E-katalogi

AFTERMARKET


Międzynarodowy finał konkursu Young Car Mechanic - relacja Motofaktor.pl

2017-05-15 22:44:45   Autor: Joanna Piszcz


Międzynarodowy finał konkursu Young Car Mechanic - relacja Motofaktor.pl
9. finalistów krajowych edycji konkursu Young Car Mechanic z Polski, Litwy i Łotwy walczyło o zwycięstwo w międzynarodowym finale, który odbył się w Centrum Szkoleniowym Inter Cars w Cząstkowie Polskim.


W międzynarodowym finale konkursu Young Car Mechanic bezkonkurencyjni okazali się uczestnicy z krajów bałtyckich. Został on poprzedzony rozgrywkami krajowymi, które odbyły się w Polsce, na Litwie i Łotwie. Ogólnopolski finał rozegrano 20 kwietnia. Wzięło w nim udział 10 uczniów, którzy z najlepszymi wynikami przeszli pierwsze dwa etapy konkursu online. Ich zdaniem w czasie eliminacji było zdiagnozowanie usterki w samochodzie, dobranie odpowiednich części i narzędzi, by prawidłowo naprawić pojazd - wszystko odbywało się w wirtualnym świecie z wykorzystaniem specjalnej wersji gry „Car Mechanic Simulator 2015 - Mercedes-Benz”. Zlecenia, które otrzymywali zawodnicy, nie sugerowały, co trzeba naprawić - każdy sam musiał znaleźć uszkodzoną część i wymienić ją na nową.



„Była to specjalna wersja gry przygotowana dla Inter Cars. Wersja dostępna na rynku jest bardziej losowa – gracz nigdy nie wie, jaki samochód przyjedzie do warsztatu. Na potrzeby konkursu przygotowaliśmy moduł, w którym każdy gracz ma do rozwiązania te same zadania po to, by można było porównać wyniki” - mówił
Krzysztof Kostowski, prezes firmy PlayWay, wydawcy gry „Car Mechanic Simulator”. Jego zdaniem gra może być z powodzeniem wykorzystywana jako wsparcie w edukacji przyszłych mechaników. „Szkoły w Stanach Zjednoczonych wykupują od nas licencję i wykorzystują grę w pierwszych klasach swoich szkół, kształcących przyszłych mechaników. Ale gra może być także wskazówką dla osób, które jeszcze nie wiedzą, czy wybrać ten zawód. Pokazujemy im prawdziwe życie warsztatu. Decydują o tym, jakie części wykorzystać do naprawy samochodu. Widzą, że jeśli wykonają naprawę profesjonalnie, to klient nie jest zawiedziony i do nich wraca. Gra to także wybór wielu modeli samochodów, z którymi np. mechanik w małej miejscowości być może nigdy nie będzie miał do czynienia” - dodał Krzysztof Kostowski.

Na Łotwie rywalizacja młodzieży o tytuł Young Car Mechanic odbywała się już po raz dziesiąty, a ostatni etap zmagań miał miejsce podczas targów Auto 2017. W przygotowanie konkurencji zaangażowali się tu przedstawiciele firm Bosch, Delphi, SKF, ZF/TRW i Valeo. Na Litwie konkurs organizowano po raz czwarty. Podczas finału rywalizowało 8 najlepszych uczestników. Ich umiejętności oceniali przedstawiciele warsztatów samochodowych.

Wyłonieni w ten sposób finaliści - po trzech przedstawicieli z każdego kraju - spotkali się 15 maja w Centrum Szkoleniowym Inter Cars w Cząstkowie Polskim, by tam walczyć o tytuł najlepszego. Organizatorzy przygotowali dla nich 9 konkurencji, ale tylko 8 było punktowanych.

"Organizując ten konkurs odpowiadamy na potrzeby rynku, ale robimy to także chcąc pomoc zarówno uczniom, jak i naszym klientom-właścicielom warsztatów. Często kontaktujemy się z mechanikami, którzy skarżą się, że na rynku brakuje młodych, zdolnych kandydatów do pracy. Warsztaty szukają osób, które są dobrze wykształcone i przygotowane. Wychodzimy naprzeciw tym potrzebom, bo chcemy ten rynek także współtworzyć, wspierać rozwój warsztatów” - mówił Marek Sosnowski, koordynator projektów szkoleniowych w Inter Cars.

Na stanowisku firmy PlayWay zadaniem uczestników było wykonanie naprawy samochodu w wirtualnym świecie gry
„Car Mechanic Simulator”.



Kolejne zadanie, przygotowane prze Dział Szkoleń Inter Cars, było już nieco bardziej skomplikowane: „W pojeździe świeci się kontrolka układu ESP. Należy zdiagnozować przyczynę i usunąć usterkę”. To zadanie sprawiło uczestnikom sporą trudność.



W czasie międzynarodowego finału konkursu Young Car Mechanic zawodnicy musieli się także wykazać wiedzą teoretyczną, rozwiązując testy online.



Na stanowisku firmy ElringKlinger młodzi mechanicy dokonywali oceny stanu technicznego silnika przed przystąpieniem do montażu uszczelki głowicy. „Należało wykonać niezbędne pomiary, co sprawiło uczestnikom najwięcej kłopotów, i na ich podstawie podjąć decyzję o właściwym doborze uszczelki. Trzeba było wykonać pięć prostych kroków, ale było także kilka haczyków, które utrudniały zadanie” - mówił Korneliusz Kąkol z firmy ElringKlinger, która ufundowała dla finalistów wyjazd do swojej fabryki w Stuttgarcie.



Zadanie ATE także wymagało od zawodników skupienia i dokładności. Polegało na wymianie klocków hamulcowych z zachowaniem procedury montażowej w samochodzie wyposażonym w elektryczny hamulec postojowy. „Uczestnicy musieli przeprowadzić procedurę awaryjnego odblokowania zacisku elektrycznego hamulca postojowego. Ocenie podlega prawidłowy demontaż oraz montaż nowego zestawu klocków oraz umiejętność posługiwania się odpowiednimi narzędziami i urządzeniami” - wyjaśniał Tomasz Bińkowski, doradca techniczno-handlowy ATE.



Kolejna konkurencja, przygotowana przez ZF/Sachs, wymagała od uczestników przeprowadzenia diagnostyki tarczy sprzęgła za pomocą dostarczonego zestawu diagnostycznego Sachs. „Należało ocenić i podać zakres odkształcenia tarczy oraz wykonać prostowanie tarczy do uzyskania wymiaru nominalnego bicia bocznego tarczy. Trzeba tutaj podkreślić, że tarcze sprzęgłowe mają fabryczne bicie, które jednak nie może być za duże. Przy skrzywionej tarczy mogą wystąpić np. problemy ze zmianą biegów. Dopuszczalna norma to 0,5 mm” - wyjaśniał Grzegorz Fedorowicz, doradca techniczny w firmie ZF Friedrichshafen AG.



I konkurencja uznana przez młodych mechaników za jedną z trudniejszych - diagnostyka, ocena i realizacja naprawy elementów układu klimatyzacji w samochodzie Citroen Xara Picasso 2.0 HDI. W samochodzie nie działa klimatyzacja. Należało zdiagnozować układ klimatyzacji, wskazać przyczynę/przyczyny niesprawności oraz w miarę możliwości usunąć usterki i uruchomić klimatyzację. Zawodnicy mieli trudności z tym zadaniem, bo Dział Szkoleń Inter Cars, ukrył w samochodzie trzy usterki. Większość uczestników nie sprawdziła czy w układzie klimatyzacji jest czynnik chłodniczy, od czego jak wyjaśniają eksperci IC, powinni zacząć diagnozę. 



Ostatnią konkurencję przygotowała firma Moto Remo. „Na modelu turbosprężarki uczestnicy muszą zdiagnozować usterkę, podać przyczynę awarii. I, co dla nas najważniejsze, podać czynności kontrolne, jakie należy wykonać przed montażem nowego bądź regenerowanego podzespołu, bo to najbardziej wśród mechaników kuleje. Zwykle jest to bezrefleksyjna wymiana części jedna za drugą, bez ustalenia przyczyn awarii” - mówił Jacek Woźniak z firmy Moto Remo.



Najlepszym z dziewięciu finalistów okazał się Kęstutis Mockus z Litwy, który wygrał wcześniej litewski finał konkursu. „Poziom konkursu był bardzo wysoki, część konkurencji była tak skomplikowana, że w pierwszej chwili trudno było zdecydować od czego zacząć. Największą trudność sprawiło mi zadanie dotyczące diagnozy usterki układu ESP. Na pewno warto brać udział w takich konkursach, by zdobywać doświadczenie" - mówił po zakończeniu rywalizacji. 



Kolejne miejsca zajęli: Audars Karlis Klints oraz Gunars Filonenko z Łotwy. 

Wszyscy uczestnicy międzynarodowego finału konkursu Young Car Mechanic w ramach nagrody wyjadą na wycieczkę do fabryki Elringa w Stuttgarcie. „Pokażemy jak powstają nasze uszczelki - od projektowania aż po końcowy etap na linii produkcyjnej. Chcemy pokazać, że nie jest to tylko kawałek metalu, ale dość zawansowana technologia. Będą mieli także okazję, by zobaczyć nasze firmowe warsztaty oraz przekonać się, jak w Niemczech kształceni są uczniowie szkół technicznych” - wyjaśniał Korneliusz Kąkol. Finaliści otrzymali także nagrody ufundowane przez organizatorów oraz partnerów zawodów. Trzech najlepszych Inter Cars nagrodził tabletami z dostępem do swojej platformy szkoleniowej online.

„Od lat prowadzimy program Młode Kadry, współpracujemy ze szkołami . Wyławiamy młode talenty i pomagamy im się rozwijać i odnaleźć na rynku. Naturalną konsekwencją jest konkurs Young Car Mechanic, który dodaje do tego nutkę rywalizacji. W ramach konkursu współpracujemy z Litwą, Łotwą, po to , aby dodatkowo dać młodym mechanikom oraz nauczycielom szansę na poznanie kolegów z innych krajów i wymianę doświadczeń. Poziom uczestników jest bardzo wysoki, sądzę, że w przyszłości świetnie odnajdą się oni na rynku pracy. Widać, że łączą pasję z zawodem, więc jestem spokojny, że odniosą sukces” – podsumowuje Marta Ciesielska, Manager Projektu Młode Kadry.

Głównym partnerem konkursu Young Car Mechanic jest PlayWay. Partnerami strategicznymi są Bosch, Castrol i Schaeffler. W gronie partnerów wspierających znaleźli się natomiast Denso, Osram, SKF, Mahle, ContiTech, NTN-SNR.

Więcej na ten temat:

AFTERMARKET

  Otwarcie Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju ILS w Zakroczymiu - relacja Motofaktor.pl
  Targi Inter Cars - od teraz co dwa lata
  'Strefa Ciężka' 15.Targów Inter Cars - relacja Motofaktor.pl
  15.Targi Inter Cars - relacja Motofaktor.pl

AKTUALNOŚCI

  Inter Cars: doceń swojego mechanika!
  Inter Cars: Strefa Rozwoju na wrześniowych targach
  Inter Cars: promocja e-faktur w programie Premia Cash wydłużona
  Inter Cars: Motointegrator do końca roku bezpłatny dla wszystkich warsztatów
  Inter Cars: ruszył Master Mechanik 2017

WARSZTAT 24/7

  Zwrotnica koła
  Instalacja LPG
  Poduszki silnika
  Układ zapłonowy
  Leasing w warsztacie

PRODUKTY

  Inter Cars: lampy robocze M-Tech
  Inter Cars: nowości BLIC
  Inter Cars: wózek narzędziowy Truck firmy Hans Tools
  Inter Cars: materiały naprawcze do opon Profitool


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Master Truck Show 2017 - relacja Motofaktor.pl

    Kilkaset najpiękniejszych pojazdów ciężarowych z całej Europy można było podziwiać na 13. zlocie Master Truck Show, który odbywał się w dniach 21-23 lipca w Polskiej Nowej Wsi koło Opola. Swoją ofertę prezentowali także producenci i dystrybutorzy części zamiennych.
  • Czeski aftermarket nie narzeka na brak ruchu

    Dobre wiadomości dla rynku aftermarketowego w Czechach i na Słowacji - produkcja samochodów rośnie, a dystrybutorzy części zamiennych otwierają kolejne oddziały. Relacja korespondenta Motofaktor.pl.
  • TitanX - ekspert w kategorii układów chłodzenia

    TitanX to największy producent chłodnic do pojazdów ciężarowych na pierwszy montaż. Firma dostarcza także elementy układów chłodzenia na rynek wtórny, a ich dystrybutorem w Polsce jest Highway International. Odwiedziliśmy fabrykę w Szwecji, gdzie projektuje się, produkuje i testuje chłodnice TitanX.
  • Przyszłość napędów samochodowych

    Coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin powodują, że schyłek napędów spalinowych i rozwój elektrycznych są nieuchronne. Ale czy w przyszłości będziemy jeździć tylko autami elektrycznymi? Czy nie będziemy się już rozkoszować brzmieniem wielocylindrowych, potężnych silników?
  • Autos Truck Day 2017 - relacja Motofaktor.pl

    7. edycja targów branży ciężarowej Autos Truck Day już za nami. 9 czerwca w Solcu Kujawskim klienci dystrybutora mogli zapoznać się z bogatą ofertą kilkudziesięciu wystawców.
  • ProfiAuto Show 2017 - relacja Motofaktor.pl

    Rekordowo wysoka frekwencja, setki wystawców, moc atrakcji oraz profesjonalnej wiedzy przekazywanej w trakcie rozmów i szkoleń dla mechaników - tak można podsumować 14. edycję targów ProfiAuto Show, która 3 i 4 czerwca 2017 odbywała się w Katowicach.
  • M. Oleksowicz: dwa sukcesy za jednym razem

    Maciej Oleksowicz od najmłodszych lat jest związany z branżą motoryzacyjną. Kierowca rajdowy, uczestnik Rajdowych Mistrzostw Europy i Mistrzostw Świata SWRC. Od roku 2000 jest zatrudniony w Inter Cars. Odpowiadał za efektywne wdrażanie systemów informatycznych i logistycznych dla całej Grupy. Przez kilkanaście lat był członkiem Rady Nadzorczej spółki, od 2015 roku kierował obszarem nowych technologii oraz IT. Od 1 maja 2017 pełni funkcję Prezesa Zarządu Inter Cars SA.
  • Wiosenny ruch zagościł na ukraińskim aftermarkecie

    W ostatnich kilku miesiącach zdecydowanie dało się zauważyć ożywienie na ukraińskim aftermarkecie. Dystrybutorzy poszerzyli ofertę i liczbę filii, pojawiły się nowe marki.
  • Międzynarodowy finał konkursu Young Car Mechanic - relacja Motofaktor.pl

    9. finalistów krajowych edycji konkursu Young Car Mechanic z Polski, Litwy i Łotwy walczyło o zwycięstwo w międzynarodowym finale, który odbył się w Centrum Szkoleniowym Inter Cars w Cząstkowie Polskim.
  • Otwarcie Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju ILS w Zakroczymiu - relacja Motofaktor.pl

    40 tys. m kw. łącznej powierzchni magazynowej oraz 11 km taśmociągu w hali głównej - to liczby świadczące o skali Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju ILS, które Inter Cars otworzył oficjalnie 13 maja 2017.
  • Tłumienie wysokiej jakości

    Ponad 40-letnie doświadczenie oraz wysoka jakość produktów - to wyróżnia MTS, włoskiego lidera w produkcji układów wydechowych.
  • Czym będziemy jeździć?

    Modnym tematem są nowoczesne (czytaj - ekologiczne) środki transportu i związane z tym proroctwa, że samochód jaki znamy od ponad stu lat, to gatunek wymierający. Ale czy na pewno?
  • Nowe inwestycje i usługi na aftermarkecie w Rumunii

    Dystrybutorzy części zamiennych w Rumunii zwiększyli swoją aktywność w Internecie, a producenci rozbudowują fabryki. Korespondent Motofaktor.pl podsumowuje wydarzenia z ostatnich kilku miesięcy na rumuńskim rynku aftermarketowym.
  • III Mistrzostwa Młodych Lakierników - relacja Motofaktor.pl

    20 dwuosobowych zespołów walczyło w Poznaniu o tytuł najlepszego ucznia-lakiernika w Polsce.
  • Znamy zwycięzców VI Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników w kategorii Mechanik Zawodowy

    Do finałowej rywalizacji, która odbyła się w czasie Poznań Motor Show, 8 kwietnia stanęło 30 najlepszych zawodowych mechaników.
  • VI Ogólnopolskie Mistrzostwa Młodych Mechaników - relacja Motofaktor.pl

    Uczniowie z Krakowa pokonali 29 konkurujących z nimi zespołów w tegorocznej edycji Ogólnopolskich Mistrzostw Młodych Mechaników. Na podium nie zabrakło miejsca dla uczniów z Radzynia Podlaskiego.
  • Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników mają już wiernych uczestników

    Z niewielkiego wydarzenia stały się poważnym przedsięwzięciem obecnym na stałe w krajobrazie poznańskiego Motor Show. Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników "dochowały" się już stałych, wiernych uczestników.
  • Dystrybutorzy umacniają pozycję na czeskim aftermarkecie

    Korespondent Motofaktor.pl podsumowuje wydarzenia z ostatnich kilku miesięcy na rynku aftermarketowym w Czechach i na Słowacji. 
  • J. Świgoń: w grupie NexusAuto stawiamy na partnerskie relacje

    Nexus Automotive International wprowadza do Polski sieć warsztatów samochodowych NexusAuto. Pierwszy warsztat został uruchomiony w lutym 2017, następne już wkrótce. Organizator sieci w regionie, Nexus Automotive Central Europe, planuje uruchomienie kilkudziesięciu warsztatów w bieżącym roku oraz osiągnięcie liczby 150 członków do końca 2019 r. O rozwoju i filozofii sieci z Jackiem Świgoniem, Koordynatorem Projektu NexusAuto w Polsce, rozmawiała Joanna Piszcz.
  • Polski samochód elektryczny - czy to realne?

    Spółka ElectroMobility Poland ogłasza konkurs na karoserię polskiego samochodu elektrycznego. Ministerstwo Energii chce, aby to polscy przedsiębiorcy zainwestowali w stworzenie projektu i prototypu pojazdu, a także uruchomili jego produkcję. 



KOMENTARZE: