E-katalogi

AKTUALNOŚCI


Shell: drogowa dżungla, czyli Polak za kierownicą

2018-05-16 12:46:28   Autor: Joanna Piszcz


Shell: drogowa dżungla, czyli Polak za kierownicą Dla większości Polaków jazda samochodem to nie tylko podróż z punktu A do B. To także sposób na pokazanie swojego charakteru i wyrażenie emocji za kierownicą.

Wyniki badania przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie Shell, pokazują jakimi typami zwierząt jesteśmy w polskiej drogowej dżungli. Emocje nierozerwalnie towarzyszą nam podczas jazdy samochodem. Dlatego Shell, producent olejów silnikowych do samochodów osobowych Shell Helix, w ramach globalnej kampanii #DriveOn postanowił zbadać jak zachowują się i czego doświadczają kierowcy.

Wielka szóstka drogowej dżungli

Zgodnie z wynikami badania Shell "Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownicą" statystyczny kierowca w Polsce ma 40 lat, jest mężczyzną (7 na 10 respondentów), z wykształceniem średnim i wyższym, ma jedno dziecko oraz jeden samochód. Na podstawie wyników badania wyłoniono sześć najczęściej spotykanych typów kierowców, którzy różnią się upodobania, poziomem empatii, temperamentem, nawykami i stylem jazdy. Otrzymane typy doskonale oddają charakter i zachowania zwierząt z afrykańskiej dżungli.

"To badanie podejmuje ważny temat emocji jakie towarzyszą prowadzeniu auta - czy, jak i z kim lubimy podróżować? Co nam daje jazda samochodem i co w samej jeździe sprawia nam przyjemność. Odwołanie się do świata zwierząt doskonale oddaje złożoność ludzkich emocji i charakterów. Metafora dżungli i funkcjonujących w jej przestrzeni zwierząt sprawia, że łatwiej jest nam zrozumieć nasze drogowe zachowania, co w efekcie może doprowadzić do tego, że będziemy bardziej kompetentnymi kierowcami" - powiedział dr Tomasz Sobierajski z Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Bo rzeczywiście na polskich drogach królują lwy - ten typ reprezentuje niemal jedna czwarta kierowców. To bardzo dobra informacja, gdyż to najbardziej kompetentny typ kierowcy - doświadczony, skoncentrowany, skrupulatnie planuje trasę i w pełni kontroluje sytuację na drodze.

Drugą pod względem liczebności grupę stanowią słonie - 17,9 proc. polskich kierowców. Za kółkiem rozważne i odpowiedzialne, ale przede wszystkim niezwykle opiekuńcze i troskliwe. Cenią komfortową i spokojną jazdę w towarzystwie bliskich.

Żyrafy stanowią 17,3 proc. ankietowanych osób - są przyjazne i wesołe. Do tej grupy należą amatorzy długich wycieczek w towarzystwie przyjaciół i rodziny. Żyrafy prowadzą pewnie, błyskawicznie reagują w sytuacjach zagrożenia.

Z kolei najbardziej asertywne są tygrysy, które stanowią 15,1 proc. badanych. Uważają, że to właśnie im powinni podporządkować się inni mieszkańcy dżungli. Kochają luksus, kręte drogi i jazdę w trudnych warunkach.

W odróżnieniu od beztroskiego lemura (14,6 proc.), który jest mistrzem czerpania radości z jazdy - auto daje mu poczucie radości i wolności. Lubi wycieczki donikąd, najchętniej przy otwartych oknach i głośnej muzyce.

Najmniej liczna, choć najbardziej drapieżna grupa, bo 11,3 proc. respondentów, to gepardy - czyli najszybszy gatunek występujący na drodze. Typ wojownika i ryzykanta, który jeździ dynamicznie do granic możliwości - swoich, samochodu oraz panujących warunków.

Olejowe preferencje Polaków 

Polscy kierowcy stawiają na oleje syntetyczne - ponad 2/3 respondentów wybiera oleje syntetyczne i półsyntetyczne - odpowiednio 35 i 31 proc. Co więcej, ponad połowa Polaków osobiście wybiera olej do swojego samochodu, ale po zasięgnięciu opinii u specjalisty - mechanika czy doradcy serwisowego. O radę pyta co trzeci Polak. A 83 proc., najchętniej w niezależnym lokalnym warsztacie, którego właścicielem jest osoba prywatna - tak odpowiedziała aż połowa ankietowanych. Co ciekawe niemal połowa (46 proc.) badanych samodzielnie uzupełnia olej silnikowy jeśli zachodzi taka potrzeba.

"Z badania jasno wynika, że Polacy za kierownicą przybierają różne postacie. Najczęściej są odpowiedzialni jak lwy, ale można także w trasie spotkać szybkiego i zwinnego geparda. W kampanii #DriveOn chcemy zachęcać i inspirować kierowców do czerpania radości z prowadzenia, bez martwienia się o silnik samochodu - tym zajmie się olej Shell Helix" - powiedziała Justyna Goraj, Menedżer Komunikacji Marek Olejowych Shell.

Źródło: Shell

Więcej na ten temat:

AKTUALNOŚCI

  Shell: oszczędna ciężarówka Starship
  Shell: kierowcy zawodowi jeżdżą najbezpieczniej
  Shell: oleje marki dają oszczędności rolnikom
  Shell: firma ponownie liderem rynku olejów silnikowych
  Shell: oficjalny partner Akademii Auto Świat


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Auto Land: filia w Grajewie

    Najnowsza filia Auto Land została otwarta 23 maja 2018 w Grajewie.
  • Tomala: nowa marka w ofercie dystrybutora

    Tomala poszerza swoją ofertę o oleje marki Eneos.
  • PISKP: kolejne zmiany w projekcie ustawy dotyczącej badań technicznych pojazdów

    Jest gotowa najnowsza wersja projektu zmiany ustawy - Prawo o ruchu drogowym dotyczący badań technicznych pojazdów.
  • To był tydzień! (21)

    Najważniejsze wydarzenia w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej w dniach 21 - 27 maja 2018 roku.
  • Nokian Tyres: centrum technologiczne w Hiszpanii

    Nokian Tyres rozpoczął właśnie budowę centrum technologicznego i testowego w Santa Cruz de la Zarza w Hiszpanii.
  • Continental: wyróżnienie Superbrands 2018

    Continental zdobył statuetkę Superbrands 2018 w kategorii "Motoryzacja - opony i części samochodowe".
  • Luna: majowa wyprzedaż

    Luna Polska prowadzi akcję wyprzedaży wybranych produktów ze swojej oferty.
  • Magneti Marelli: promocja na aktualizacje testerów diagnostycznych

    Pozostało kilka dni do zakończenia promocji Magneti Marelli na abonamenty do urządzeń diagnostycznych Logic/Vision/Smart/Flex.
  • Ferdinand Bilstein: firma udziałowcem TecAlliance

    Od maja 2018 r. Ferdinand Bilstein GmbH + Co. KG stał się udziałowcem w firmie TecAlliance.
  • Denckermann: debiut marki na Automechanice w Dubaju

    XVI edycja międzynarodowych targów Automechanika 2018 w Dubaju była pierwszą, na której pojawiła się marka Denckermann.
  • KYB: przejęcie fabryki KMB Brazylii

    Firma KYB przejęła fabrykę amortyzatorów KMB w Brazylii po wykupieniu udziałów od spółki Mando.
  • Webasto: centrum badawczo - rozwojowe w Stockdorfie

    Firma Webasto otworzyła nowe centrum administracyjne i badawczo-rozwojowe w miejscowości Stockdorf koło Monachium.
  • Auto Partner SA: produkty KYB w ofercie dystrybutora

    W drugiej połowie maja 2018 roku do sprzedaży Auto Partner SA wprowadzone zostały produkty japońskiego producenta KYB.
  • Inter Cars: obsługa RODO w programie eSOWA

    Inter Cars informuje, że program eSOWA został dostosowany do wymogów rozporządzenia RODO, które wchodzi w życie 25.05.2018 r.
  • Bosch: Krystyna Boczkowska z Orderem Zasługi RFN

    Krystyna Boczkowska, prezes Robert Bosch w Polsce, otrzymała Order Zasługi RFN w uznaniu wieloletnich zasług dla polsko-niemieckiej współpracy gospodarczej.
  • Motogama: cena specjalna Denso

    Wybrany skraplacz Denso w promocyjnej cenie.
  • Moto-Profil: nowe referencje Hella w ofercie dystrybutora

    Moto-Profil rozszerzył swoją ofertę o ponad 1300 nowych referencji firmy Hella.
  • Varta: promocja 'Mistrzowskie pakiety'

    Kupuj akumulatory i odbieraj nagrody.
  • SKV: odświeżona strona internetowa

    Firma SKV zmodernizowała swoją stronę internetową.
  • ProfiAuto: mechanicy przetestowali opony

    Sieć ProfiAuto powiedziała "sprawdzam" i podczas strategicznego projektu wewnętrznego postanowiła przetestować opony, które dołączyła do swojej oferty.



KOMENTARZE: