Denso od dawna koncentruje się na dostarczaniu świec zapłonowych jakości OE na rynek wtórny, a wszystkie typoszeregi świec zapłonowych są opracowywane i produkowane we własnych fabrykach, które posiadają certyfikaty QS 9000 oraz ISO 9000.
Świece zapłonowe muszą działać w trudnych warunkach, wytrzymując bardzo wysokie temperatury, wysokie ciśnienie, duże prędkości obrotowe silnika i jego obciążenie. Aby zapewnić wyjątkową wydajność świec, Denso produkuje szereg świec zapłonowych z elektrodami wykonanymi z materiałów, które mają znacząco zmniejszać ich zużycie. Zastosowanie zaawansowanej technologii, takiej jak Twin Tip Denso, ma zapewniać jeszcze większą wydajność na dłuższy czas.
Niklowe świece zapłonowe TT, wprowadzone na rynek w 2009 roku, powstały w oparciu o inną technologię – Super Ignition Plug (SIP) – która jest najbardziej zaawansowaną technologią świec zapłonowych dostępną na rynku, zazwyczaj wykorzystywaną w silnikach premium o specyficznych wymaganiach dotyczących emisji i wydajności.
Elektrody większości zwykłych świec niklowych to dwie duże, płaskie powierzchnie, które mogą ograniczać rozprzestrzenianie się płomienia. Opatentowana przez Denso niklowa świeca zapłonowa TT posiada elektrodę środkową wykonaną ze stopu niklowego i wysuniętą elektrodę masy o zmniejszonej średnicy 1,5 mm. Mniejsza średnica elektrody oznacza mniejsze wymagane napięcie zapłonowe potrzebne do uruchomienia silnika oraz niezawodny rozruch nawet w niskiej temperaturze otoczenia. Niklowe świece zapłonowe Denso TT zapewniają wydajność zbliżoną do świec platynowych w cenie standardowych świec niklowych.
Dzięki opracowaniu świec zapłonowych wykorzystujących bardziej wydajną technologię niż ta stosowana w produktach OE, możliwe było skonsolidowanie wielu numerów części i zapewnienie klientom rynku wtórnego mniejszego portfolio o szerszym zastosowaniu. Obecnie linia świec zapłonowych TT ma zastosowanie w wielu markach i modelach pojazdów, zapewniając mechanikom dostęp do świec zapłonowych, które często przewyższają wydajnością alternatywne świece OE.
Linia świec zapłonowych TT została znacząco wzmocniona w 2015 r., kiedy Denso wprowadziło na rynek irydowe świece zapłonowe TT. Świeca zapłonowa Iridium TT posiada najcieńszą na świecie elektrodę środkową o średnicy 0,4 mm, co przekłada się na zwiększoną moc i skuteczniejszy zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Ponadto elektroda środkowa w świecach Iridium TT została wykonana ze stopu irydu i rodu – charakteryzującego się najwyższą zawartością irydu na rynku – a elektroda masowa ze stopu platyny. Pozwoliło to na wydłużenie żywotności świec do 120 000 km, ponad trzy razy więcej niż w przypadku standardowych świec niklowych.
Świece zapłonowe Iridium TT zostały zaprojektowane tak, aby zapewniały większą moc, lepszy moment obrotowy i większą oszczędność paliwa niż jakakolwiek inna świeca zapłonowa dostępna na rynku, co w efekcie daje szybszy rozruch, płynniejszą pracę silnika na biegu jałowym i niższe emisje, nawet w porównaniu z odpowiednikami wytwarzanymi na rynek OE.
Obecnie skonsolidowana linia świec zapłonowych TT składa się z 35 numerów części – 16 świec niklowych i 19 świec irydowych – zapewniających 87% pokrycie europejskiego parku pojazdów. Oferta ma na celu zapewnienie niezależnym mechanikom samochodowym dostępu do najwyższej jakości części zamiennych. Z okazji dziesięciolecia technologii TT, Denso planuje jeszcze bardziej rozszerzyć ofertę. Wiele nowych modeli silników jest wyposażanych fabrycznie w irydowe świece zapłonowe, dlatego Denso nieustannie rozszerza portfolio świec Iridium TT o nowe zastosowania. Równolegle konsekwentnie uzupełniana jest także gama niklowych świec TT, by wypełniać luki pojawiające się w parku samochodowym.
Źródło: Denso