E-katalogi

AKTUALNOŚCI


PZPO: wzrost sprzedaży opon osobowych i motocyklowych w H1 2017

2017-08-09 12:31:30   Autor: Adrian Januszkiewicz


PZPO: wzrost sprzedaży opon osobowych i motocyklowych w H1 2017 W pierwszym półroczu roku 2017 mocno wzrosła sprzedaż opon motocyklowych (31 proc.), a także osobowych (7 proc.).

W pierwszym półroczu 2017 roku producenci i importerzy opon w Polsce nadal notują wzrosty. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w segmencie samochodów osobowych sprzedano 6,3 mln opon, co oznacza wzrost o 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 roku. Spośród wszystkich segmentów największe zmiany odnotowano w kategorii opon motocyklowych – o 31 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2016 r.


Niewielkie spadki pojawiły się w sprzedaży opon ciężarowych – w porównaniu z pierwszym półroczem 2016 roku zmniejszyła się ona o 1 proc.





"Oceniamy, że wzrost sprzedaży opon osobowych w pierwszym półroczu wynika w dużej mierze z dobrych wyników ekonomicznych i rozwoju gospodarczego, czego efektem jest między innymi wzrost liczby rejestrowanych aut. Ważnym czynnikiem jest też rosnąca świadomość kierowców – którzy dzięki kampaniom edukacyjnym rozumieją, że opona jako jedyny element styku auta z podłożem zapewni bezpieczeństwo tylko wtedy, gdy będzie dobrej jakości. Spadek sprzedaży w segmencie opon ciężarowych tłumaczymy między innymi problemami niektórych firm przewozowych, które często borykają się z zatorami płatniczymi” – komentuje Jarosław Michalak, prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.


"W porównaniu z pierwszym półroczem 2016 roku sprzedaż w segmencie opon ciężarowych w analogicznym okresie w 2017 r. nieznacznie spadła – o 1 proc. Równolegle właściciele firm transportowych coraz częściej doceniają korzyści płynące z zakupu markowego ogumienia. Dobre jakościowo opony to opłacalna inwestycja. Zapewnia ona poprawę bezpieczeństwa poruszania się po drogach, jak i wymierne korzyści finansowe. Wartość opon ciężarowych to zaledwie 5 proc. kosztów firmy transportowej, ale w długookresowej perspektywie wpływa na 40 proc. jej wszystkich kosztów operacyjnych” – dodaje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).


Jeśli podzielić opony ze względu na sezonowość ich użytkowania, to we wszystkich trzech segmentach odnotowano wzrosty:
  • opony letnie o 5 proc.
  • opony zimowe o 13 proc.
  • opony całoroczne z homologacją zimową o 34 proc.


Wzrosty w kategorii opon sezonowych to bardzo dobra informacja – jest ona potwierdzeniem rosnącej świadomości wpływu cyklicznej wymiany opon na bezpieczeństwo jazdy. Jak wynika z badań, aż 76 proc. polskich kierowców wymienia opony letnie na zimowe, a 78 proc. opowiada się za ich obowiązkową zmianą. Efektem dostosowania ogumienia do warunków panujących na drodze jest to, na czym nam wszystkim zależy – poprawa bezpieczeństwa jazdy samochodem. Jeśli chodzi o opony całoroczne to ważne jest, aby posiadały one homologację zimową – tzw. symbol alpejski albo inaczej płatek śniegu na tle góry.


Europejski rynek opon prezentuje się odrobinę inaczej. W 2017 roku – w porównaniu z pierwszym półroczem 2016 odnotowano następujące zmiany:





  • -1% – opony do sam. osobowych;
  • +7% – opony do poj. ciężarowych;
  • +3% – opony do skuterów i motocykli;
  • -2% – opony do ciągników rolniczych.


"Sprzedaż opon w Europie cały czas utrzymuje się na stabilnym poziomie. Notujemy delikatne wzrosty, niemniej jednak ETRMA nie spodziewa się znaczących zmian. Podyktowane jest to dojrzałością europejskiego rynku – generalnie w krajach zachodnich mamy do czynienia z nasyceniem jeśli chodzi o nowe pojazdy, a to głównie one wpływają na większe zmiany w sprzedaży opon. Tylko w segmencie opon sezonowych spodziewamy się wahań w wolumenie sprzedaży – głównie w okresie standardowej wymiany ogumienia z letniego na zimowe” – powiedziała Fazilet Cinaralp, Sekretarz Generalna ETRMA.


Priorytetem w poruszaniu się po drogach jest bezpieczeństwo uczestników ruchu. Prawidłowo dobrane i eksploatowane opony zmniejszają ryzyko wypadku, dlatego warto zainwestować w odpowiednie ogumienie dostosowane do sezonowych warunków atmosferycznych. Należy również regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach – niestety według badań 58 proc. kierowców zbyt rzadko kontroluje ten parametr ogumienia. Nieodpowiednie ciśnienie sprawia, że zmniejsza się przyczepność do jezdni oraz wydłuża się droga hamowania pojazdu.



Źródło: PZPO

Więcej na ten temat:



PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Bilstein: zawieszenie DampTronic w nowym BMW serii 5

    Na dostawcę opcjonalnego zawieszenia Dynamic Damper Control dla nowego BMW serii 5 został wybrany Bilstein.
  • Northvolt : w Szwecji rośnie konkurencja dla fabryki akumulatorów Tesli

    Firma Northvolt wpólnie z dwoma gminami szwedzkimi wybuduje największą w Europie fabrykę baterii samochodowych.
  • NSK: nowe opakowania serii ProKIT

    NSK zmienia opakowania serii ProKIT - łożysk piast kół - oraz zapowiada poszerzenie oferty.
  • Bridgestone: 194 mln euro na inwestycje w Polsce

    Planowane inwestycje mają zwiększyć możliwości produkcyjne fabryk, poszerzyć ofertę produktową Bridgestone oraz udoskonalić obsługę klienta.
  • Exact Systems: mniej produkcyjnych optymistów w Polsce niż rok temu

    36 proc. reprezentantów automotive spodziewa się wzrostu produkcji w II półroczu 2017 - wynika z raportu "MotoBarometr 2017. Nastroje w automotive".
  • SKF: kolejne modyfikacje w zestawach piast kół marki

    Firma SKF, lider segmentu piast kół, wprowadziła w nich w ostatnim czasie kilka ważnych modyfikacji.
  • Auto Partner SA: filmowa relacja z Wielkiego Finału AP EXPERT 2017

    Spółka Auto Partner opublikowała pełny materiał filmowy z Wielkiego Finału promocji AP EXPERT 2017.
  • Sogefi: technologie filtracyjne marki w silniku roku 2017

    Tytuł silnika roku 2017 został przyznany po raz drugi silnikowi Ferrari 3.9 twin-turbo V8 z modułem filtracji oleju Sogefi.
  • ZF Friedrichshafen AG: grupa podkreśla znaczenie polskiego rynku aftermarketowego

    Dział ZF Aftermarket przygotowuje się na nowe wyzwania, jakie czekają całą Grupę ZF w najbliższej przyszłości, m.in. na polskim rynku.
  • DT Spare Parts: katalog części do pojazdów Scania

    Nowy katalog DT Spare Parts to około 700 nowych produktów dla pojazdów Scania serii P-/G-/R-/T-.
  • Autos: odwiedź z Hengst fabrykę AMG

    Sieć Autos zaprasza do udziału w akcji, w której główną nagrodą jest wyjazd do fabryk Hengst i AMG oraz muzeum Mercedesa.
  • Liqui Moly: konkurs Nakręcamy Wiedzę rozstrzygnięty

    Konkurs ,,Nakręcamy wiedzę" zorganizowany przez Liqui Moly wygrał Zespół Szkół im. Ziemi Dobrzyńskiej w Naddrożu.
  • Auto Partner SA: wielka pogoń Butvilasa

    Dominykas Butvilas i Kamil Heller zajęli 4. miejsce w Rajdzie Śląska, ostatniej tegorocznej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
  • Schaeffler: bogatszy program szkoleń technicznych

    Pod swoją marką serwisową Repxpert Schaeffler opracował nowy rozszerzony program szkoleń technicznych.
  • Hella: nowy katalog Behr Hella Service

    Najnowszy katalog Behr Hella Service obejmuje części układu chłodzenia do aut osobowych i dostawczych.
  • SDCM: wciąż trwają zapisy na XII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

    SDCM informuje, że lista gości XII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego jest wciąż otwarta. Kongres odbędzie się w dniach 8-9 listopada w Warszawie.
  • Moto-Profil: nowa marka w ofercie dystrybutora

    Oferta firmy Moto-Profil została poszerzona o filtry marki Alpha Filter.
  • Goodyear: producent partnerem Land Rover Experience Tour po Peru

    Opony Goodyear Wrangler DuraTrac zostały oficjalnym ogumieniem Land Roverów, które startują w ekspedycji Land Rover Experience Tour 2017.
  • Tomex: przygotowania do Warsaw Moto Show 2017

    Podczas zbliżających się targów Warsaw Moto Show 2017 firma Tomex zaprezentuje swoją pełną ofertę.
  • P.Robak: w ciągu 10 lat karoserie aut z wydruku 3D

    Rozwój technologii druku 3D może pomóc w niedalekiej przyszłości w produkcji karoserii samochodowych. 



KOMENTARZE: