E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Przednie amortyzatory w Peugeot 207

2018-06-13 10:16:12   Autor: Redakcja


Przednie amortyzatory w Peugeot 207 Peugeot 207 (02.06-) jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy i nie tylko. Okazuje się jednak, że wymiana amortyzatorów w tym pojeździe nie jest taka prosta jak mogłoby się wydawać - głównie ze względu na zastosowanie sprężyn typu "Side Load" o hiperbolicznym kształcie, oraz dodatkowe czynności montażowe, które należy wykonać. Przewidywany czas wymiany amortyzatora osi przedniej na jedną stronę w Peugeot 207 (02.06-) wynosi 1,5 h.

Poniżej szczegółowa instrukcja dla demontażu i montażu kolumny amortyzatora w samochodzie Peugeot 207:



1. Zdejmij koło.


2. Wyjmij zawleczkę zabezpieczającą osłonę nakrętki półosi napędowej.


3. Załóż ponownie koło i opuść pojazd na podłoże.


4. Poluzuj nakrętkę mocującą półoś napędową.





5. Ponownie zdejmij koło. 


6. Odkręć śrubę mocującą przewód hamulcowy.


7. Z gniazda mocowania wyjmij przewód czujnika ABS.


8. Odkręć nakrętkę mocującą łącznik stabilizatora.





9. Odkręć i wyjmij śrubę zabezpieczającą sworzeń wahacza.


10. W celu wyjęcia sworznia wahacza ze zwrotnicy użyj specjalistycznego narzędzia.



11. Odkręć nakrętkę i za pomocą ściągacza zdemontuj końcówkę drążka kierowniczego.



12. Odkręć nakrętkę mocującą półoś napędową i za pomocą specjalistycznego ściągacza wyjmij ją z otworu piasty przedniej.



13. Odkręć i wyjmij dolną śrubę mocującą amortyzator.


14. Za pomocą specjalistycznego narzędzia rozszerz otwór mocowania amortyzatora w zwrotnicy.


15. Teraz możesz wymontować amortyzator ze zwrotnicy.





16. Zdejmij zabezpieczenia oraz zdemontuj wycieraczki.


17. Zdejmij gumową uszczelkę maski przy podszybiu.


18. Wymontuj kratkę pasa podszybia.


19. Teraz możesz odkręcić górną nakrętkę mocującą kolumnę amortyzatora (przytrzymaj amortyzator jedną ręką aby nie upadł).







20. Wyjmij kolumnę amortyzatora od dołu i umieść właściwie w odpowiednim ściągaczu do sprężyn (najlepiej w kolumnowym ściągaczu pneumatycznym z bramką zabezpieczającą). Zdemontuj wszystkie elementy i sprawdź dokładnie ich stan techniczny. Wraz z nowym amortyzatorem zaleca się wymianę elementów współpracujących: górnego zestawu montażowego, zestawu osłonowo-ochronnego oraz sprężyny zawieszenia. 




21. Na dolny zwój sprężyny załóż osłonę transparętną.



22. Pamiętaj o odpowiedniej pozycji sprężyny zawieszenia w dolnym tależu oporowym. Zakończenie dolnego zwoju należy dosunąć do ogranicznika pionowego. 




23. Pamiętaj o odpowiednim umieszczeniu sprężyny typu side load w ściągaczu. 


24. Po sciśnięciu sprężyny umieść nowy amortyzator, zestaw montażowy górnego mocowania oraz zestaw osłonowo-ochronny w kolumnowym ściągaczu pneumatycznym z bramką zabezpieczającą i zmontuj całą kolumnę. Podczas dokręcania nakrętki trzpienia tłoczyska używaj klucza dynamometrycznego i stosuj właściwy moment dokręcania.



UWAGA: Pamiętaj o odpowiedniej kolejności i pozycji montażowej wszystkich elementów. Nie używaj narzędzi typu żaba do przytrzymania tłoczyska podczas dokręcania, gdyż może ona uszkodzić powierzchnię chromową i doprowadzić do wycieku oleju a w rezultacie do uszkodzenia amortyzatora. Używaj tylko odpowiednich narzędzi przeznaczonych do tego celu.


25. Zwróć uwagę na odpowiednią pozycję górnego zestawu montażowego - opcja z kołkiem ustalającym. 


UWAGA: Jeśli górny zestaw montażowy występuje bez elementu ustalającego w miejsce kołka należy wsunąć trzpień (typu wbijak) aby unieruchomić górny zestaw montażowy podczas dokręcania nakrętki mocującej kolumnę amortyzatora. 




26. Zmontowaną kolumnę należy włożyć od dołu.



27. Wszystkie pozostałe czynności montażowe wykonuj w odwrotnej kolejnosci jak przy demontażu, pamiętając o stosowaniu odpowiedniej procedury montażu z zastosowaniem właściwych momentów dokręcania.


28. Po opuszczeniu pojazdu na koła dokręć górną nakrętkę mocującą amortyzator właściwym momentem.



 


KYB zaleca wykonanie geometrii układu zawieszenia po każdej wymianie amortyzatorów w samochodzie.


KYB zaleca aby zawsze wymieniać amortyzatory i sprężyny zawieszenia parami w obrębie jednej osi.


Poniżej cały proces w formie wideo:


 

Więcej na ten temat:

AKTUALNOŚCI

  Auto Partner SA: produkty KYB w ofercie dystrybutora
  KYB: współpraca z zespołem EKS przedłużona
  KYB: Europejskie Centrum Techniczne
  KYB: innowacyjne zawieszenie do Citroena C5 Aircross
  Konkurs KYB dla Czytelników Motofaktor.pl!

WARSZTAT 24/7

  Przednie amortyzatory w Mitsubishi ASX
  Układ zawieszenia
  Wiosenne porządki
  Wsparcie produktowo - techniczne KYB
  Przednie amortyzatory Fiata 500

PRODUKTY

  KYB: biuletyn produktowy 2018/01
  KYB: biuletyn produktowy 2016/01
  KYB: biuletyn produktowy 2015/05
  KYB: biuletyn produktowy 2015/01
  KYB: biuletyn produktowy 2015/02


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Ochrona przed szkodliwymi zanieczyszczeniami

    Według nowych badań Emission Analytics, podczas krótkich podróży samochodem kierowcy i pasażerowie są narażeni na podwyższoną emisję szkodliwych związków, w tym tlenków azotu.
  • 30 lat na rynku! Co jest kluczem do wieloletniej działalności warsztatu?

    "Sednem sprawy jest kontakt z klientem. Jego satysfakcja jest dla nas istotna. Być może dlatego klienci pozwalają nam tak długo być na tym rynku" - mówi Janusz Zachorski, współwłaściciel serwisu Zachorscy w Kutnie. Znajduje się on w strefie ekonomicznej, tuż przy zjeździe z autostrady A1. To wszystko ma znaczenie, stąd też bowiem m.in. duża liczba klientów, ale najważniejsze zdaje się być co innego. Ustawiczny rozwój. "Nasi pracownicy są na szkoleniach co najmniej 10 razy w roku" - dodaje Jerzy Zachorski, drugi współwłaściciel.
  • Awaria 'dwumasy'

    Valeo ma na to kilka sposobów. Od zestawów konwertujących K4P poprzez oryginalne dwumasowe koła zamachowe (także w zestawach Valeo FullPACK DMF) aż po ostatnią innowację w tej dziedzinie - Valeo Vblade, stosowane tam, gdzie liczy się komfort i trwałość.
  • Układ chłodzenia a upały

    Jak przygotować układ chłodzenia na upały? Czy chłodnica może nie pracować prawidłowo, gdy temperatura otoczenia jest nieznośnie wysoka? Te i podobne pytania pojawiają się zawsze przed wakacjami, gdy mamy przed sobą długie podróże samochodem, a upał daje się we znaki nie tylko nam, ale wpływa też na nasze auto.
  • Przednie amortyzatory w Peugeot 207

    Peugeot 207 (02.06-) jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy i nie tylko. Okazuje się jednak, że wymiana amortyzatorów w tym pojeździe nie jest taka prosta jak mogłoby się wydawać - głównie ze względu na zastosowanie sprężyn typu "Side Load" o hiperbolicznym kształcie, oraz dodatkowe czynności montażowe, które należy wykonać. Przewidywany czas wymiany amortyzatora osi przedniej na jedną stronę w Peugeot 207 (02.06-) wynosi 1,5 h.
  • Profesjonalna wymiana paska rozrządu

    Układ sterowania rozrządem silnika to jeden z niewielu elementów konstrukcji, który wymaga prawidłowego utrzymania, by kierowca nigdy nie musiał szukać pomocy mechanika w razie awarii. Oto sześć zasad, których przestrzeganie gwarantuje brak przykrych niespodzianek ze strony rozrządu.
  • Wymiana sprzęgła LuK we Fiacie Grande Punto

    Artykuł dotyczy diagnozy usterek, powtarzających się w warsztacie. Montaż zespołu sprzęgła wymaga doświadczenia i cierpliwości, gdyż nawet najmniejszy błąd może spowodować usterkę. W obecnej sytuacji gospodarczej ostatnią rzeczą, której potrzebuje zarówno warsztat, jak i właściciel, jest powrót pojazdu do warsztatu w wyniku awarii po naprawie. 
  • Gaz w erze downsizingu

    O ile w poprzednich dekadach stawiano na bezawaryjne, wolnossące jednostki 6- oraz 8-cylindrowe, to obecnie prym wiedzie "downsizing". Konstruktorom silników przyświeca jeden cel - sprostać rygorystycznym wymogom norm emisji spalin. Choć silniki benzynowe nie ewoluowały tak bardzo, jak jednostki wysokoprężne, to wtrysk bezpośredni testowany dwie dekady temu, dziś jest standardem. Widok silnika o pojemności poniżej półtora litra, generującego ponad 200 KM nikogo nie dziwi, ale zasilenie go gazem wielu wprawia w osłupienie.
  • Wymiana sprzęgła LuK w Citroenie C5 2.0 HDi (RHZ)

    Ten konkretny model jest wyposażony w dwumasowe koło zamachowe i sprzęgło ciągnione, które podczas wymiany wymaga szczególnej uwagi. Artykuł odnosi się również do niektórych zastosowań w modelach FIAT i Peugeot. Należy pamiętać, że przy każdej wymianie sprzęgła konieczna jest również wymiana dźwigni wysprzęglającej wraz z trzpieniem.
  • Przednie amortyzatory w Mitsubishi ASX

    Mitsubishi ASX [02.10-] jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy i nie tylko. KYB jest dostawcą amortyzatorów osi przedniej i tylnej do tego modelu na oryginalne wyposażenie. Zalecany czas wymiany amortyzatora na jedną stronę w Mitsubishi ASX [02.10-] wynosi 1,2 godziny.
  • Wymiana sprzęgła LuK w Oplu Corsa Mk2 z silnikiem 1.2 16V

    Opel Corsa Mk2 dostępny od 2000 r, jest dość popularnym modelem samochodu na naszym rynku. LuK przygotował pakiet serwisowy, zawierający procedurę i elementy wymagane do wymiany sprzęgła w tym samochodzie.
  • Płyny hamulcowe DOT-4

    O tym, czym charakteryzują się płyny hamulcowe DOT-4 oraz czym się kierować przy ich doborze, aby układ hamulcowy pojazdu był sprawny jak najdłużej, mówią eksperci febi.
  • Jakie sprężarki do warsztatu samochodowego?

    Przemysł motoryzacyjny wymaga nie tylko precyzji, ale przede wszystkim technologii. Sprężone powietrze to jedno z możliwości, które warunkuje pracę na najwyższych obrotach. Wybierając sprzęt pneumatyczny, trzeba zwrócić uwagę na czynniki odpowiadające za jego wydajność.
  • Wtryskiwacze Magneti Marelli

    Mówiąc o nowoczesnych układach wtrysku paliwa, przychodzą nam na myśl takie pojęcia, jak "Common Rail" lub "wtrysk bezpośredni". Obecnie kojarzy się je głównie z układami paliwowymi silników Diesla i producentami tych układów na świecie. Rzeczywiście technologie listwy paliwowej i wtrysku bezpośredniego opracowano, aby rozwiązać problemy spotykane w silniku Diesla. Jednak wtrysk bezpośredni jest stosowany obecnie również w silnikach benzynowych, warto więc przybliżyć, jak ta technologia rzeczywiście powstała i co może obecnie zaoferować. 
  • Przeguby półosi

    O ile o oponach mówi się, że są jedynym punktem styku pojazdu z nawierzchnią i muszą przenieść całą moc silnika, o tyle zapomina się o schowanych za kołami półosiach z przegubami napędowymi - których zadaniem jest przeniesienie całej mocy silnika pomiędzy skrzynią biegów, a kołami.
  • 10 faktów o hybrydach

    Samochody z napędem hybrydowym przestały już budzić sensację i są dziś na polskich drogach codziennością. Ich zalety, takie jak oszczędność i niezawodność powodują, że liczba aut hybrydowych szybko rośnie. Dla większości potencjalnych nabywców, a nawet wielu użytkowników wciąż jednak pozostają w pewnym stopniu zagadką. Poznajmy więc kilka ciekawostek technologii hybrydowej.
  • Świece zapłonowe

    Aby działać tak skutecznie, jak to tylko możliwe, oraz aby uniknąć jakiegokolwiek negatywnego wpływu na zapłon i proces spalania w komorze silnika, świece zapłonowe muszą być zaprojektowane tak, aby wytrzymywały szeroki zakres ekstremalnych warunków pracy. Na czym one polegają?
  • Problem piszczących hamulców

    Znacie ten denerwujący dźwięk, który słychać, gdy zatrzymujecie się na światłach? Pisk, zgrzyt, skrzypienie lub stukanie? Cóż, jest to dźwięk emitowany przez hamulce i może stanowić on jeden z pierwszych objawów zwiastujących problemy z układem hamulcowym waszego pojazdu. Jest to też jedna z najczęstszych przyczyn, z powodu której klienci ponownie odwiedzają warsztat. Poniżej przyjrzymy się problemowi hałasu emitowanego przez hamulce, przyczynom jego powstawania oraz sposobom na zlikwidowanie tego zjawiska.
  • Półoś i przegub napędowy

    Przegub wewnętrzny, wał stalowy, przegub zewnętrzny i osłona gumowa to połączone ze sobą elementy tworzące powszechnie znaną półoś napędową. Wspomniane podzespoły są odpowiedzialne za połączenie skrzyni biegów lub mostu napędowego z piastą koła, tym samym przekazanie momentu obrotowego z silnika do koła pojazdu.
  • Naprawa układu wtryskowego silników Diesla

    Wokół kosztów napraw układu wtryskowego silników Diesla narosło wiele mitów i jest wiele dyskusji. Niektórym spędzają one sen z powiek w obawie przed konsekwencjami finansowymi ewentualnej usterki. Okazuje się jednak, że nie taki diabeł straszny, jak go malują! Wymiana wtryskiwaczy lub świec żarowych, naprawa i czyszczenie ich gniazd wcale nie musi być trudna i kosztowna.



KOMENTARZE: