E-katalogi

WARSZTAT 24/7


Filtry oleju febi do pojazdów ciężarowych

2018-04-12 11:49:45   Autor: Redakcja


Filtry oleju febi do pojazdów ciężarowych Prawidłowo dobrany olej silnikowy i jego filtr to gwarancja dobrej pracy silnika, ale również niższej emisji spalin.

Do poprawnej pracy silnika niezbędny jest krążący pod ciśnieniem smarujący olej, który zapobiega tarciu panewek w układzie korbowym i innych elementów.


Dostępnych jest wiele rodzajów oleju - od standardowych olejów uniwersalnych po specjalne syntetyczne kompozycje, które zawierają wiele dodatków (zobojętniające kwasy, dodatki czyszczące, antypienne itd.). Podawane przez producentów pojazdów interwały wymiany, oparte są na "normalnych" warunkach eksploatacji. Jednakże ze względu na uruchamianie zimnego silnika oraz częstą jazdę na krótkich odcinkach olej nie osiąga odpowiedniej temperatury pozwalającej na wypłukiwanie pozostałości spalania.


Skutkiem jest pogarszająca się jakość oleju oraz konieczność jego częstszej wymiany. Ze względu na coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin i związane z tym zastosowanie układów recyrkulacji spalin, filtrów cząstek stałych i innych elementów obróbki spalin, bardzo ważny jest dobór właściwego oleju silnikowego, który zapewni dobre smarowanie silnika. Niemniej jednak również odpowiedni filtr oleju ma bardzo duże znaczenie.


Większość filtrów oleju określana jest mianem filtrów pełnego przepływu. Oznacza to, że cały olej musi przejść przez filtr zanim dotrze do obszarów, z których kierowany jest do ruchomych części silnika. Jednocześnie filtr musi wyłapać i zatrzymać znajdujące się w oleju mikroskopijnej wielkości zanieczyszczenia i ciała obce – zanim jeszcze trafią na powierzchnie łożysk.


Materiał filtracyjny/papier


Materiał lub papier filtracyjny pełni najważniejszą rolę. Musi posiadać odpowiednią wydajność i trwałość, dzięki czemu będzie w stanie wychwytywać i zatrzymywać zanieczyszczenia pomiędzy interwałami wymiany filtra. A te w przypadku nowoczesnych pojazdów mogą być bardzo długie.


Zawór przeciwzwrotny


We wkładzie filtracyjnym znajduje się silikonowa membrana, która pozwala olejowi przepływać w filtrze tylko w jednym kierunku. W ten sposób, po unieruchomieniu silnika olej nie spłynie z powrotem do miski olejowej, a układ smarowania nie zostanie opróżniony. Dzięki temu po uruchomieniu silnika szybko wytwarzane jest ciśnienie oleju i zużycie elementów silnika utrzymywane jest na minimalnym poziomie.


Zawór obejściowy


Zawór obejściowy pełni 2 istotne zadania. Chroni materiał filtracyjny podczas uruchamiania silnika, a w przypadku zatkania materiału filtracyjnego umożliwia nieprzefiltrowanemu olejowi ominięcie filtra, dzięki czemu silnik jest stale smarowany. Bardzo ważne znaczenie ma ciśnienie, przy którym otwiera się zawór obejściowy. Zbyt wysokie ciśnienie może prowadzić do tego, że pod obciążeniem materiał filtracyjny zostanie ściśnięty i podczas rozruchu silnik nie będzie smarowany. Za niskie ciśnienie powoduje, że zawór obejściowy otworzy się zanim filtr się zapcha i utraci swoją zdolność filtrowania. W tym przypadku olej nie jest filtrowany i dochodzi do znacząco szybszego zużywania się silnika.



Co na to febi?


Filtry oleju febi bilstein produkowane są przy użyciu najwyższej jakości materiałów filtracyjnych. Zapewniają maksymalną ochronę silnika również w przypadku wydłużonych interwałów wymiany.

  • Zawsze należy wymieniać olej i filtr oleju w interwałach zalecanych przez producenta samochodu. Stosowany olej powinien posiadać odpowiednią klasę i specyfikację.
  • Również podczas uruchamiania zimnego silnika filtry febi zapewniają idealną wydajność i maksymalny poziom smarowania chroniąc panewki i układ tłokowo-korbowy.
  • Wysokiej jakości zawory przeciwzwrotne zapewniają podczas uruchamiania silnika szybkie uzyskanie wymaganego ciśnienia oleju, ograniczając w ten sposób do minimum zużycie elementów silnika.
  • Zawory obejściowe chronią filtr oleju przed uszkodzeniem, a także pozwalają dostarczyć silnikowi potrzebną ilość oleju również w przypadku całkowitego zatkania filtra oleju.
  • Filtry oleju febi idealnie chronią elementy silnika przed przyspieszającymi zużycie cząsteczkami pyłu i sadzy, które są jednym z produktów spalania benzyny.


Cała oferta filtrów oleju dostępna jest na stronie producenta.

Więcej na ten temat:

AFTERMARKET

  Lojalność i nadzieja na lepsze - finał Mechanika Roku 2015

AKTUALNOŚCI

  febi bilstein: nowa szata graficzna
  Konkurs febi bilstein dla czytelników Motofaktor.pl!
  febi bilstein: kalendarz warsztatowy 2018
  bilstein group: produkty febi i Swag na Targach Inter Cars 2017
  Fota: cenowy hit tygodnia

WARSZTAT 24/7

  Filtry paliwa febi do pojazdów ciężarowych
  Filtry kabinowe febi do pojazdów ciężarowych
  Filtry powietrza febi do pojazdów ciężarowych
  Filtry oleju Blue Print

PRODUKTY

  Moto-Profil: nowości od Febi i Bcc Moto
  febi bilstein: pierwszy na aftermarkecie olej do nowej skrzyni biegów Audi
  KM Autotechnik: zestawy sprzęgieł ze sztywnym kołem zamachowym (Heavy Duty)


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Uszczelki motocyklowe

    Niezwykle ważną, choć mocno niedocenianą, a czasami nawet zapominaną częścią eksploatacyjną we wszystkich pojazdach są uszczelki. Większość użytkowników kojarzy uszczelki z tym, co znajduje się na nadwoziu pojazdu, czyli w przypadku samochodów są to uszczelki drzwi, klapy silnika i bagażnika. W przypadku motocykli m.in. uszczelniacze przedniego zawieszenia lub przednich amortyzatorów/teleskopów. Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, albo po prostu nie wie, że temat uszczelek jest nieco bardziej złożony i skomplikowany.
  • Bez alternatora nie ma jazdy

    Gdy energia w akumulatorze nie jest uzupełniania przez alternator, dalsza jazda szybko stanie się niemożliwa. Tymczasem sprawność alternatora zależy od niewielkiego elementu - koła pasowego, które go napędza. Sprawdź, czy wiesz kiedy należy je wymienić.
  • Filtry mocznika febi do pojazdów ciężarowych

    Zaostrzające się w ciągu ostatnich lat normy emisji spalin wymogły na producentach stosowanie układów SCR, w których filtr mocznika pełni bardzo istotną rolę.
  • Zestawy rozrządu Bosch z pompą cieczy chłodzącej

    Wybór zestawów rozrządu Bosch z pompą cieczy chłodzącej pozwala oszczędzić koszty właścicielowi samochodu, skraca czas naprawy w warsztacie oraz zapewnia długi i bezawaryjny przebieg samochodu. Zestawy rozrządu Bosch zawierają wszystkie niezbędne części potrzebne do fachowej wymiany całego układu rozrządu.
  • Układ zawieszenia

    Eksperci KYB doradzają kiedy najlepiej dokonywać kontroli układu zawieszenia i jak prawidłowo go serwisować.
  • Czym jest zjawisko LSPI?

    Na skutek trendu downsizingu silników spalinowych w samochodach powróciło zjawisko stuków podczas pracy jednostek napędowch, zwane LSPI, różniące się od typowych stuków, które dawniej się zdarzały w starszych silnikach. Czy opracowano już sposób na przeciwdziałanie temu zjawisku?
  • Filtry oleju febi do pojazdów ciężarowych

    Prawidłowo dobrany olej silnikowy i jego filtr to gwarancja dobrej pracy silnika, ale również niższej emisji spalin.
  • Nawiercane czy nacinane?

    Nawiercane czy nacinane - oto jest pytanie. Brembo pomoże rozwiązać ten dylemat. Każda z nich oferuje coś więcej niż standardowe tarcze, lecz pod pewnymi względami różnią się także między sobą.
  • Jak zmniejszyć hałas dzięki oponom?

    Hałas w przypadku ogumienia spowodowany jest przez tarcie oraz częstotliwość drgania opony i powietrza w niej. Zewnętrzny hałas toczenia jest parametrem szczególnym, ponieważ decybel (dB) jest jednostką logarytmiczną - co w praktyce oznacza, że hałas nie rośnie liniowo wraz ze wzrostem natężenia podawanego w decybelach. Zmiana wartości hałasu na etykiecie tylko o 1 decybel oznacza tak naprawdę wzrost hałasu o 26 proc. w stosunku do niższej wartości. Kierowcy powinni pamiętać, że hałas rośnie dwukrotnie średnio co 3 dB.
  • Lepkość ma znaczenie

    O tym od kiedy zaczęto ją określać i jak ważna jest lepkość oleju, zwłaszcza w odniesieniu do współczesnych silników samochodowych, opowiada prof. dr Boris Zhmud, szef działu R&D Bizol.
  • Mechanik - zawodowiec

    Amortyzatory to jedne z najważniejszych elementów samochodu, które na co dzień pozostają ukryte pod karoserią. Każdy mechanik powinien umieć ocenić ich stan techniczny, a dobrą do tego okazją jest nadchodzący okres wymiany opon.
  • Filtry paliwa febi do pojazdów ciężarowych

    Zanieczyszczenia, wilgoć i grzyby - temu m.in. zapobiega stosowanie filtrów paliwa również w pojazdach ciężarowych.
  • Jak długo przydatna jest opona?

    Opony nie starzeją się w ten sam sposób jak artykuły spożywcze - w odpowiednich warunkach magazynowania nie tracą swoich właściwości. Kilkuletnia nieużywana opona jest tak samo dobra, jak ogumienie wyprodukowane wczoraj czy kilka miesięcy temu. Eksploatacja jest głównym czynnikiem wpływającym na żywotność opon, tym bardziej jeśli jest nieprawidłowa - co ma istotny wpływ na parametry, osiągi oraz poziom bezpieczeństwa podróżujących pojazdem.
  • Budowanie lojalności klientów

    Części związane z bezpieczeństwem jazdy, jak np. amortyzatory, hamulce i inne podzespoły podwozia, w okresie jesienno-zimowym wystawiane są na ciężką próbę i w przypadku zaniedbań serwisowych mogą stać się źródłem zagrożenia. Podczas wiosennych przeglądów warsztaty pomagają przygotować auta do sezonu letniego. Drobiazgowy przegląd samochodu jest jednym z narzędzi pozwalających warsztatom utrzymać zaufanie stałych klientów.
  • Zamiana oleju mineralnego na syntetyk

    Bizol wyjaśnia, jak w prosty sposób można przejść ze stosowania oleju mineralnego do silnika na olej syntetyczny, dzięki zastosowaniu płukanki.
  • Zadbaj o czystość powietrza w kabinie pojazdu

    Wszyscy mówią o jakości powietrza na ulicach miast, a co z powietrzem, którym oddychamy w samochodzie?
  • Zmiany w zestawach naprawczych SKF

    SKF nieustannie wprowadza nowe rozwiązania, nawet do produktów obecnych już na rynku. Najnowszym przykładem jest zmiana sposobu smarowania przegubów napędowych oraz zawartość zestawu napinacza paska rozrządu.
  • Filtry kabinowe febi do pojazdów ciężarowych

    Po raz pierwszy filtr kabinowy został zamontowany w samochodzie w latach 40-tych ubiegłego wieku, ale dopiero w latach 80-tych trafił do wyposażenia seryjnego.
  • Cyfrowe zarządzanie kolorami

    Cyfrowe narzędzia kolorystyczne Spies Hecker, np. ColorDialog Phoenix mają uprościć i przyspieszyć pracę warsztatów lakierniczych. Co więcej, jak zapewniają eksperci, są intuicyjne i łatwe w obsłudze, a uzyskiwanie rezultaty można w kilku prostych krokach dodatkowo zoptymalizować. 
  • Regenerowane zaciski hamulcowe

    Niektóre rozwiązania wykorzystywane we współczesnych pojazdach można uznać za perfekcyjne, bowiem od lat nikt nie jest w stanie zaprojektować skuteczniejszego rozwiązania. Przykładem są zaciski hamulcowe - stosowane w konwencjonalnych pojazdach i bez wahania zaadaptowane przez producentów także do hybryd i aut elektrycznych.



KOMENTARZE: