E-katalogi

AFTERMARKET


Międzynarodowy finał konkursu Young Car Mechanic - relacja Motofaktor.pl

2017-05-15 22:44:45   Autor: Joanna Piszcz


Międzynarodowy finał konkursu Young Car Mechanic - relacja Motofaktor.pl
9. finalistów krajowych edycji konkursu Young Car Mechanic z Polski, Litwy i Łotwy walczyło o zwycięstwo w międzynarodowym finale, który odbył się w Centrum Szkoleniowym Inter Cars w Cząstkowie Polskim.


W międzynarodowym finale konkursu Young Car Mechanic bezkonkurencyjni okazali się uczestnicy z krajów bałtyckich. Został on poprzedzony rozgrywkami krajowymi, które odbyły się w Polsce, na Litwie i Łotwie. Ogólnopolski finał rozegrano 20 kwietnia. Wzięło w nim udział 10 uczniów, którzy z najlepszymi wynikami przeszli pierwsze dwa etapy konkursu online. Ich zdaniem w czasie eliminacji było zdiagnozowanie usterki w samochodzie, dobranie odpowiednich części i narzędzi, by prawidłowo naprawić pojazd - wszystko odbywało się w wirtualnym świecie z wykorzystaniem specjalnej wersji gry „Car Mechanic Simulator 2015 - Mercedes-Benz”. Zlecenia, które otrzymywali zawodnicy, nie sugerowały, co trzeba naprawić - każdy sam musiał znaleźć uszkodzoną część i wymienić ją na nową.
NTN-SNR 19.11.2017
REKLAMA



„Była to specjalna wersja gry przygotowana dla Inter Cars. Wersja dostępna na rynku jest bardziej losowa – gracz nigdy nie wie, jaki samochód przyjedzie do warsztatu. Na potrzeby konkursu przygotowaliśmy moduł, w którym każdy gracz ma do rozwiązania te same zadania po to, by można było porównać wyniki” - mówił
Krzysztof Kostowski, prezes firmy PlayWay, wydawcy gry „Car Mechanic Simulator”. Jego zdaniem gra może być z powodzeniem wykorzystywana jako wsparcie w edukacji przyszłych mechaników. „Szkoły w Stanach Zjednoczonych wykupują od nas licencję i wykorzystują grę w pierwszych klasach swoich szkół, kształcących przyszłych mechaników. Ale gra może być także wskazówką dla osób, które jeszcze nie wiedzą, czy wybrać ten zawód. Pokazujemy im prawdziwe życie warsztatu. Decydują o tym, jakie części wykorzystać do naprawy samochodu. Widzą, że jeśli wykonają naprawę profesjonalnie, to klient nie jest zawiedziony i do nich wraca. Gra to także wybór wielu modeli samochodów, z którymi np. mechanik w małej miejscowości być może nigdy nie będzie miał do czynienia” - dodał Krzysztof Kostowski.

Na Łotwie rywalizacja młodzieży o tytuł Young Car Mechanic odbywała się już po raz dziesiąty, a ostatni etap zmagań miał miejsce podczas targów Auto 2017. W przygotowanie konkurencji zaangażowali się tu przedstawiciele firm Bosch, Delphi, SKF, ZF/TRW i Valeo. Na Litwie konkurs organizowano po raz czwarty. Podczas finału rywalizowało 8 najlepszych uczestników. Ich umiejętności oceniali przedstawiciele warsztatów samochodowych.

Wyłonieni w ten sposób finaliści - po trzech przedstawicieli z każdego kraju - spotkali się 15 maja w Centrum Szkoleniowym Inter Cars w Cząstkowie Polskim, by tam walczyć o tytuł najlepszego. Organizatorzy przygotowali dla nich 9 konkurencji, ale tylko 8 było punktowanych.

"Organizując ten konkurs odpowiadamy na potrzeby rynku, ale robimy to także chcąc pomoc zarówno uczniom, jak i naszym klientom-właścicielom warsztatów. Często kontaktujemy się z mechanikami, którzy skarżą się, że na rynku brakuje młodych, zdolnych kandydatów do pracy. Warsztaty szukają osób, które są dobrze wykształcone i przygotowane. Wychodzimy naprzeciw tym potrzebom, bo chcemy ten rynek także współtworzyć, wspierać rozwój warsztatów” - mówił Marek Sosnowski, koordynator projektów szkoleniowych w Inter Cars.

Na stanowisku firmy PlayWay zadaniem uczestników było wykonanie naprawy samochodu w wirtualnym świecie gry
„Car Mechanic Simulator”.



Kolejne zadanie, przygotowane prze Dział Szkoleń Inter Cars, było już nieco bardziej skomplikowane: „W pojeździe świeci się kontrolka układu ESP. Należy zdiagnozować przyczynę i usunąć usterkę”. To zadanie sprawiło uczestnikom sporą trudność.



