E-katalogi

AKTUALNOŚCI


Textar: marka wycisza zgiełk uliczny

2018-06-07 13:46:18   Autor: Redakcja


Textar: marka wycisza zgiełk uliczny Dobór właściwych opon, jak i sprawny układ hamulcowy potrafią zmniejszyć hałas generowany przez pojazd.

Niewłaściwie pracujący układ hamulcowy może generować hałas o poziomie porównywalnym z dźwiękiem silnika odrzutowego. Po przemnożeniu tego przez liczbę pojazdów poruszających się po drodze okazuje się, że nieustannie jesteśmy narażeni na bardzo szkodliwy nadmiar decybeli.


Od listopada 2012 roku oferowane na europejskim rynku opony samochodowe muszą posiadać stosowną etykietę. Jednym z jej punktów jest poziom hałasu generowanego przez toczące się koło. Obowiązuje przy tym trzy punktowa skala w postaci graficznych fal. Powszechnie stosowana opona do samochodów osobowych charakteryzuje się poziomem około 75 dB, który wytwarza między innymi odkurzacz domowy. Im niższe oznaczenie, tym hałas jest mniej odczuwalny dla środowiska, a więc i człowieka. To kwestia nie tylko naszego słuchu, ale także ogólnego samopoczucia i kondycji psychicznej.


"Obowiązek etykietowania opon samochodowych pozytywnie wpłynął na świadomość kierowców, którzy wybierają produkty z jak najlepszymi współczynnikami. Niższy poziom oporu toczenia opony to mniejszy hałas, ale to zaledwie początek długiej listy przyczyn, bardzo często są nią piszczące hamulce" - mówi Andrzej Sławiński, doradca techniczny marki Textar w Polsce. "Stąd z własnej inicjatywy podjęliśmy niezależne działania na rzecz poprawy parametrów klocków hamulcowych także w tym obszarze. Nasz prosty patent można z powodzeniem stosować także w starszych samochodach, które stanowią znaczną część rejestracji w naszym kraju".



Na poziom hałasu generowanego podczas hamowania samochodu wpływa bardzo wiele czynników. To nie tylko jakość samych elementów ciernych, precyzja ich montażu czy poziom zużycia. Równie ważna jest masa i prędkość pojazdu, jego stan techniczny, nagrzanie poszczególnych części, nawierzchnia drogi, jak i warunki pogodowe. Nierzadko przeciętny samochód osobowy podczas nagłego hamowania wytwarza ponad 130 dB, czyli dolnego progu odczuwalnego bólu.


Zaradzić temu mogą proste rozwiązania Textar - podkładka tłumiąca drgania Q+ lub folia samoprzylepna 3M. Wspomniana podkładka wykonana została z najwyższej jakości blachy, która za pomocą specjalnego kleju nakładana jest bezpośrednio na powierzchnię klocka stykającą się z zaciskami hamulcowymi. W efekcie niemal w stu procentach zminimalizowane zostają odczuwalne podczas jazdy drgania i piski. Z kolei nałożenie folii przywraca sprężystość mocowania i ułożenia klocków w zacisku.


Oba rozwiązania Textar można stosować zarówno podczas montażu nowych klocków, jak i podczas serwisowania układu hamulcowego.


Najlepszym potwierdzeniem założeń Textar są wyniki przeprowadzonych niedawno badań na hamowni (zgodnych z normą SAE J2521). Wykorzystano do tego hamulec FN3 54-25/14 o średnicy 312 mm x 25 mm z popularnego także w Polsce Volkswagena Passat (B7). Dla uzyskania miarodajnych danych przeprowadzono aż 1912 prób zarówno z klockami Textar bez, jak i z podkładkami oraz rozwiązaniami konkurencji.



"Uzyskane wyniki jednoznacznie pokazują różnice w poziomie hałasu pomiędzy standardowym klockiem i elementem z podkładką tłumiącą drgania. Redukcję z 70 do 10 dB porównać można pomiędzy dźwiękiem maszyny do pisania, a szelestem liści" - dodaje Andrzej Sławiński. "Duże różnice widoczne są także w porównaniu z produktami konkurencji wyposażonych w firmowe rozwiązania eliminujące drgania. Niestety, część z nich nadal generowała hałas na bardzo wysokim poziomie, uciążliwym dla ludzkiego ucha".


Źródło: Textar

Więcej na ten temat:

AKTUALNOŚCI

  Textar: zdobądź powołanie do Team Textar
  Textar: Brakebook służy pomocą
  Textar: usprawnienia w katalogu Brakebook
  Textar: dyskusje nad przyszłością aftermarketu

WARSZTAT 24/7

  Czujniki (nie)bezpieczeństwa
  Smar do tarcz hamulcowych
  Uszkodzenia okładzin hamulców tarczowych
  Tarcze hamulcowe Textar
  Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

PRODUKTY

  Textar: tarcze hamulcowe do aut segmentu premium
  Textar: klocki hamulcowe LT do pojazdów ciężarowych
  Textar: poszerzona oferta tarcz hamulcowych PRO
  Textar: klocki do nowych układów hamulcowych Scanii
  Textar: poszerzona oferta tarcz i klocków hamulcowych


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Valeo: znamy finalistów Valeo Innovation Challenge 2018

    Valeo ogłosiło listę 9 drużyn, które dotarły do rundy finałowej Valeo Innovation Challenge 2018. Finał odbędzie się 11 października w Paryżu.
  • Axalta: spółka świętuje sprzedaż 50 tysięcy spektrofotometrów

    Axalta od wprowadzenia pierwszego mobilnego urządzenia w 2005 roku sprzedała na całym świecie 50 000 spektrofotometrów.
  • Fota: wyprzedaż wyposażenia i urządzeń

    Fota, która od wielu miesięcy znajduje się w upadłości likwidacyjnej, rozpoczęła wyprzedaż wyposażenia i urządzeń.
  • Philips: oświetlenie aut i lampy robocze na ProfiAuto Show 2018

    Na odwiedzających stoisko nr 31 należące do marki Philips będzie czekać wiele niespodzianek.
  • Inter Cars: awans w rankingu 'Rzeczpospolitej'

    Inter Cars znalazł się w gronie pięciuset największych polskich przedsiębiorstw, notując w zestawieniu bardzo wysoki awans.
  • Osram: premiery na ProfiAuto Show 2018

    Tegoroczna edycja ProfiAuto Show będzie dla marki Osram okazją do premiery najnowszych produktów motoryzacyjnych.
  • Valeo: nowości na targach ProfiAuto Show 2018

    Czerwcowe targi ProfiAuto Show będą okazją do zaprezentowania kompletnej oferty produktów Valeo w mobilnym centrum wystawienniczym - Valeo On Tour.
  • Axalta: wyróżnienie na gali Ford World Excellence Awards

    Firma Axalta Coating Systems została wyróżniona nagrodą Green Pillar World Excellence Awards przyznawaną przez Ford Motor Company.
  • Inter Cars: pełna gama żarówek Neolux w ofercie dystrybutora

    Inter Cars wprowadził do swojego katalogu nową markę, specjalizującą się w produkcji żarówek i pozostałych elementów oświetlania pojazdów.
  • Goodyear: koncepcyjne opony przyszłości pierwszy raz w Polsce

    Koncepcyjne opony Goodyear odpowiadają na wyzwania stojące przed mobilnością przyszłości.
  • Tip-Topol: promocja na wózek do kół ciężarowych

    Tip-Topol z okazji swojego jubileuszu 30-lecia na rynku objął specjalną promocją wózek do transportu kół ciężarowych i autobusowych.
  • ProfiAuto Show 2018 już w najbliższy weekend! - rozdajemy wejściówki

    Tegoroczna edycja targów ProfiAuto Show, tak jak w latach ubiegłych, odbędzie się na terenie Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach, w dniach 23-24 czerwca 2018 roku.
  • Konkurs Magneti Marelli dla Czytelników Motofaktor.pl!

    Odpowiedz na pytanie i zdobądź torbę sportową oraz zestaw gadżetów od Magneti Marelli.
  • Auto Partner SA: dodatkowe punkty w AP EXPERT za zakupy Castrol i Bilstein

    W okresie od 18 do 30 czerwca 2018 roku Auto Partner zwiększył przelicznik punktów na wybranych markach.
  • Inter Cars: otwarto 250. placówkę spółki w Polsce

    W Gorzowie Wielkopolskim rozpoczęła działalność kolejna filia Inter Cars. Jest to placówka stricte motocyklowa i jednocześnie 250. filia dystrybutora.
  • Auto Land: Diament Forbesa 2018

    W tegorocznej edycji rankingu Forbesa Auto Land zajął III miejsce w województwie warmińsko-mazurskim, w kategorii firm o przychodach powyżej 250 mln zł.
  • Elring: firma wyróżniona przez Temot International

    Na uroczystości Temot "International Annual Executive Suppliers" Elring otrzymał tytuł "Dostawcy Roku 2017" w kategorii "Sprzedaż i marketing".
  • Bilstein: ważny sprawdzian przyczepności kół do drogi

    Po raz kolejny Bilstein zapewnia polskim kierowcom bezpłatną kontrolę amortyzatorów przed wakacjami za pomocą mobilnego testera zawieszenia.
  • Tomex: Polscy Producenci na ProfiAuto Show 2018

    W najbliższy weekend odbędzie się już XV edycja targów ProfiAuto Show 2018.
  • ZF Aftermarket: koncept ZF proTech i program ZF pro Points już w Polsce

    W Polsce zadebiutował nowy koncept warsztatowy zorientowany na produkty marek koncernu ZF.



KOMENTARZE: