Liqui Moly. W niektórych krajach Grupa Rhiag prowadzi z sukcesami sieci sprzedaży detalicznej części.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).