E-katalogi

AKTUALNOŚCI


ZF Friedrichshafen AG: 100 milionów elektrycznych hamulców postojowych

2017-10-11 12:29:12   Autor: Adrian Januszkiewicz


ZF Friedrichshafen AG: 100 milionów elektrycznych hamulców postojowych Po ponad 15 latach od opracowania elektrycznego hamulca postojowego (EPB) przez ZF, firma pozostaje nadal liderem rynku w tym segmencie.

Firma ZF jako pierwszy producent na świecie świętuje jubileusz produkcji 100 milionów jednostek elektrycznego hamulca postojowego (EPB). Dla koncernu bycie liderem technologicznym to tradycja. 15 lat temu wprowadził on na rynek innowacyjny produkt – zacisk hamulca, wyposażony w elektryczny człon uruchamiający (Motor-on-Caliper). EPB firmy ZF uznawane jest za pionierski przykład inteligentnego układu mechanicznego, który kształtował przyszłość motoryzacyjnych trendów.


"Wyprodukowanie 100 mln jednostek elektrycznego hamulca postojowego to wspaniały sukces naszej firmy. Ten innowacyjny produkt został zaprojektowany i po raz pierwszy opuścił linię produkcyjną fabryki w Koblencji. Obecnie elektryczne hamulce postojowe EPB produkowane są w fabrykach firmy ZF w Chinach, Europie, Ameryce Północnej i Południowej oraz od niedawna w Indiach. Technologia ta wciąż się rozwija i obejmuje obecnie różne segmenty rynku, począwszy od samochodów małolitrażowych aż po SUV-y, pick-upy i pojazdy dostawcze" – mówi Manfred Meyer, wiceprezes dywizji Braking Engineering w firmie ZF. "Przykład EPB doskonale obrazuje, jak na początku XXI wieku, firma będąca liderem na rynku układów hamulcowych dopracowała hamulec postojowy do etapu spełniającego wymagania pojazdów przyszłości" – dodaje.


EPB pozwala na rezygnację z konwencjonalnego systemu hamulców postojowych do których uruchomienia potrzebujemy między innymi dźwigni oraz linek hamulcowych. Ich zadania, w układzie EPB przejmuje przycisk, który aktywuje silniki elektryczne zamontowane bezpośrednio na zaciskach. Takie rozwiązanie pozwala zmniejszyć masę, co ma pozytywny wpływ na zużycie paliwa.


Elektryczne aktywowanie elementów mechanicznych w układzie EPB pozwala na połączenie rozwiązania firmy ZF z innymi funkcjami i systemami w pojazdach oraz tworzenie tym samym zaawansowanych funkcji asystentów bezpieczeństwa. Możliwe jest na przykład awaryjne hamowanie wszystkich 4 kół z maksymalnym opóźnieniem, przy użyciu przycisku, aż do zadziałania funkcji antyblokowania (ABS). W porównaniu z hamulcami tradycyjnymi, które działają wyłącznie na oś tylną bez kontroli elektronicznej, EPB spełnia dodatkowe funkcje będąc ściśle zintegrowanym elementem zasadniczego układu hamulcowego. Jednocześnie EPB jest istotnym krokiem w kierunku tak zwanych układów hamulcowych Brake-by-Wire, które w założenu mają działać bez mechanicznego połączenia z pedałem hamulca.


ZF ma w swojej ofercie liczne warianty elektrycznych hamulców postojowych. Przykładowo, oprócz standardowego EPB dostępny jest zintegrowany elektryczny hamulec postojowy (EPBi). W tym układzie nie jest wymagane oddzielne ECU dedykowane tylko dla EPB, gdyż układ nadzorowany jest przez sterownik układu stabilizacji pojazdu (ESC). Ponadto, istnieje również wersja EPB instalowana na osi przedniej, która czyni tę technologię dostępną również dla mniejszych pojazdów wyposażonych w układ hamulca bębnowego na osi tylnej.


"Układy hamulcowe są istotnym ogniwem na obranej przez firmę ZF drodze rozwoju układów automatyzacji jazdy i dalszej integracji układów bezpieczeństwa. Ich wcześniejsze czysto mechanicznie działanie musiało zostać poddane zmianom i dzięki wprowadzeniu elektronicznych sterowników  wyposażyliśmy je w inteligentne układy nadzorujące. Obecnie, możemy połączyć EPB z naszymi pozostałymi układami, takimi jak ESC. Zwiększa to zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort jazdy. Dlatego w przyszłości pragniemy prowadzić dalsze prace rozwojowe nad dalszą synchronizacją układów" – dodaje Meyer.


Źródło: ZF Friedrichshafen AG

Więcej na ten temat:

AFTERMARKET

  Sachs Roadshow 2016 - relacja Motofaktor.pl
  Sachs Roadshow 2016 - pełny program
  P.Rothenhofer: Sachs Race Cup to tylko część naszych działań
  Lojalność i nadzieja na lepsze - finał Mechanika Roku 2015
  Sachs Race Cup 2015 - pełny program

AKTUALNOŚCI

  ZF Friedrichshafen AG: Nissan Global Supplier Innovation Award 2017
  ZF Friedrichshafen AG: show ZF Services proTech podczas targów IC
  ZF Friedrichshafen AG: wzrost sprzedaży grupy w H1 2017
  ZF Friedrichshafen: modułowy system osi mSTARS

WARSZTAT 24/7

  Sprzęgła Sachs do ciężkich pojazdów użytkowych
  ZF Services proTech kończy pięć lat
  Lemförder Service Pack
  Kompleksowy pakiet do wymiany oleju
  Elektryczny hamulec postojowy ZF TRW

PRODUKTY

  ZF Services: produkty marki Lemforder


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Bilstein: zawieszenie DampTronic w nowym BMW serii 5

    Na dostawcę opcjonalnego zawieszenia Dynamic Damper Control dla nowego BMW serii 5 został wybrany Bilstein.
  • Northvolt : w Szwecji rośnie konkurencja dla fabryki akumulatorów Tesli

    Firma Northvolt wpólnie z dwoma gminami szwedzkimi wybuduje największą w Europie fabrykę baterii samochodowych.
  • NSK: nowe opakowania serii ProKIT

    NSK zmienia opakowania serii ProKIT - łożysk piast kół - oraz zapowiada poszerzenie oferty.
  • Bridgestone: 194 mln euro na inwestycje w Polsce

    Planowane inwestycje mają zwiększyć możliwości produkcyjne fabryk, poszerzyć ofertę produktową Bridgestone oraz udoskonalić obsługę klienta.
  • Exact Systems: mniej produkcyjnych optymistów w Polsce niż rok temu

    36 proc. reprezentantów automotive spodziewa się wzrostu produkcji w II półroczu 2017 - wynika z raportu "MotoBarometr 2017. Nastroje w automotive".
  • SKF: kolejne modyfikacje w zestawach piast kół marki

    Firma SKF, lider segmentu piast kół, wprowadziła w nich w ostatnim czasie kilka ważnych modyfikacji.
  • Auto Partner SA: filmowa relacja z Wielkiego Finału AP EXPERT 2017

    Spółka Auto Partner opublikowała pełny materiał filmowy z Wielkiego Finału promocji AP EXPERT 2017.
  • Sogefi: technologie filtracyjne marki w silniku roku 2017

    Tytuł silnika roku 2017 został przyznany po raz drugi silnikowi Ferrari 3.9 twin-turbo V8 z modułem filtracji oleju Sogefi.
  • ZF Friedrichshafen AG: grupa podkreśla znaczenie polskiego rynku aftermarketowego

    Dział ZF Aftermarket przygotowuje się na nowe wyzwania, jakie czekają całą Grupę ZF w najbliższej przyszłości, m.in. na polskim rynku.
  • DT Spare Parts: katalog części do pojazdów Scania

    Nowy katalog DT Spare Parts to około 700 nowych produktów dla pojazdów Scania serii P-/G-/R-/T-.
  • Autos: odwiedź z Hengst fabrykę AMG

    Sieć Autos zaprasza do udziału w akcji, w której główną nagrodą jest wyjazd do fabryk Hengst i AMG oraz muzeum Mercedesa.
  • Liqui Moly: konkurs Nakręcamy Wiedzę rozstrzygnięty

    Konkurs ,,Nakręcamy wiedzę" zorganizowany przez Liqui Moly wygrał Zespół Szkół im. Ziemi Dobrzyńskiej w Naddrożu.
  • Auto Partner SA: wielka pogoń Butvilasa

    Dominykas Butvilas i Kamil Heller zajęli 4. miejsce w Rajdzie Śląska, ostatniej tegorocznej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
  • Schaeffler: bogatszy program szkoleń technicznych

    Pod swoją marką serwisową Repxpert Schaeffler opracował nowy rozszerzony program szkoleń technicznych.
  • Hella: nowy katalog Behr Hella Service

    Najnowszy katalog Behr Hella Service obejmuje części układu chłodzenia do aut osobowych i dostawczych.
  • SDCM: wciąż trwają zapisy na XII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

    SDCM informuje, że lista gości XII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego jest wciąż otwarta. Kongres odbędzie się w dniach 8-9 listopada w Warszawie.
  • Moto-Profil: nowa marka w ofercie dystrybutora

    Oferta firmy Moto-Profil została poszerzona o filtry marki Alpha Filter.
  • Goodyear: producent partnerem Land Rover Experience Tour po Peru

    Opony Goodyear Wrangler DuraTrac zostały oficjalnym ogumieniem Land Roverów, które startują w ekspedycji Land Rover Experience Tour 2017.
  • Tomex: przygotowania do Warsaw Moto Show 2017

    Podczas zbliżających się targów Warsaw Moto Show 2017 firma Tomex zaprezentuje swoją pełną ofertę.
  • P.Robak: w ciągu 10 lat karoserie aut z wydruku 3D

    Rozwój technologii druku 3D może pomóc w niedalekiej przyszłości w produkcji karoserii samochodowych. 



KOMENTARZE: