E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Układ chłodzenia a upały

2018-06-13 11:24:52   Autor: Redakcja


Układ chłodzenia a upały Jak przygotować układ chłodzenia na upały? Czy chłodnica może nie pracować prawidłowo, gdy temperatura otoczenia jest nieznośnie wysoka? Te i podobne pytania pojawiają się zawsze przed wakacjami, gdy mamy przed sobą długie podróże samochodem, a upał daje się we znaki nie tylko nam, ale wpływa też na nasze auto.

Naczelnym zadaniem układu chłodzenia jest utrzymanie optymalnej temperatury oraz ochrona przed przegrzaniem silnika. Jeśli jednostka jest źle chłodzona, nie tylko pogarszają się parametry jej pracy, ale może nawet dojść do awarii silnika. Układ chłodzenia jest zaprojektowany, by utrzymywać optymalną temperaturę nawet w bardzo gorące dni, jednak dzieje się tak pod warunkiem, że system jest w pełni sprawny, a płyn chłodniczy nie jest zużyty lub rozcieńczony.



Aby uniknąć podczas urlopu nieprzyjemności związanych z awarią auta warto poświęcić trochę czasu, zajrzeć pod maskę i skontrolować, m.in. układ chłodzenia. 


Po pierwsze, koniecznie należy przyjrzeć się przewodom, wężykom oraz samej chłodnicy. Wszelkie zabrudzenia, osady wpływają negatywnie na działanie całego systemu. Tylko czysty układ gwarantuje właściwą pracę i chroni silnik. 


W celu usunięcia zanieczyszczeń Bizol poleca stosowanie produktu Radiator Clean+ r70, który jest skondensowanym środkiem specjalnie opracowanym do czyszczenia układów chłodzących. Zawarte w nim dodatki w bezpieczny sposób rozpuszczają węglan wapnia, który odpowiada w znacznym stopniu za tworzenie się zatorów w układzie chłodzenia. Środek warto stosować profilaktycznie, przy okazji każdej wymiany płynu chłodniczego, aby zapobiec powstawaniu osadów. 

Po drugie, trzeba pamiętać o regularnej kontroli stanu płynu chłodniczego i jego wymianie. Jeżeli stwierdzimy znaczny ubytek chłodziwa musimy sprawdzić szczelność układu i zdiagnozować, a następnie usunąć miejsce wycieku. 


Specjaliści co do zasady, nie zalecają dolewania nowego płynu, do tego który już jest, w celu uzupełnienia ubytku. Taka mieszanina zmienia parametry cieczy, która ma wówczas nieokreślone właściwości. Zdecydowanie lepiej jest po prostu usunąć stary płyn i wlać nowy. W ofercie firmy Bizol znajdują się wysokiej jakości płyny chłodnicze, które według zapewnień producenta gwarantują sprawne działanie układu chłodzenia, a tym samym ochronę silnika przed przegrzaniem.


Bizol Coolant G11 to płyn chłodniczy typu long-life na bazie glikolu etylenowego wzbogacony pakietem dodatków chroniących przed korozją. Przeznaczony jest do samochodów z silnikiem benzynowym lub diesla, które wymagają płynów chłodniczych bez zawartości azotynu. Neutralny dla gumy i plastiku. 


Bizol Coolant G12 to wolny od silikatów, amin i siarczanów nowoczesny płyn chłodniczy typu long-life. Zawiera pakiet dodatków chroniących układ chłodzenia przed korozją i spienieniem. Nadaje się do stosowania w aluminiowych blokach silników. Nie oddziałuje na gumę, plastik i inne materiały uszczelniające. Może być mieszany z innymi płynami na bazie glikolu mono etylowego (np. G11). 


Bizol Coolant Asia jest produkowany na bazie glikolu etylenowego i zawiera składniki fosforanowe, które są charakterystyczne dla wymagań azjatyckich producentów samochodów. Nie zawiera azotynów, krzemianów, amin, boranów. Formuła ta charakteryzuje się wyjątkowo długimi interwałami wymiany (aż do 10 lat).


Płyny chłodnicze Bizol Coolant G11 , Coolant G12 oraz Coolant Asia mają postać koncentratu. Przed użyciem należy je rozcieńczyć z wodą demineralizowaną.

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Ochrona przed szkodliwymi zanieczyszczeniami

    Według nowych badań Emission Analytics, podczas krótkich podróży samochodem kierowcy i pasażerowie są narażeni na podwyższoną emisję szkodliwych związków, w tym tlenków azotu.
  • 30 lat na rynku! Co jest kluczem do wieloletniej działalności warsztatu?

    "Sednem sprawy jest kontakt z klientem. Jego satysfakcja jest dla nas istotna. Być może dlatego klienci pozwalają nam tak długo być na tym rynku" - mówi Janusz Zachorski, współwłaściciel serwisu Zachorscy w Kutnie. Znajduje się on w strefie ekonomicznej, tuż przy zjeździe z autostrady A1. To wszystko ma znaczenie, stąd też bowiem m.in. duża liczba klientów, ale najważniejsze zdaje się być co innego. Ustawiczny rozwój. "Nasi pracownicy są na szkoleniach co najmniej 10 razy w roku" - dodaje Jerzy Zachorski, drugi współwłaściciel.
  • Awaria 'dwumasy'

    Valeo ma na to kilka sposobów. Od zestawów konwertujących K4P poprzez oryginalne dwumasowe koła zamachowe (także w zestawach Valeo FullPACK DMF) aż po ostatnią innowację w tej dziedzinie - Valeo Vblade, stosowane tam, gdzie liczy się komfort i trwałość.
  • Układ chłodzenia a upały

    Jak przygotować układ chłodzenia na upały? Czy chłodnica może nie pracować prawidłowo, gdy temperatura otoczenia jest nieznośnie wysoka? Te i podobne pytania pojawiają się zawsze przed wakacjami, gdy mamy przed sobą długie podróże samochodem, a upał daje się we znaki nie tylko nam, ale wpływa też na nasze auto.
  • Przednie amortyzatory w Peugeot 207

    Peugeot 207 (02.06-) jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy i nie tylko. Okazuje się jednak, że wymiana amortyzatorów w tym pojeździe nie jest taka prosta jak mogłoby się wydawać - głównie ze względu na zastosowanie sprężyn typu "Side Load" o hiperbolicznym kształcie, oraz dodatkowe czynności montażowe, które należy wykonać. Przewidywany czas wymiany amortyzatora osi przedniej na jedną stronę w Peugeot 207 (02.06-) wynosi 1,5 h.
  • Profesjonalna wymiana paska rozrządu

    Układ sterowania rozrządem silnika to jeden z niewielu elementów konstrukcji, który wymaga prawidłowego utrzymania, by kierowca nigdy nie musiał szukać pomocy mechanika w razie awarii. Oto sześć zasad, których przestrzeganie gwarantuje brak przykrych niespodzianek ze strony rozrządu.
  • Wymiana sprzęgła LuK we Fiacie Grande Punto

    Artykuł dotyczy diagnozy usterek, powtarzających się w warsztacie. Montaż zespołu sprzęgła wymaga doświadczenia i cierpliwości, gdyż nawet najmniejszy błąd może spowodować usterkę. W obecnej sytuacji gospodarczej ostatnią rzeczą, której potrzebuje zarówno warsztat, jak i właściciel, jest powrót pojazdu do warsztatu w wyniku awarii po naprawie. 
  • Gaz w erze downsizingu

    O ile w poprzednich dekadach stawiano na bezawaryjne, wolnossące jednostki 6- oraz 8-cylindrowe, to obecnie prym wiedzie "downsizing". Konstruktorom silników przyświeca jeden cel - sprostać rygorystycznym wymogom norm emisji spalin. Choć silniki benzynowe nie ewoluowały tak bardzo, jak jednostki wysokoprężne, to wtrysk bezpośredni testowany dwie dekady temu, dziś jest standardem. Widok silnika o pojemności poniżej półtora litra, generującego ponad 200 KM nikogo nie dziwi, ale zasilenie go gazem wielu wprawia w osłupienie.
  • Wymiana sprzęgła LuK w Citroenie C5 2.0 HDi (RHZ)

    Ten konkretny model jest wyposażony w dwumasowe koło zamachowe i sprzęgło ciągnione, które podczas wymiany wymaga szczególnej uwagi. Artykuł odnosi się również do niektórych zastosowań w modelach FIAT i Peugeot. Należy pamiętać, że przy każdej wymianie sprzęgła konieczna jest również wymiana dźwigni wysprzęglającej wraz z trzpieniem.
  • Przednie amortyzatory w Mitsubishi ASX

    Mitsubishi ASX [02.10-] jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy i nie tylko. KYB jest dostawcą amortyzatorów osi przedniej i tylnej do tego modelu na oryginalne wyposażenie. Zalecany czas wymiany amortyzatora na jedną stronę w Mitsubishi ASX [02.10-] wynosi 1,2 godziny.
  • Wymiana sprzęgła LuK w Oplu Corsa Mk2 z silnikiem 1.2 16V

    Opel Corsa Mk2 dostępny od 2000 r, jest dość popularnym modelem samochodu na naszym rynku. LuK przygotował pakiet serwisowy, zawierający procedurę i elementy wymagane do wymiany sprzęgła w tym samochodzie.
  • Płyny hamulcowe DOT-4

    O tym, czym charakteryzują się płyny hamulcowe DOT-4 oraz czym się kierować przy ich doborze, aby układ hamulcowy pojazdu był sprawny jak najdłużej, mówią eksperci febi.
  • Jakie sprężarki do warsztatu samochodowego?

    Przemysł motoryzacyjny wymaga nie tylko precyzji, ale przede wszystkim technologii. Sprężone powietrze to jedno z możliwości, które warunkuje pracę na najwyższych obrotach. Wybierając sprzęt pneumatyczny, trzeba zwrócić uwagę na czynniki odpowiadające za jego wydajność.
  • Wtryskiwacze Magneti Marelli

    Mówiąc o nowoczesnych układach wtrysku paliwa, przychodzą nam na myśl takie pojęcia, jak "Common Rail" lub "wtrysk bezpośredni". Obecnie kojarzy się je głównie z układami paliwowymi silników Diesla i producentami tych układów na świecie. Rzeczywiście technologie listwy paliwowej i wtrysku bezpośredniego opracowano, aby rozwiązać problemy spotykane w silniku Diesla. Jednak wtrysk bezpośredni jest stosowany obecnie również w silnikach benzynowych, warto więc przybliżyć, jak ta technologia rzeczywiście powstała i co może obecnie zaoferować. 
  • Przeguby półosi

    O ile o oponach mówi się, że są jedynym punktem styku pojazdu z nawierzchnią i muszą przenieść całą moc silnika, o tyle zapomina się o schowanych za kołami półosiach z przegubami napędowymi - których zadaniem jest przeniesienie całej mocy silnika pomiędzy skrzynią biegów, a kołami.
  • 10 faktów o hybrydach

    Samochody z napędem hybrydowym przestały już budzić sensację i są dziś na polskich drogach codziennością. Ich zalety, takie jak oszczędność i niezawodność powodują, że liczba aut hybrydowych szybko rośnie. Dla większości potencjalnych nabywców, a nawet wielu użytkowników wciąż jednak pozostają w pewnym stopniu zagadką. Poznajmy więc kilka ciekawostek technologii hybrydowej.
  • Świece zapłonowe

    Aby działać tak skutecznie, jak to tylko możliwe, oraz aby uniknąć jakiegokolwiek negatywnego wpływu na zapłon i proces spalania w komorze silnika, świece zapłonowe muszą być zaprojektowane tak, aby wytrzymywały szeroki zakres ekstremalnych warunków pracy. Na czym one polegają?
  • Problem piszczących hamulców

    Znacie ten denerwujący dźwięk, który słychać, gdy zatrzymujecie się na światłach? Pisk, zgrzyt, skrzypienie lub stukanie? Cóż, jest to dźwięk emitowany przez hamulce i może stanowić on jeden z pierwszych objawów zwiastujących problemy z układem hamulcowym waszego pojazdu. Jest to też jedna z najczęstszych przyczyn, z powodu której klienci ponownie odwiedzają warsztat. Poniżej przyjrzymy się problemowi hałasu emitowanego przez hamulce, przyczynom jego powstawania oraz sposobom na zlikwidowanie tego zjawiska.
  • Półoś i przegub napędowy

    Przegub wewnętrzny, wał stalowy, przegub zewnętrzny i osłona gumowa to połączone ze sobą elementy tworzące powszechnie znaną półoś napędową. Wspomniane podzespoły są odpowiedzialne za połączenie skrzyni biegów lub mostu napędowego z piastą koła, tym samym przekazanie momentu obrotowego z silnika do koła pojazdu.
  • Naprawa układu wtryskowego silników Diesla

    Wokół kosztów napraw układu wtryskowego silników Diesla narosło wiele mitów i jest wiele dyskusji. Niektórym spędzają one sen z powiek w obawie przed konsekwencjami finansowymi ewentualnej usterki. Okazuje się jednak, że nie taki diabeł straszny, jak go malują! Wymiana wtryskiwaczy lub świec żarowych, naprawa i czyszczenie ich gniazd wcale nie musi być trudna i kosztowna.



KOMENTARZE: