5 błędów warsztatów, które klienci zauważają | MOTOFAKTOR

5 błędów warsztatów, które klienci zauważają

Denso opisuje 5 podstawowych błędów popełnianych przez niektóre warsztaty, które klienci faktycznie zauważają.
26/02/2021

5 – Brak opieki nad dotychczasowymi klientami

Poświęcanie całej swojej energii na akcje marketingowe, które mają przyciągnąć do twojego warsztatu nowych klientów wydaje się kuszące, ale nie możesz zapominać o swoich obecnych klientach. Baza takich klientów jest największym, najłatwiejszym i najbardziej stabilnym źródłem dochodów dla każdego niezależnego warsztatu. Nie zaniedbuj ich, bo mogą odejść do konkurencji.

 

Utrzymuj kontakt ze swoimi klientami – poproś ich o podzielenie się swoją opinią, kieruj do nich specjalne oferty lub przypomnienia i upewnij się, że zawsze jesteś w stanie przyjąć nowe zlecenie. Jeśli musisz podjąć decyzję biznesową, która może zmienić sposób, w jaki postrzegają Twój warsztat – na przykład podnieść opłaty serwisowe lub ograniczyć dostępność usług – poinformuj swoich klientów o powodach tej decyzji. W ten sposób upewnisz ich o swoim profesjonalizmie i uczciwym podejściu, do którego przywykli.

 

Dzięki niezawodnym i wydajnym usługom utrzymasz lojalność klientów, a także zyskasz możliwość sprzedaży dodatkowych usług. Jeśli Twoi klienci będą zadowoleni, zaczną polecać Twój warsztat swoim znajomym, a ty pozyskasz w ten sposób nowych klientów.

4 – Różny standard usług

Niezależne warsztaty szczycą się wysokim standardem usług w konkurencyjnej cenie. Łatwo jest jednak popaść w samozadowolenie, nie zdając sobie z tego sprawy. Jeśli masz doświadczonych mechaników, którzy od lat pracują z tymi samymi częściami, możesz zakładać, że nie ma potrzeby organizowania dla nich dalszych szkoleń. Być może uważasz, że po prostu nie ma czasu na „uzupełnianie” ich wiedzy i umiejętności podczas intensywnego okresu napraw. Ważne jest jednak, aby robić to regularnie – zapewnia to wysokie standardy usług i przewagę nad konkurencją.

 

Zasada ta dotyczy nie tylko napraw, ale także standardów prowadzenia biznesu i obsługi klienta. Kiedy klient dokonuje rezerwacji terminu, bierzesz na siebie odpowiedzialność za spełnienie jego potrzeb i poszanowanie praw konsumenckich – takich jak przedstawienie jasnej wyceny prac, poinformowanie czy wymagane są dodatkowe naprawy, terminowe przeprowadzenie napraw, odpowiadanie szybko i przejrzyście na wszelkie pytania klientów itd. Powtarzalność jest tutaj kluczowa – jedno złe doświadczenie może zniechęcić klienta na dobre. Świetnie, jeśli warsztat posiada ustandaryzowane procedury, które są przestrzegane przez wszystkich pracowników na każdym etapie.

3 – Nie oferowanie kontroli stanu silnika pojazdu

Kontrole stanu silnika pojazdu były kiedyś zarezerwowane dla dużych, franczyzowych dealerów aut, ale obecnie coraz częściej wchodzą one w skład zestawu usług serwisowych niezależnego warsztatu.

 

Kompleksowa inspekcja pojazdów zwiększa wydajność i efektywność warsztatu, a klienci mogą otrzymać łatwy do zrozumienia raport, który jest generowany przez narzędzie.

 

Inspekcja przeprowadzana za pomocą np. narzędzia e-Videns może być częścią rutynowych czynności serwisowych i pomóc niezależnym mechanikom w ocenie pełnego stanu technicznego pojazdu, a także ostrzec klientów o potencjalnych problemach. Dla warsztatów jest to dobra okazja na uzyskanie dodatkowych przychodów z wykonywanych czynności serwisowych.

2 – Nie dotrzymywanie kroku nowym technologiom

Niewiele branż rozwija się w takim tempie jak sektor motoryzacyjny, dlatego każdy niezależny mechanik powinien dotrzymywać kroku nowym technologiom i potrafić serwisować np. pojazdy elektryczne, które stawiają nowe wymagania w zakresie obsługi. Wiele 4- i 5-letnich pojazdów hybrydowych lub spełniających normę Euro 6 nie jest już zwracanych dealerowi OE w celu przeprowadzenia konserwacji i napraw – pojazdy te trafiają do niezależnych warsztatów.

 

Denso daje możliwość dokształcenia się przez szkolenia techniczne online. Wszystkie kursy posiadają materiały audiowizualne, są interaktywne i zostały stworzone przez najlepszych instruktorów z branży. Choć te kursy e-learningowe zostały przygotowane z myślą o mechanikach, to dystrybutorzy, uczniowie i nauczyciele szkół technicznych oraz inni specjaliści od części zamiennych, którzy chcą rozwijać lub pogłębiać swoją wiedzę, również mogą uzyskać do nich dostęp. Wszystkie te osoby mogą się zarejestrować, ukończyć szkolenie techniczne, rozwiązać testy i uzyskać spersonalizowany certyfikat po pomyślnym ukończeniu kursu.

1 – Stosowanie części niskiej jakości

Istnieje kilka korzyści z montażu części, które dorównują lub przewyższają jakością części OE. Jedną z nich jest fakt, że umożliwia to niezależnym warsztatom skorzystanie z europejskich regulacji wertykalnych, określanych jako European Block Exemption. Zgodnie z nimi kierowca może serwisować swój samochód w dowolnym miejscu UE bez utraty gwarancji, o ile warsztat obsługuje pojazd zgodnie ze standardami producenta i używa części o jakości porównywalnej z częściami OE. Wszystkie części Denso dostępne na rynku wtórnym dorównują lub przewyższają jakością części OE, co umożliwia niezależnym warsztatom serwisowanie nowszych pojazdów.

 

Źródło: Denso

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).