W czasie międzynarodowego finału konkursu Young Car Mechanic zawodnicy musieli się także wykazać wiedzą teoretyczną, rozwiązując testy online.



Na stanowisku firmy ElringKlinger młodzi mechanicy dokonywali oceny stanu technicznego silnika przed przystąpieniem do montażu uszczelki głowicy. „Należało wykonać niezbędne pomiary, co sprawiło uczestnikom najwięcej kłopotów, i na ich podstawie podjąć decyzję o właściwym doborze uszczelki. Trzeba było wykonać pięć prostych kroków, ale było także kilka haczyków, które utrudniały zadanie” - mówił Korneliusz Kąkol z firmy ElringKlinger, która ufundowała dla finalistów wyjazd do swojej fabryki w Stuttgarcie.



Zadanie ATE także wymagało od zawodników skupienia i dokładności. Polegało na wymianie klocków hamulcowych z zachowaniem procedury montażowej w samochodzie wyposażonym w elektryczny hamulec postojowy. „Uczestnicy musieli przeprowadzić procedurę awaryjnego odblokowania zacisku elektrycznego hamulca postojowego. Ocenie podlega prawidłowy demontaż oraz montaż nowego zestawu klocków oraz umiejętność posługiwania się odpowiednimi narzędziami i urządzeniami” - wyjaśniał Tomasz Bińkowski, doradca techniczno-handlowy ATE.



Kolejna konkurencja, przygotowana przez ZF/Sachs, wymagała od uczestników przeprowadzenia diagnostyki tarczy sprzęgła za pomocą dostarczonego zestawu diagnostycznego Sachs. „Należało ocenić i podać zakres odkształcenia tarczy oraz wykonać prostowanie tarczy do uzyskania wymiaru nominalnego bicia bocznego tarczy. Trzeba tutaj podkreślić, że tarcze sprzęgłowe mają fabryczne bicie, które jednak nie może być za duże. Przy skrzywionej tarczy mogą wystąpić np. problemy ze zmianą biegów. Dopuszczalna norma to 0,5 mm” - wyjaśniał Grzegorz Fedorowicz, doradca techniczny w firmie ZF Friedrichshafen AG.



I konkurencja uznana przez młodych mechaników za jedną z trudniejszych - diagnostyka, ocena i realizacja naprawy elementów układu klimatyzacji w samochodzie Citroen Xara Picasso 2.0 HDI. W samochodzie nie działa klimatyzacja. Należało zdiagnozować układ klimatyzacji, wskazać przyczynę/przyczyny niesprawności oraz w miarę możliwości usunąć usterki i uruchomić klimatyzację. Zawodnicy mieli trudności z tym zadaniem, bo Dział Szkoleń Inter Cars, ukrył w samochodzie trzy usterki. Większość uczestników nie sprawdziła czy w układzie klimatyzacji jest czynnik chłodniczy, od czego jak wyjaśniają eksperci IC, powinni zacząć diagnozę. 



Ostatnią konkurencję przygotowała firma Moto Remo. „Na modelu turbosprężarki uczestnicy muszą zdiagnozować usterkę, podać przyczynę awarii. I, co dla nas najważniejsze, podać czynności kontrolne, jakie należy wykonać przed montażem nowego bądź regenerowanego podzespołu, bo to najbardziej wśród mechaników kuleje. Zwykle jest to bezrefleksyjna wymiana części jedna za drugą, bez ustalenia przyczyn awarii” - mówił Jacek Woźniak z firmy Moto Remo.



Najlepszym z dziewięciu finalistów okazał się Kęstutis Mockus z Litwy, który wygrał wcześniej litewski finał konkursu. „Poziom konkursu był bardzo wysoki, część konkurencji była tak skomplikowana, że w pierwszej chwili trudno było zdecydować od czego zacząć. Największą trudność sprawiło mi zadanie dotyczące diagnozy usterki układu ESP. Na pewno warto brać udział w takich konkursach, by zdobywać doświadczenie" - mówił po zakończeniu rywalizacji. 



Kolejne miejsca zajęli: Audars Karlis Klints oraz Gunars Filonenko z Łotwy. 

Wszyscy uczestnicy międzynarodowego finału konkursu Young Car Mechanic w ramach nagrody wyjadą na wycieczkę do fabryki Elringa w Stuttgarcie. „Pokażemy jak powstają nasze uszczelki - od projektowania aż po końcowy etap na linii produkcyjnej. Chcemy pokazać, że nie jest to tylko kawałek metalu, ale dość zawansowana technologia. Będą mieli także okazję, by zobaczyć nasze firmowe warsztaty oraz przekonać się, jak w Niemczech kształceni są uczniowie szkół technicznych” - wyjaśniał Korneliusz Kąkol. Finaliści otrzymali także nagrody ufundowane przez organizatorów oraz partnerów zawodów. Trzech najlepszych Inter Cars nagrodził tabletami z dostępem do swojej platformy szkoleniowej online.

„Od lat prowadzimy program Młode Kadry, współpracujemy ze szkołami . Wyławiamy młode talenty i pomagamy im się rozwijać i odnaleźć na rynku. Naturalną konsekwencją jest konkurs Young Car Mechanic, który dodaje do tego nutkę rywalizacji. W ramach konkursu współpracujemy z Litwą, Łotwą, po to , aby dodatkowo dać młodym mechanikom oraz nauczycielom szansę na poznanie kolegów z innych krajów i wymianę doświadczeń. Poziom uczestników jest bardzo wysoki, sądzę, że w przyszłości świetnie odnajdą się oni na rynku pracy. Widać, że łączą pasję z zawodem, więc jestem spokojny, że odniosą sukces” – podsumowuje Marta Ciesielska, Manager Projektu Młode Kadry.

Głównym partnerem konkursu Young Car Mechanic jest PlayWay. Partnerami strategicznymi są Bosch, Castrol i Schaeffler. W gronie partnerów wspierających znaleźli się natomiast Denso, Osram, SKF, Mahle, ContiTech, NTN-SNR.

Więcej na ten temat:

AFTERMARKET

  16. Targi Inter Cars - części zamienne - relacja Motofaktor.pl
  16. Targi Inter Cars - Strefa Ciężka - relacja Motofaktor.pl
  16. Targi Inter Cars - wyposażenie warsztatów - relacja Motofaktor.pl
  M. Oleksowicz: dwa sukcesy za jednym razem

AKTUALNOŚCI

  Inter Cars: Premia Cash - bitcoin Katalogu Online
  Inter Cars: turbosprężarki BorgWarner do silników Ingenium
  Inter Cars: markowe szyby Pilkington w ofercie dystrybutora
  Inter Cars: dwucyfrowy wzrost sprzedaży w październiku 2017
  Inter Cars: filmowa relacja z finału Master Mechanika 2017

WARSZTAT 24/7

  Awaria przekładni kierowniczej
  Felga w Motorsporcie
  Fabryczna regeneracja a naprawa warsztatowa
  Zwrotnica koła

PRODUKTY

  Power Truck: debiut alternatorów i rozruszników marki na polskim rynku
  Moto Remo: turbosprężarka Garrett VNT do silnika benzynowego
  Meyle: łożyska kół o niskiej ścieralności Meyle-Original
  Inter Cars: lampy robocze M-Tech


PODZIEL SIĘ:    Odchudzanie bez kitów Facebook  

ZOBACZ TAKŻE:

  • Kongres SDCM: zmiany na rynku warsztatowym - relacja Motofaktor.pl

    "Zmiany na rynku warsztatowym - czy przynależność do sieci warsztatowych gwarantuje rozwój?" - na to pytanie próbowali odpowiedzieć uczestnicy debaty, która odbyła się w ramach XII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, zorganizowanego przez SDCM.
  • A. Górecki: rozszerzamy działalność o nowe rynki, w tym zagraniczne

    Z Aleksandrem Góreckim, Prezesem Zarządu Auto Partner S.A. rozmawiała Joanna Piszcz.
  • P. Stopczyk: zmiana właściciela AD Polska to szansa na rozwój firmy

    Z Piotrem Stopczykiem, Prezesem AD Polska, rozmawiała Joanna Piszcz.
  • Konferencja AD Polska 2017 - ostatni raz pod dotychczasowym szyldem

    Klienci i dostawcy AD Polska spotkali się w dniach 7-8 października 2017 w hotelu Narvil Conference & Spa w Serocku. Spotkanie zdominowała prezentacja nowego właściciela firmy - LKQ Corporation - oraz związanych z tym planów na najbliższe miesiące.  
  • Trzy elementy - jeden system

    System BE Plug&Drive składający się z baterii, sterownika i silnika ma pomóc w szybszym rozwoju elektromobilności w Polsce i nie tylko. Czy ma jednak szansę na wdrożenie?
  • 16. Targi Inter Cars - części zamienne - relacja Motofaktor.pl

    Ponad 200 wystawców na powierzchni 20 tys. m kw. prezentowało swoje produkty gościom 16. Targów Inter Cars. Po dwuletniej przerwie impreza odbyła się na błoniach PGE Narodowego. Motofaktor.pl był patronem medialnym tego wydarzenia.
  • 16. Targi Inter Cars - Strefa Ciężka - relacja Motofaktor.pl

    W czasie 16. Targów Inter Cars swoją ofertę i nowości zaprezentowali także producenci części do pojazdów ciężarowych, których stoiska zostały zlokalizowane w tzw. Strefie Ciężkiej.
  • 16. Targi Inter Cars - wyposażenie warsztatów - relacja Motofaktor.pl

    W czasie 16. Targów Inter Cars swoją ofertę i nowości zaprezentowali także producenci wyposażenia warsztatowego.
  • Finał AP EXPERT 2017 - relacja Motofaktor.pl

    Znamy już zwycięzców tegorocznego finału promocji AP EXPERT, organizowanej przez Auto Partner S.A. O tytuł „Wybitnego wśród ekspertów” walczyło 100 mechaników samochodowych z całej Polski.
  • Supermechanik AD 2017 - relacja Motofaktor.pl

    Rałał Brzyszko, właściciel warsztatu samochodowego w Rudce koło Krasnegostawu, Supermechanikiem AD 2017. Finał drugiej edycji konkursu odbył się 2 września w Bukowinie Tatrzańskiej.
  • Targi i inwestycje na rumuńskim aftermarkecie

    Rumuński rynek motoryzacyjny, po kilku latach kryzysu, odnotował w drugim kwartale 2017 znaczące wzrosty. Zarówno sprzedaż nowych i używanych samochodów, jak i części zamiennych jest obecnie jednym z głównych motorów rozwoju rumuńskiej gospodarki.
  • Master Truck Show 2017 - relacja Motofaktor.pl

    Kilkaset najpiękniejszych pojazdów ciężarowych z całej Europy można było podziwiać na 13. zlocie Master Truck Show, który odbywał się w dniach 21-23 lipca w Polskiej Nowej Wsi koło Opola. Swoją ofertę prezentowali także producenci i dystrybutorzy części zamiennych.
  • Czeski aftermarket nie narzeka na brak ruchu

    Dobre wiadomości dla rynku aftermarketowego w Czechach i na Słowacji - produkcja samochodów rośnie, a dystrybutorzy części zamiennych otwierają kolejne oddziały. Relacja korespondenta Motofaktor.pl.
  • TitanX - ekspert w kategorii układów chłodzenia

    TitanX to największy producent chłodnic do pojazdów ciężarowych na pierwszy montaż. Firma dostarcza także elementy układów chłodzenia na rynek wtórny, a ich dystrybutorem w Polsce jest Highway International. Odwiedziliśmy fabrykę w Szwecji, gdzie projektuje się, produkuje i testuje chłodnice TitanX.
  • Przyszłość napędów samochodowych

    Coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin powodują, że schyłek napędów spalinowych i rozwój elektrycznych są nieuchronne. Ale czy w przyszłości będziemy jeździć tylko autami elektrycznymi? Czy nie będziemy się już rozkoszować brzmieniem wielocylindrowych, potężnych silników?
  • Autos Truck Day 2017 - relacja Motofaktor.pl

    7. edycja targów branży ciężarowej Autos Truck Day już za nami. 9 czerwca w Solcu Kujawskim klienci dystrybutora mogli zapoznać się z bogatą ofertą kilkudziesięciu wystawców.
  • ProfiAuto Show 2017 - relacja Motofaktor.pl

    Rekordowo wysoka frekwencja, setki wystawców, moc atrakcji oraz profesjonalnej wiedzy przekazywanej w trakcie rozmów i szkoleń dla mechaników - tak można podsumować 14. edycję targów ProfiAuto Show, która 3 i 4 czerwca 2017 odbywała się w Katowicach.
  • M. Oleksowicz: dwa sukcesy za jednym razem

    Maciej Oleksowicz od najmłodszych lat jest związany z branżą motoryzacyjną. Kierowca rajdowy, uczestnik Rajdowych Mistrzostw Europy i Mistrzostw Świata SWRC. Od roku 2000 jest zatrudniony w Inter Cars. Odpowiadał za efektywne wdrażanie systemów informatycznych i logistycznych dla całej Grupy. Przez kilkanaście lat był członkiem Rady Nadzorczej spółki, od 2015 roku kierował obszarem nowych technologii oraz IT. Od 1 maja 2017 pełni funkcję Prezesa Zarządu Inter Cars SA.
  • Wiosenny ruch zagościł na ukraińskim aftermarkecie

    W ostatnich kilku miesiącach zdecydowanie dało się zauważyć ożywienie na ukraińskim aftermarkecie. Dystrybutorzy poszerzyli ofertę i liczbę filii, pojawiły się nowe marki.
  • Międzynarodowy finał konkursu Young Car Mechanic - relacja Motofaktor.pl

    9. finalistów krajowych edycji konkursu Young Car Mechanic z Polski, Litwy i Łotwy walczyło o zwycięstwo w międzynarodowym finale, który odbył się w Centrum Szkoleniowym Inter Cars w Cząstkowie Polskim.



KOMENTARZE: