E-katalogi

AKTUALNOŚCI


Delphi Technologies nie ma sobie równych w testach bezmiedziowych klocków hamulcowych

2018-06-08 11:34:17   Autor: artykuł sponsorowany przez firmę Delphi Technologies


Delphi Technologies nie ma sobie równych w testach bezmiedziowych klocków hamulcowych W ostatnich testach klocków hamulcowych firma Delphi Technologies Aftermarket osiągnęła równowagę pomiędzy siłą hamowania, poziomem emitowanego hałasu oraz długotrwałością.

W ostatnich testach, które były wykonywane na pojeździe marki VW Passat 2.0 TSI, bezmiedziowe klocki hamulcowe Delphi Technologies zostały porównane z częściami OE oraz produktami sześciu innych wiodących marek na rynku części zamiennych. Wyniki testu mówią same za siebie. Klocki hamulcowe Delphi Technologies zatrzymywały samochód szybciej - w kilku przypadkach nawet o ponad 3 długości samochodu wcześniej - były cichsze i znacznie mniej się zużywały. Test znakomicie pokazuje, jak daleko zaszliśmy w rozwoju naszych klocków hamulcowych.

Przy prędkości 160 kilometrów na godzinę, określonej przez regulamin EKG 90, pojazd wyposażony w klocki hamulcowe Delphi Technologies zatrzymywał się ponad 4 metry wcześniej, niż marka, która zajęła drugie miejsce, i ponad 17 metrów wcześniej niż najgorsza z testowanych marek. To ważne, ponieważ hamując przy tej prędkości na ostatnich 4 metrach pojazd może poruszać się z prędkością 16 kilometrów na godzinę, z kolei na ostatnich 17 metrach - z prędkością 56 kilometrów na godzinę. Przy prędkości 80 kilometrów na godzinę klocki hamulcowe Delphi Technologies poradziły sobie prawie tak dobrze, jak najlepsze w tym teście części, ale w dalszym ciągu wyposażony w nie samochód zatrzymywał się wcześniej niż pojazd, w którym zamontowano klocki hamulcowe OE. Warto zaznaczyć, że przy obydwu prędkościach pojazd wyposażony w klocki hamulcowe Delphi Technologies zatrzymywał się w sposób kontrolowany, wykazując się stabilnym współczynnikiem tarcia, co odpowiada wartości przedstawianej przez ich odpowiednik OE.



"Im wyższy jest współczynnik tarcia danych klocków hamulcowych, tym bardziej są one agresywne, a ich siła hamowania większa" - wyjaśnia Neil Fryer, wiceprezes ds. globalnego marketingu w Delphi Technologies Aftermarket. "Jednak efektywne hamowanie wymaga także stabilnego współczynnika tarcia. Nasi inżynierowie pracowali bez wytchnienia, starając się wynaleźć bardziej stabilne materiały cierne gwarantujące stałe wysokie osiągi, niezależnie od okoliczności. Nasze klocki hamulcowe nie tylko zatrzymują pojazd szybciej, ale robią to także w kontrolowany sposób, tak samo jak ich odpowiedniki OE" - dodaje Neil Fryer.

Klocki hamulcowe Delphi Technologies osiągały równie zdumiewające wyniki na mokrej nawierzchni, wykazując się najmniejszym spadkiem współczynnika tarcia w warunkach od suchych do mokrych. Po 6 zatrzymaniach nasza bezmiedziowa technologia uzyskała średni spadek wartości współczynnika tarcia o 30 proc., w porównaniu do spadków od 34 proc. do 81 proc. w przypadku pozostałych marek.

Przyjazne środowisku klocki hamulcowe były również poddane szczegółowym testom SAE J2521 przeprowadzonym przy użyciu siłomierza. Ich celem było zbadanie hałasu generowanego przez klocki hamulcowe, a warunki, w jakich je przeprowadzono, odpowiadały rzeczywistym warunkom panującym na drodze. Klocki hamulcowe stworzone przez Delphi Technologies były najlepsze we wszystkich testach. Odznaczały się najniższym poziomem emitowanego dźwięku, uzyskując wynik 9,6 na skali hałasu, gdzie 10 oznacza "ciche". Były tym samym o 0,5 punktu lepsze od marki, która zajęła 2 miejsce. Ponadto tylko 0,1 proc. wszystkich dźwięków wydawanych przez klocki hamulcowe Delphi Technologies było głośniejszych niż 70dB, co jest wartością, od której dźwięk hamowania staje się słyszalny dla ludzkiego ucha. Inne marki poradziły sobie znacznie gorzej. W ich przypadku dźwięki powyżej poziomu 70dB stanowiły 8 proc. wszystkich odgłosów zarejestrowanych w trakcie testów.



"Wiemy, że jednym z najczęstszych powodów, dla których klienci wracają do warsztatu po serwisowaniu hamulców są wydawane przez nie dźwięki" - kontynuuje Fryer. "Oczywiście najłatwiej jest poradzić sobie z tym problemem dodając do klocków sprawdzone rozwiązania redukujące hałas. Nasze klocki hamulcowe posiadają wykonaną w standardach OE nakładkę, której zadaniem jest tłumienie drgań i eliminowanie pisków. Swoje klocki także sfazowaliśmy i wzbogaciliśmy o warstwę podkładową. Wszystkie te zabiegi mają zapewnić optymalną redukcję hałasu związanego z eksploatacją klocków hamulcowych. Najwyraźniej osiągnęliśmy swój cel, ponieważ udało nam się uzyskać klocki hamulcowe, które są cichsze, niż ich odpowiedniki OE".

Części wyprodukowane przez Delphi Technologies zachwycały w testach, osiągając fenomenalne wyniki, jeśli chodzi o zużycie klocków hamulcowych zamontowanych na przedniej osi. Po 2140 zatrzymaniach wykonanych przy różnych prędkościach i siłach nacisku klocki Delphi Technologies zużyły się w najmniejszym stopniu - służyły o 33 proc. dłużej niż druga pod tym względem marka. To duża różnica, zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę koszty serwisowania tej części w cyklu życia samochodu.

"Jako główny producent hamulców nie uznajemy kompromisów" - dodał na zakończenie Fryer. "Wspomniane przez nas testy w wyraźny sposób pokazują, jak technologicznie zaawansowane są nasze klocki hamulcowe. Każdy z nich został zaprojektowany tak, by utrzymywać równowagę pomiędzy poziomem emitowanego hałasu, drogą hamowania oraz zużyciem. Dzięki temu specjaliści mogą montować je bez obaw, wiedząc że oddają swoim klientom wysokiej jakości produkt, który za każdym razem zapewnia najlepsze osiągi w trakcie hamowania".


Więcej na ten temat:

AFTERMARKET

  Kto tak naprawdę popycha rozwój motoryzacji
  Czy producenci części odpuścili sobie salon IAA? - pyta Maciej Pertyński
  Rusza centrum szkoleniowe Delphi pod Warszawą

AKTUALNOŚCI

  Delphi Technologies: partnerstwo z Kajetanowiczem przedłużone
  Delphi Technologies: nowy katalog klimatyzacji
  Delphi Technologies: otwarcie sesji giełdowej w Nowym Jorku
  Delphi: koniec podziału na firmy Powertrain i Aftermarket
  Delphi: Aptiv PLC rozpoczyna działalność

WARSZTAT 24/7

  Przygotuj się do kolejnego sezonu obsługi klimatyzacji
  Hałasujące hamulce
  Układy kierownicze i zawieszenie Delphi
  Układ klimatyzacji i chłodzenia silnika
  Usterki sprężarki klimatyzacji

PRODUKTY

  Delphi: nowości w kategorii zawieszenia i układu kierowniczego
  Delphi: tarcze hamulcowe zgodne ze standardem ECE R90
  Delphi: szersza oferta powlekanych tarcz hamulcowych
  Delphi: klocki hamulcowe pozbawione miedzi
  Delphi: nowości w ofercie producenta


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Valeo: znamy finalistów Valeo Innovation Challenge 2018

    Valeo ogłosiło listę 9 drużyn, które dotarły do rundy finałowej Valeo Innovation Challenge 2018. Finał odbędzie się 11 października w Paryżu.
  • Axalta: spółka świętuje sprzedaż 50 tysięcy spektrofotometrów

    Axalta od wprowadzenia pierwszego mobilnego urządzenia w 2005 roku sprzedała na całym świecie 50 000 spektrofotometrów.
  • Fota: wyprzedaż wyposażenia i urządzeń

    Fota, która od wielu miesięcy znajduje się w upadłości likwidacyjnej, rozpoczęła wyprzedaż wyposażenia i urządzeń.
  • Philips: oświetlenie aut i lampy robocze na ProfiAuto Show 2018

    Na odwiedzających stoisko nr 31 należące do marki Philips będzie czekać wiele niespodzianek.
  • Inter Cars: awans w rankingu 'Rzeczpospolitej'

    Inter Cars znalazł się w gronie pięciuset największych polskich przedsiębiorstw, notując w zestawieniu bardzo wysoki awans.
  • Osram: premiery na ProfiAuto Show 2018

    Tegoroczna edycja ProfiAuto Show będzie dla marki Osram okazją do premiery najnowszych produktów motoryzacyjnych.
  • Valeo: nowości na targach ProfiAuto Show 2018

    Czerwcowe targi ProfiAuto Show będą okazją do zaprezentowania kompletnej oferty produktów Valeo w mobilnym centrum wystawienniczym - Valeo On Tour.
  • Axalta: wyróżnienie na gali Ford World Excellence Awards

    Firma Axalta Coating Systems została wyróżniona nagrodą Green Pillar World Excellence Awards przyznawaną przez Ford Motor Company.
  • Inter Cars: pełna gama żarówek Neolux w ofercie dystrybutora

    Inter Cars wprowadził do swojego katalogu nową markę, specjalizującą się w produkcji żarówek i pozostałych elementów oświetlania pojazdów.
  • Goodyear: koncepcyjne opony przyszłości pierwszy raz w Polsce

    Koncepcyjne opony Goodyear odpowiadają na wyzwania stojące przed mobilnością przyszłości.
  • Tip-Topol: promocja na wózek do kół ciężarowych

    Tip-Topol z okazji swojego jubileuszu 30-lecia na rynku objął specjalną promocją wózek do transportu kół ciężarowych i autobusowych.
  • ProfiAuto Show 2018 już w najbliższy weekend! - rozdajemy wejściówki

    Tegoroczna edycja targów ProfiAuto Show, tak jak w latach ubiegłych, odbędzie się na terenie Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach, w dniach 23-24 czerwca 2018 roku.
  • Konkurs Magneti Marelli dla Czytelników Motofaktor.pl!

    Odpowiedz na pytanie i zdobądź torbę sportową oraz zestaw gadżetów od Magneti Marelli.
  • Auto Partner SA: dodatkowe punkty w AP EXPERT za zakupy Castrol i Bilstein

    W okresie od 18 do 30 czerwca 2018 roku Auto Partner zwiększył przelicznik punktów na wybranych markach.
  • Inter Cars: otwarto 250. placówkę spółki w Polsce

    W Gorzowie Wielkopolskim rozpoczęła działalność kolejna filia Inter Cars. Jest to placówka stricte motocyklowa i jednocześnie 250. filia dystrybutora.
  • Auto Land: Diament Forbesa 2018

    W tegorocznej edycji rankingu Forbesa Auto Land zajął III miejsce w województwie warmińsko-mazurskim, w kategorii firm o przychodach powyżej 250 mln zł.
  • Elring: firma wyróżniona przez Temot International

    Na uroczystości Temot "International Annual Executive Suppliers" Elring otrzymał tytuł "Dostawcy Roku 2017" w kategorii "Sprzedaż i marketing".
  • Bilstein: ważny sprawdzian przyczepności kół do drogi

    Po raz kolejny Bilstein zapewnia polskim kierowcom bezpłatną kontrolę amortyzatorów przed wakacjami za pomocą mobilnego testera zawieszenia.
  • Tomex: Polscy Producenci na ProfiAuto Show 2018

    W najbliższy weekend odbędzie się już XV edycja targów ProfiAuto Show 2018.
  • ZF Aftermarket: koncept ZF proTech i program ZF pro Points już w Polsce

    W Polsce zadebiutował nowy koncept warsztatowy zorientowany na produkty marek koncernu ZF.



KOMENTARZE: