5 technologicznych ciekawostek w wodorowej Toyocie Mirai | MOTOFAKTOR

5 technologicznych ciekawostek w wodorowej Toyocie Mirai

person Redakcja 27/08/2018

Słowo mirai w języku japońskim oznacza przyszłość.

Napęd elektryczny z elektrownią na pokładzie

 

Zestaw ogniw paliwowych to kluczowa technologia Toyoty Mirai. Ogniwa paliwowe wytwarzają prąd w reakcji tlenu z powietrza i wodoru przechowywanego pod ciśnieniem w zbiorniku z włókna węglowego i odpornego tworzywa. Wodór dostarczany do ujemnej anody uwalnia elektron, który przechodzi do dodatniej katody, generując prąd. Po uwolnieniu elektronu atom wodoru staje się jonem. Przechodzi do katody, gdzie łączy się z tlenem, tworząc wodę. Samochód jest wyposażony w dwa zbiorniki na wodór o łącznej pojemności 122 l, które w pełni zatankowane zapewniają zasięg 550-700 km.

 

Bezemisyjność

 

Jedynym produktem ubocznym wytwarzania prądu w ogniwach paliwowych jest woda. Mirai nie zanieczyszcza powietrza ani środowiska, nie generując żadnych szkodliwych emisji ani dwutlenku węgla. Wodorowa Toyota jest przy tym bardzo cicha – silnik elektryczny pracuje niemal bezgłośnie.

 

Jednobiegowa przekładnia

 

Toyota Mirai ma jednobiegową, bezpośrednią przekładnię, która działa znacznie płynniej niż tradycyjne skrzynie biegów w samochodach spalinowych. Silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy od chwili startu w pełnym zakresie prędkości. Dzięki temu Mirai jest bardzo zrywny i rozpędza się liniowo, osiągając 100 km/h w 9,6 s. Elektryczna Toyota na ogniwa paliwowe ma moc 154 KM.

 

Samochód jako źródło prądu

 

Toyota Mirai nie tylko generuje prąd do zasilania silnika elektrycznego, ale może służyć jako źródło prądu dla innych urządzeń. W bagażniku znajduje się gniazdo, do którego można podłączyć zewnętrzne odbiorniki. Mirai z powodzeniem zastąpi generatory Diesla, nie powodując hałasu ani zanieczyszczenia powietrza i dostarczając wystarczającą ilość energii dla domu jednorodzinnego na dwa dni.

 

Sportowe opony Michelin

 

Mirai dobrze trzyma się drogi nie tylko dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości. Samochód otrzymał jedne z najlepszych opon dostępnych na rynku – Michelin Primacy MXC4 215/35R-17, zaprojektowane w taki sposób, aby podnieść komfort jazdy i przyspieszyć reakcję samochodu na działania kierowcy. Opony powstały w technologii Comfort Control Michelina – ich wzór został zoptymalizowany komputerowo, a proces produkcji jest maksymalnie precyzyjny, aby zredukować wibracje i hałas podczas toczenia. Bieżnik to także zaawansowana technologia, która sprawia, że te całoroczne opony zapewniają bardzo dobrą przyczepność w deszczu i na śniegu.

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).