E-katalogi

AKTUALNOŚCI


Bosch: nowatorski układ napędowy do pojazdów elektrycznych

2017-09-06 10:17:31   Autor: Adrian Januszkiewicz


Bosch: nowatorski układ napędowy do pojazdów elektrycznych Bosch opracował nowatorski układ napędowy e-oś, który ma być kolejnym rozwiązaniem dla przyszłych pojazdów EV.

Powszechnie wiadomo, że mocniejszy akumulator zwiększa zasięg jazdy samochodu elektrycznego. Ale czy porównywalny wpływ może mieć nowy napęd? W przypadku elektrycznego napędu osi Bosch (tzw. e-osi) odpowiedź brzmi tak. Cechą wyróżniającą jest to, że Bosch połączył 3 podzespoły układu napędowego w jedną całość. Silnik, elektronika i przekładnia główna z mechanizmem różnicowym tworzą jedną kompaktową jednostkę, która napędza bezpośrednio oś samochodu. To sprawia, że układ napędowy jest nie tylko znacznie efektywniejszy, ale także bardziej przystępny cenowo. „Dzięki e-osi Bosch wprowadza zasadę "wszystko w jednym" do układu napędowego” – mówi dr Rolf Bulander, członek zarządu Robert Bosch GmbH i prezes działu Mobility Solutions. Elementy są bardzo elastyczne w zastosowaniu, co oznacza, że przed e-osią otwiera się duży rynek, gdyż może być ona instalowana w hybrydach i pojazdach elektrycznych, samochodach miejskich, SUV-ach, a nawet lekkich ciężarówkach.

 

„Z ekonomicznego punktu widzenia, e-oś może okazać się wielkim hitem Bosch" – mówi Bulander. Nowa koncepcja elektrycznego napędu odgrywa kluczową rolę w dążeniu firmy do stania się światowym liderem elektromobilności po roku 2020. Na świecie jeździ już ponad 500 000 samochodów elektrycznych i hybrydowych wyposażonych w komponenty Bosch. Wiedza, którą zebrano w tym zakresie, przynosi teraz efekty w postaci nowego rozwiązania konstrukcyjnego osi. Tylko w tym segmencie firma Bosch liczy na wygenerowanie obrotów liczonych w miliardach euro. „E-osie są napędem startup dla samochodów elektrycznych – także u uznanych producentów samochodów. Pozwala im zaoszczędzić cenny czas na konstruowaniu i umożliwić znacznie szybsze wprowadzanie pojazdów elektrycznych na rynek" – mówi Bulander. Bosch dostosowuje układ napędowy do wymagań każdego producenta, w związku z tym klienci nie muszą już tracić czasu na opracowywanie nowych elementów. Prototypowe osie elektryczne są już testowane z klientami. Rozpoczęcie produkcji seryjnej jest planowane na rok 2019. Już teraz Bosch ma opracowaną globalną koncepcję elastycznej produkcji tych komponentów. Koncepcja gwarantuje, że każdy klient otrzyma indywidualne rozwiązanie, które można szybko zintegrować z procesem produkcyjnym.


Główną cechą wyróżniającą e-osie jest wysoki poziom uniwersalności, co oznacza, że mogą one być stosowane w wielu typach pojazdów. „Zamiast ogromu specyfikacji wystarczy podać kilka parametrów, aby Bosch mógł dostosować e-oś indywidualnie do klienta" – mówi dr Mathias Pilin, wiceprezes ds. elektromobilności w firmie Bosch. Wystarczy, że klient określi, jaka jest wymagana moc, moment obrotowy i przestrzeń montażowa, a Bosch optymalizuje resztę układu napędowego pod kątem tych parametrów. W ten sposób producenci samochodów otrzymują bezpośrednio na linię produkcyjną kompletny, zindywidualizowany układ napędowy. Jest to kolejny powód, dla którego oś elektryczna Bosch jest kolejnym, konsekwentnym krokiem rozwoju napędu.



Układ napędowy może dostarczyć moc od 50 do 300 kilowatów, a zatem jest również zdolny do napędzania elektrycznie dużych pojazdów, takich jak SUV-y. Moment obrotowy przekazywany na oś pojazdu może wynosić od 1000 do 6000 Nm. Napęd można montować zarówno z przodu jak i z tyłu w pojazdach hybrydowych i elektrycznych. Elektryczna oś o mocy 150 kilowatów waży około 90 kilogramów, a tym samym znacznie mniej niż łącznie poszczególne podzespoły używane do tej pory. W porównaniu z konkurencyjnymi produktami, osie elektryczne Bosch wyróżniają się wyjątkowo wysoką mocą szczytową, w połączeniu z wysoką mocą ciągłą. Innymi słowy, elektryczny napęd może lepiej przyspieszać pojazd i jednocześnie utrzymywać wysoką prędkość przez dłuższy czas. Aby to osiągnąć, Bosch nie tylko przeprojektował układ jako całość, ale również ponownie zoptymalizował osobno silnik i elementy elektroniki.




Źródło: Bosch

Więcej na ten temat:

AFTERMARKET

  Mechanik Roku 2014 - relacja Motofaktor.pl
  Zmiana pokoleniowa w polskich warsztatach
  Nowe Regionalne Centrum Szkoleniowe 'Młodych kadr'
  McLaren F1 z części aftermarketowych

AKTUALNOŚCI

  Bosch: aktualizacja oprogramowania auta dzięki chmurze
  Bosch: paliwa syntetyczne mogą zredukować emisję CO2
  Bosch: hamowanie w dwa mgnienia oka
  Bosch: smartfon jak kluczyk do samochodu

WARSZTAT 24/7

  Zestawy rozrządu do silników koncernu Fiat Chrysler
  Zestawy rozrządu
  Zadbaj o czystość powietrza w samochodzie
  Fabrycznie regenerowane części
  Świece żarowe metalowe czy ceramiczne?

PRODUKTY

  Auto Land: próbnik wtryskiwaczy Common Rail Bosch
  Bosch: wycieraczki Aerotwin Plus z nowym systemem adapterów
  Bosch: regenerowane wtryskiwacze Common Rail
  Bosch: rozrusznik HEF109-L
  Polcar: czujniki ABS od Boscha


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Goodyear: Wrangler DuraTrac triumfuje po raz kolejny

    W tegorocznym głosowaniu czytelników czasopisma Off Road, opona Wrangler DuraTrac po raz piąty z rzędu została uznana za najlepsze ogumienie terenowe.
  • Auto Land: nowy punkt sprzedaży w Radomiu

    Filia położona jest przy głównym wjeździe do Radomia od Warszawy.
  • To był tydzień (38)

    Najważniejsze wydarzenia w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej w dniach 18 - 24 września 2017 roku.
  • Targi Inter Cars: konferencja zarządu - relacja filmowa

    Piątek 22 września był dniem prasowym na 16. Targach Inter Cars. Jednym z wydarzeń była konferencja prasowa zarządu spółki.
  • Goodyear: przejęcie Ventech Systems od Grenzebach Maschinenbau

    Goodyear Tire & Rubber Company przejmie od spółki Grenzebach Maschinenbau GmbH firmę Ventech Systems GmbH, lidera w dziedzinie technologii zautomatyzowanej kontroli stanu opon.
  • Exact Systems: 'Ambasador Jakości' na uczelniach technicznych

    Exact Systems uruchamia program ambasadorski skierowany do studentów największych uczelni technicznych w Polsce.
  • Schaeffler: dwa stoiska na 16. targach Inter Cars

    Firma Schaeffler przygotowała szereg atrakcji na swoich stoiskach, które będą dostępne w strefie ciężarowej i w strefie ogólnej.
  • Ruszają 16. Targi Inter Cars

    W piątek 22 września 2017 r. rozpoczyna się kolejna edycja Targów Inter Cars. Jak dojechać? Gdzie zaparkować? Kto będzie wśród wystawców? Motofaktor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.
  • ZF Friedrichshafen AG: show ZF Services proTech podczas targów IC

    Podczas tegorocznej 16. edycji targów Inter Cars, eksperci ZF Services pro[Tech] przedstawią specjalny show poświęcony właściwemu smarowaniu profilu piasty sprzęgła.
  • Michelin: najnowsze opony i auta Macieja Dreszera na targach IC 2017

    Marka Michelin zaprasza gości 16. Targów Inter Cars na swoje stoisko.
  • ProfiAuto: odcinek specjalny Projektu Warsztat już w sobotę

    Adam Klimek na dobre dołącza do ekipy ProfiAuto i rozpoczyna tajemniczy projekt, którego szczegóły poznamy w sobotę w TVN Turbo.
  • Hutchinson: najnowszy katalog na Targach IC

    Podczas zbliżających się 16. Targów Inter Cars firma Hutchinson zaprezentuje m.in. swój najnowszy katalog rozrządu i akcesoriów.
  • Valeo: znamy finalistów Valeo Innovation Challenge 2017

    Firma Valeo przedstawiła siedem drużyn, które zmierzą się w finale IV edycji konkursu Valeo Innovation Challenge.
  • Goodyear: opony do Land Rovera Discovery SVX

    Goodyear zaprojektował opony koncepcyjne dla nowego modelu Land Rovera Discovery SVX.
  • Auto Partner SA: dokonania spółki w wersji filmowej

    Spółka Auto Partner podsumowuje swoje sukcesy z ostatnich kilku lat w nowym filmie korporacyjnym.
  • MANN-FILTER: filtry kabinowe na stoisku targowym producenta

    Na zbliżających się 16. Targach Inter Cars, MANN-FILTER zaprezentuje swoje filtry kabinowe, stanowiące skuteczną ochronę przed tlenkami azotu i drobnym pyłem.
  • Dayco: elementy układu rozrządu na Targach IC

    Podczas 16. Targów Inter Cars firma Dayco zaznajomi gości swojego stoiska ze swoją pełną ofertą produktową.
  • Filmowa zapowiedź 16. Targów Inter Cars

    Inter Cars przygotował wideo zapowiedź 16. Targów części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatów.
  • Magneti Marelli: październikowe szkolenia techniczne

    Firma Magneti Marelli zaprasza na szkolenia techniczne, które odbędą się w październiku 2017.
  • Osram: nowe trendy i aktualności z oferty na Targach IC 2017

    Nowości produktowe oraz nowoczesne rozwiązania oświetleniowe - to zaprezentuje firma Osram podczas 16. Targów Inter Cars.



KOMENTARZE: