120 lat Mercedesa | MOTOFAKTOR

120 lat temu imię 11-letniej dziewczynki stało się inspiracją dla nazwy pierwszej marki pojazdów luksusowych na świecie.

2 kwietnia 1900 roku firma Daimler-Motoren-Gesellschaft postanowiła nazywać swoje samochody “Mercédès”, po córce Emila Jellinka. Ten austriacki biznesmen, mieszkaniec Nicei, handlował automobilami Daimlera i zapisywał je do udziału w wyścigach.

 

Pierwszy pojazd o melodyjnym hiszpańskim imieniu – Mercedes 35 PS – wywołał sensację podczas wyścigu w Nicei już w marcu 1901 r. – nie tylko z powodu bardzo zaawansowanej techniki, która pozwoliła wygrać mu kilka wyścigów, ale także z uwagi na bardzo elegancki wygląd.

 

Mercedes 35 PS uchodzi za prototyp nowoczesnego samochodu, a dzięki swojej postępowej konstrukcji stał się wzorcem dla całej branży motoryzacyjnej. Paul Meyan, ówczesny sekretarz generalny francuskiego automobilklubu (Automobile Club of France), po wyścigowym tygodniu powiedział: Weszliśmy w erę Mercedesa.

 

Od tamtej pory chłodnice osobowych samochodów Daimlera zdobił zakrzywiony napis “Mercédès”. Nazwa została zarejestrowana jako znak towarowy 23 czerwca 1902 r., a od 26 września 1902 r. była chroniona prawem.

 

Niebawem nazwa marki – zmieniona na “Mercedes-Benz” po połączeniu spółek Daimler i Benz w czerwcu 1926 r. – stała się zarówno wyrazem, jak i symbolem przywiązania do luksusu oraz innowacji.

Nasza pogoń za perfekcyjnym urzeczywistnieniem luksusu i siły napędowej w postaci innowacji to część DNA naszej marki. Stanowi podstawę jej trwałego sukcesu. Nasz design potrafi zmienić atrakcyjnie »opakowaną« technologię i emocjonującą inscenizację w godne pożądania doświadczenie, jak obecnie ma to miejsce na przykład w przypadku nowego kompaktowego GLA lub progresywnego EQC. Gorden Wagener szef designu w Grupie Daimler

Jedyna marka samochodów z żeńskim imieniem

Do dziś Mercedes-Benz jest jedyną marką motoryzacyjną, która nosi imię kobiety.

Kobiety takie jak Mercédès Jellinek czy Bertha Benz od samego początku kształtowały historię sukcesu Mercedes-Benz. Dzięki naszej inicjatywie She's Mercedes, zapoczątkowanej w 2015 r., kontynuujemy tę tradycję wśród naszych licznych klientek na całym świecie. Przyszłość Mercedes-Benz w fascynujący sposób połączy zrównoważony rozwój z luksusem. Bettina Fetzer szefowa marketingu Mercedes-Benz AG

 

Od 2016 r. Mercedes-Benz niezmiennie jest najcenniejszą marką samochodów luksusowych na świecie; jest też jedyną europejską marką w pierwszej dziesiątce rankingu “Best Global Brands 2019” autorstwa Interbrand, znanej amerykańskiej firmy konsultingowej wyspecjalizowanej w wycenie marek.

 

Źródło: Daimler

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).