E-katalogi

AKTUALNOŚCI


Webasto: inwestycje w rozwiązania dla elektromobilności

2018-05-16 13:36:23   Autor: Adrian Januszkiewicz


Webasto: inwestycje w rozwiązania dla elektromobilności Webasto zwiększa przychody i przyspiesza inwestycje w rozwiązania dla elektromobilności.

Sprzedaż grupy Webasto osiągnęła w ubiegłym roku po raz czwarty z rzędu dwucyfrowy wzrost i zamknęła się sumą około 3,5 mld euro. Około 75 proc. tej kwoty (2,6 mld euro) stanowiła sprzedaż szyberdachów i dachów panoramicznych. Sprzedaż dachów do kabrioletów wyniosła 314 mln euro (9 proc.), zaś dział ogrzewania i klimatyzacji wygenerował sprzedaż na poziomie 553 mln euro, czyli 16 proc. całości. W Chinach, które stanowią największy rynek, sprzedaż Webasto po raz pierwszy przekroczyła miliard euro, co stanowiło 34 proc. całej sprzedaży, zaś rodzimy, niemiecki rynek wygenerował 18 proc. całości sprzedaży. W ujęciu regionalnym rozkład sprzedaży grupy Webasto przedstawiał się następująco: Europa 43 proc., Azja 40 proc., rynki amerykańskie 17 proc.


Zyski związane z dostawami w branży motoryzacyjnej wzrosły w roku 2017 do 7,1 proc., podczas gdy w roku poprzednim wynosiły 6,5 proc. Liczba pracowników wzrosła w tym samym okresie o 4 proc. do niemal 13 tysięcy, przy czym wzrost ten nastąpił przede wszystkim w Chinach i w Niemczech. "W szczególności rozbudowaliśmy nasz potencjał w zakresie elektroniki w naszych niemieckich zakładach" - skomentował dr Holger Engelmann, Prezes Zarządu Webasto SE.


"W 2017 roku kontynuowaliśmy kurs wzrostowy i obecnie przyspieszamy realizację długofalowej strategii rozwoju Webasto" - powiedział Holger Engelmann podczas dorocznej konferencji prasowej firmy. Konferencja towarzyszyła uroczystości otwarcia nowego centrum administracyjnego i badawczo-rozwojowego w miejscowości Stockdorf, będącej od 110 lat siedzibą Webasto. Centrum, wybudowane za kwotę 40 mln euro, obejmuje m.in. ok.0 550 nowoczesnych stanowisk roboczych dla pracowników biurowych oraz laboratorium testowania systemów dachowych o powierzchni 2000 metrów kwadratowych i stanowi pierwszy etap wieloletniego planu rozbudowy obiektów firmy w Stockdorfie.


W roku 2017 Webasto wzmocniło swą pozycję lidera technologicznego - wydatki na badania i rozwój wyniosły 233 mln euro. Podobnie jak w poprzednich latach, szczególny nacisk położono na zwiększanie efektywności i standaryzację. Inwestycje w budynki i zakłady produkcyjne w ciągu minionego roku finansowego zamknęły się kwotą 176 mln euro (w roku 2016 było to 150 mln euro), z czego większość zainwestowano w Chinach i w Europie.


Udane wejście na rynek elektromobilności


"W ciągu najbliższych 3 lat zainwestujemy 600 mln euro w strategiczny rozwój Webasto. Przyspieszy to realizację naszej dwutorowej strategii, przewidującej wzmacnianie tradycyjnych gałęzi naszej działalności i otwarcie nowych segmentów. Ważnym elementem strategii rozwoju będzie intensywne rozwijanie rozwiązań dla elektromobilności" - zapowiedział Holger Engelmann.


Firma już w tej chwili jest obecna na tym ważnym, szybko rosnącym rynku. Zaledwie kilka tygodni temu została zawarta umowa między Webasto i Samsung SDI dotycząca rozwoju i dostaw modułów akumulatorowych do standardowego systemu akumulatorowego Webasto dla pojazdów użytkowych. Webasto zdobyło już pierwsze zamówienie na systemy akumulatorowe od producenta autobusów.


Oprócz tego, w ubiegłym roku Webasto wprowadziło na rynek swoje pierwsze stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Są one wytwarzane w zakładzie produkcji elektroniki w Schaidt, który Webasto przejęło w 2017 roku. Firma korzysta także z rosnącego zapotrzebowania na wysokonapięciowe ogrzewania dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych. W chwili obecnej zamówienia na te urządzenia złożyło już ponad 60 producentów z całego świata, przy czym największe zainteresowanie wykazują klienci z Chin. W związku z tym rozwijana jest produkcja w zakładzie w Neubrandenburgu, a pod koniec przyszłego roku zostanie uruchomiona nowa fabryka w chińskim mieście Wuhan.


Perspektywy


Prognozy na bieżący rok finansowy są ostrożnie optymistyczne. Choć sprzedaż i zysk w pierwszym kwartale roku 2018 były nieco niższe, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, wartość zamówień zwiększyła się o 1,3 mld euro, do 14,9 mld euro. W kontekście realizowanych inwestycji i trendów na globalnym rynku Webasto zakłada, że wyniki za cały bieżący rok będą porównywalne z danymi z poprzedniego roku.


Źródło: Webasto

Więcej na ten temat:

AKTUALNOŚCI

  Webasto: marka doceniona przez niemieckie magazyny
  Webasto: razem z Samsungiem w kierunku elektromobilności
  Webasto: nowy cel - elektromobilność


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Auto Land: filia w Grajewie

    Najnowsza filia Auto Land została otwarta 23 maja 2018 w Grajewie.
  • Tomala: nowa marka w ofercie dystrybutora

    Tomala poszerza swoją ofertę o oleje marki Eneos.
  • PISKP: kolejne zmiany w projekcie ustawy dotyczącej badań technicznych pojazdów

    Jest gotowa najnowsza wersja projektu zmiany ustawy - Prawo o ruchu drogowym dotyczący badań technicznych pojazdów.
  • To był tydzień! (21)

    Najważniejsze wydarzenia w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej w dniach 21 - 27 maja 2018 roku.
  • Nokian Tyres: centrum technologiczne w Hiszpanii

    Nokian Tyres rozpoczął właśnie budowę centrum technologicznego i testowego w Santa Cruz de la Zarza w Hiszpanii.
  • Continental: wyróżnienie Superbrands 2018

    Continental zdobył statuetkę Superbrands 2018 w kategorii "Motoryzacja - opony i części samochodowe".
  • Luna: majowa wyprzedaż

    Luna Polska prowadzi akcję wyprzedaży wybranych produktów ze swojej oferty.
  • Magneti Marelli: promocja na aktualizacje testerów diagnostycznych

    Pozostało kilka dni do zakończenia promocji Magneti Marelli na abonamenty do urządzeń diagnostycznych Logic/Vision/Smart/Flex.
  • Ferdinand Bilstein: firma udziałowcem TecAlliance

    Od maja 2018 r. Ferdinand Bilstein GmbH + Co. KG stał się udziałowcem w firmie TecAlliance.
  • Denckermann: debiut marki na Automechanice w Dubaju

    XVI edycja międzynarodowych targów Automechanika 2018 w Dubaju była pierwszą, na której pojawiła się marka Denckermann.
  • KYB: przejęcie fabryki KMB Brazylii

    Firma KYB przejęła fabrykę amortyzatorów KMB w Brazylii po wykupieniu udziałów od spółki Mando.
  • Webasto: centrum badawczo - rozwojowe w Stockdorfie

    Firma Webasto otworzyła nowe centrum administracyjne i badawczo-rozwojowe w miejscowości Stockdorf koło Monachium.
  • Auto Partner SA: produkty KYB w ofercie dystrybutora

    W drugiej połowie maja 2018 roku do sprzedaży Auto Partner SA wprowadzone zostały produkty japońskiego producenta KYB.
  • Inter Cars: obsługa RODO w programie eSOWA

    Inter Cars informuje, że program eSOWA został dostosowany do wymogów rozporządzenia RODO, które wchodzi w życie 25.05.2018 r.
  • Bosch: Krystyna Boczkowska z Orderem Zasługi RFN

    Krystyna Boczkowska, prezes Robert Bosch w Polsce, otrzymała Order Zasługi RFN w uznaniu wieloletnich zasług dla polsko-niemieckiej współpracy gospodarczej.
  • Motogama: cena specjalna Denso

    Wybrany skraplacz Denso w promocyjnej cenie.
  • Moto-Profil: nowe referencje Hella w ofercie dystrybutora

    Moto-Profil rozszerzył swoją ofertę o ponad 1300 nowych referencji firmy Hella.
  • Varta: promocja 'Mistrzowskie pakiety'

    Kupuj akumulatory i odbieraj nagrody.
  • SKV: odświeżona strona internetowa

    Firma SKV zmodernizowała swoją stronę internetową.
  • ProfiAuto: mechanicy przetestowali opony

    Sieć ProfiAuto powiedziała "sprawdzam" i podczas strategicznego projektu wewnętrznego postanowiła przetestować opony, które dołączyła do swojej oferty.



KOMENTARZE: