E-katalogi

AKTUALNOŚCI


Hengst: ruszyła budowa zakładu w Gogolinie

2017-05-18 11:01:35   Autor: Joanna Piszcz


Hengst: ruszyła budowa zakładu w Gogolinie Produkcja w nowej fabryce firmy Hengst ruszy w przyszłym roku. Koszt inwestycji to 15,5 mln euro.

Firma Hengst w ostatnich tygodniach kupiła działkę o powierzchni 6 hektarów w Gogolinie, na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Powstanie tam drugi zakład producenta w Polsce i 16-ty na świecie. Od 2015 roku w Gostyniu (Wielkopolskie) Hengst produkuje wkładki filtrowe dla motoryzacji. W Gogolinie produkowane mają być natomiast moduły do zarządzania płynami. Symboliczną pierwszą łopatę pod budowę zakładu w woj. opolskim wbito 16 maja.

"Jeszcze pod koniec tego roku mają tu powstać pierwsze próbki wyrobów dla takich klientów jak Audi czy Volkswagen. Pełna produkcja ruszy natomiast w 2018 roku" - deklarował podczas uroczystego rozpoczęcia budowy Jens Röttgering, przewodniczący rady nadzorczej i prezes zarządu grupy Hengst. "Chcemy w tym zakładzie skupić najnowsze technologie, produkować tu najlepsze systemy filtrów, jakie są na świecie dla najbardziej wymagających klientów. Dlatego potrzebowaliśmy najlepszego miejsca pod inwestycję".

Teren, na którym powstanie nowy zakład w Gogolinie jest zlokalizowany niedaleko autostrady A4 i linii kolejowej łączącej Śląsk z Opolem i Wrocławiem. Jens Röttgering przyznał, że nim jego firma zdecydowała się na inwestycję w Gogolinie rozważała także inne tereny w Polsce, ale też w Czechach czy na Węgrzech. Podkreślił, że tym, co przesądziło o lokalizacji w opolskim było nie tylko położenie niedaleko autostrady i niedaleko odbiorców firmy czy kwalifikacje potencjalnych pracowników, ale też otwartość i profesjonalna obsługa ze strony instytucji odpowiedzialnych za kontakt z firmą ze strony gminy, KSSE czy województwa.

W Gogolinie stanie hala firmy Hengst o powierzchni 12 tys. metrów kwadratowych. Za jej budowę odpowiedzialna jest firma Hochtief. Hengst nie wyklucza jednak w kolejnych latach rozbudowy i rozwoju zakładu w województwie opolskim, a także zatrudniania kolejnych osób.

Firma Hengst istnieje od 1958 r. Powstała w miejscowości Münster w Nadrenii - Północnej Westfalii (Niemcy). Założył ją Walter Hengst. Koncern zajmuje się produkcją elementów do zarządzania płynami, układów wentylacji skrzyni korbowej i systemów filtracji do filtracji oleju, paliwa, powietrza i powietrza w kabinie. Ma oddziały w 15 lokalizacjach na całym świecie: w Niemczech, Brazylii, Chinach, Danii, Indiach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Singapurze, USA i Polsce. Przedsiębiorstwo sukcesywnie się rozwija. Obecnie zatrudnia 3 tys. pracowników na całym świecie. Działa pod nazwą Hengst SE & Co. KG, a prowadzi je wnuk Waltera Hengsta - Jens Röttgering.

Źródło: OCRG

Więcej na ten temat:

AKTUALNOŚCI

  Hengst: finaliści mistrzostw kartingowych za kierownicą Ferrari i AMG
  Hengst: zostań najszybszym mechanikiem Ferrari
  Elring: nowy przedstawiciel w Polsce
  Hengst: otwarcie fabryki w Polsce
  Autos: promocja tygodnia


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Inter-Team: produkty Valeo w ofercie dystrybutora

    Do oferty Inter-Team wprowadzono szeroką gamę produktów marki Valeo.
  • Inter Cars: 72. wydanie Wiadomości IC

    Nowości w asortymencie, porady ekspertów Inter Cars i najnowsze wydarzenia z życia spółki - to wszystko można znaleźć w najnowszym wydaniu Wiadomości IC.
  • Tomex: nowa strona internetowa firmy

    Firma Tomex Hamulce uruchomiła zmodernizowaną stronę internetową, opartą całkowicie na nowej, przyjaznej użytkownikowi technologii.
  • Delphi: innowacyjny wyświetlacz 3D tablicy rozdzielczej

    Multi-Layer Display zaprojektowany przez Delphi to wyświetlacz 3D tablicy rozdzielczej bez tradycyjnych pułapek obrazu 3D.
  • Knorr-Bremse: czy dojdzie do przejęcia firmy Haldex?

    Komisja Europejska rozpoczęła dochodzenie w celu oceny proponowanego przejęcia firmy Haldex przez Knorr-Bremse.
  • O.K. Serwis: europejskie przepisy drogowe w jednym poradniku

    Biuro sieci O.K. Serwis - Warsztaty Godne Zaufania - we współpracy z partnerami opracowało praktyczny poradnik dla podróżujących po Europie.
  • Webasto: dach fastback dla nowej Mazdy MX-5

    Po raz kolejny Webasto opracowało dach dla Mazdy MX-5, tym razem dla jej czwartej generacji.
  • Fota: cenowy hit tygodnia

    Promocja wybranych produktów Kager, Bosch, Castrol i Champion.
  • Bosch: jak spędzać czas w samochodzie autonomicznym

    Ponad 60 proc. kierowców podczas jazdy autonomicznym samochodem obserwowałoby otoczenie i rozmawiało z pasażerami - wynika z badań Boscha.
  • Auto Partner SA: nowa filia w Słupsku

    Od dziś, 24 lipca, działa nowa filia Auto Partner S.A. w Słupsku.
  • Wielton: rozbudowa zakladu w Wieluniu

    Wielton otrzymał zgodę  na inwestycję w Podstrefie Wieluń ŁSSE, polegającą na szerokiej rozbudowie zakładu.
  • Exact Systems: współpraca z Dacią

    Exact Systems został autoryzowanym dostawcą usług kontroli jakości dla Dacii.
  • KE: zmowa niemieckich koncernów motoryzacyjnych?

    Komisja Europejska bada sprawę niemieckich producentów aut podejrzewanych o utworzenie kartelu, który kształtował m.in. ceny podzespołów.
  • To był tydzień (29)

    Najważniejsze wydarzenia w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej w dniach 17 - 23 lipca 2017 roku.
  • Magneti Marelli: nowy katalog oddzieży technicznej

    Magneti Marelli opublikowało swój najnowszy katalog odzieży roboczej z linii Checkstar.
  • Axalta: nowe rozwiązania dla lakierów elektroforetycznych

    Podczas 29. konferencji SURCAR Axalta zaprezentowała najnowsze rozwiązania technologiczne w dziedzinie lakierów elektroforetycznych.
  • Ursus: spółka rozpoczyna współpracę z Politechniką Monachijską

    Ursus S.A. podpisał porozumienie z Politechniką Monachijską - celem jest realizacja budowy Centrum Inteligentnego Przemysłu w Lublinie.
  • Hella: wzrost zysków w roku finansowym 2016/2017

    W roku finansowym 2016/2017 producnt odnotował 4,3 proc. wzrostu wartości sprzedaży.
  • AD Polska: kierunek Andaluzja

    Narzekasz na monotonię w pracy? Pomyśl o udziale w tygodniowym szkoleniu w Punta Umbria nad Oceanem Atlantyckim!
  • ElectroMobility Poland: finaliści konkursu na karoserię polskiego auta elektrycznego

    ElectroMobility Poland ogłosiło 9 finalistów pierwszego etapu konkursu na polski samochód elektryczny.



KOMENTARZE: