10 pytań po 20 latach obecności na rynku Starline – pora na Q&A! | MOTOFAKTOR

10 pytań po 20 latach obecności na rynku Starline – pora na Q&A!

person Redakcja 22/11/2021

Starline to w pewnym sensie gwiazda na rynku części samochodowych.

Za takim stwierdzeniem przemawia zarówno jej rynkowa historia, trzyletnia gwarancja, jak również skala rocznych obrotów. A skoro tak, to warto poznać ją bliżej, najlepiej za pomocą pytań i odpowiedzi.

1. Co to jest Starline i jak długo istnieje na rynku?

Starline to marka własna części motoryzacyjnych. Na rynku polskim jej wyłącznym dystrybutorem jest firma ELIT Polska, będąca częścią międzynarodowej grupy LKQ Europe. Starline jako marka ma już ponad 20 lat. Na rynku europejskim istnieje od 1999 roku. Obecnie posiada ona przedstawicielstwa handlowe w 19 krajach Starego Kontynentu.

2. Jakie części są dostępne pod marką Starline?

Starline to oczywiście części zamienne do samochodów osobowych, ale nie tylko. Warto wiedzieć, że marka Starline to także części zamienne do pojazdów ciężarowych i wyposażenie warsztatowe.

3. Jaka jest wielkość magazynu centralnego Starline?

Centralny magazyn Starline mieści ponad 55 tys. indeksów, części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatowego, które są dostarczane do mniejszych magazynów w poszczególnych oddziałach kilka razy dziennie, przy zastosowaniu zaawansowanej logistyki w ramach projektu LKQ – logistyka bez granic (Logistics without borders).

4. Jaka jest skala rocznej sprzedaży Starline?

Rocznie Starline sprzedaje ok. 10 milionów referencji. Liczba ta ciągle rośnie.

5. Jacy dostawcy zaopatrują markę Starline?

Starline bazuje głównie na dostawcach europejskich. Produkcja z innych kontynentów stanowi cenne uzupełnienie. Niezależnie od kraju pochodzenia, poddostawcy spełniają rygorystyczne normy jakościowe i gwarancyjne.

6. Co oznacza hasło marki "Starline: Automotive Solution"?

Dosłownie oznacza to „Starline: rozwiązanie dla branży motoryzacyjnej”. W wolnym tłumaczeniu chodzi o to, że Starline jest odpowiedzią na faktyczne zapotrzebowanie rynku i oferuje wysoką jakość produktu w przystępnej cenie. Jest ona wypracowana dzięki skali zamówień i obrotów, a nie przez poszukiwanie najtańszych komponentów.

7. Czy Starline to tylko części?

Oferta obejmuje w zasadzie wszystko, co jest potrzebne do naprawy samochodów, a także wyposażenie warsztatowe. Starline to części mechaniczne i elektryczne, oleje, chemia warsztatowa, smary, narzędzia itp.

8. Jak Starline weryfikuje i pozyskuje swoich poddostawców?

Olbrzymia skala sprzedaży części w sieci ELIT należącej do LKQ Europe pozwala na bieżąco weryfikować jakość oferty poszczególnych dostawców, a także monitorować procentowy udział reklamacji oraz formę ich rozpatrywania. Starline wybiera najlepszych i jeśli obie strony dogadują się biznesowo, portfolio Starline zostaje rozszerzone o kolejny produkt lub linię produktów.

9. Jak wygląda dostępność części Starline?

Bez wątpienia można ją ocenić jako wzorową. Większość części szybko rotujących znajduje się w magazynach dystrybutorów, pozostałe dostarczane są w ramach transportów, które realizowane są nawet kilka razy dziennie, przy zastosowaniu zaawansowanej logistyki.

10. Jakie jest pokrycie rynku?

Gama Starline obejmuje obecnie 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% rynkowego zapotrzebowania.

 

Artykuł sponsorowany przez ELIT Polska

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).